Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik merk dat mijn Center Speaker soms niet helemaal mee kan komen in mijn Surround opstelling. Ik ben daarom dan ook aan het oriënteren naar center speakers die beter zijn dan mijn huidige KEF Q6c.

Huidige opstelling:
Fronts: 2x KEF C55
Center: KEF Q6c (ooit nieuw gekocht voor € 49 i.v.m. komst nieuwe serie, maar had een adviesprijs van +- € 300)
Surround: 2x KEF C55
Plafond speakers: 4x RSL C34E
Sub: BK XXLS400-FF
Receiver: AVR-X4300H

De center speaker is momenteel onder de tv geplaatst. Bij het bekijken van verschillende center speakers valt mij op dat deze vaak erg breed zijn. Te breed voor mijn kast. Ik had even zin in een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rRgvYanLaQsgxOLMmWsJCNte/full.png

Ik heb dus 2 opties indien een nieuwe center speaker te groot is:

1) een opstelling boven mijn tv maken. Voor zover ik weet mag een center speaker zowel onder als boven de tv worden geplaatst.
2) Kast modificeren zodat de center onder de tv past. Erg veel werk, kast moet helemaal uit elkaar worden gehaald, en komt de stevigheid ook niet ten goede (TV steunt op die punten).
3) center speaker uitzoeken die past binnen de breedte van 54 cm, maar die beter is dan mijn huidige KEF.
4) geen nieuwe center speaker

- De Klipsch R-25C begint pas vanaf 82Hz ipv 50Hz
- Dali Zensor Vokal past ook, maar weet nog niet of dat een vooruitgang is.
- Bowers & Wilkins 600 is net te breedt
- Kef R200c past net

Zoek nog wat tips/adviezen of formaat en plaatsing. Wat zouden jullie doen?

* de 2 bovenste speakers in het plaatje zijn niet aangesloten, dat was mijn vorige opstelling toen ik nog geen plafond speakers had.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2017 17:46 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De zaag erin zitten. En het meubel niet laten dicteren, wanneer het aankomt op de luidspreker keuze.
Misschien kan je de komst van 1 of meerdere subwoofers i.c.m 4way minidsp overwegen. Hierdoor krijgen alle luidsprekers meer headroom.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5) tv met muurbeugel aan de muur bevestigen en alle vrijheid qua center speaker hebben.

Of wat @Lip zegt. De optie van 4-voudige sub(s) met minidsp is een mooie, maar wellicht een beetje too much voor het probleem van de TS ;)

Bij het hebben van een sub is de laagst opgegeven frequentie van de speaker van ondergeschikt belang. De sub neemt het meestal over vanaf 80hz (afhankelijk van instellingen), dus als de speaker daar zeg 20hz onder zit, loop volgens mij je zelden tegen problemen aan. Daar komt bij dat het center kanaal volgens mij meestal niet zo'n lage frequenties kent.

[ Voor 46% gewijzigd door LA-384 op 31-12-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Sub vergeten te vermelden, die heb ik al 1. Al ben ik wel benieuwd hoe de Kef R200c klinkt. Kwa prijs vergelijkbaar met andere grotere centers. Helaas geen mogelijkheid om deze aan de muur te hangen (die zit er niet, is raam)

[ Voor 22% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2017 17:48 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Een andere center gaat je geen winst opleveren. Je moet de sertings van je receiver aanpassen.
Heb je geen calibratiemodus?

En dan TV met beugel wat hoger hangen en center er onder. Center er boven klinkt onnatuurlijk en is niet zo mooi.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
6) twee center speakers, links en rechts van de plaats waar je nu 1tje hebt staan.

How do you save a random generator ?

Pagina: 1