Ik merk dat mijn Center Speaker soms niet helemaal mee kan komen in mijn Surround opstelling. Ik ben daarom dan ook aan het oriënteren naar center speakers die beter zijn dan mijn huidige KEF Q6c.
Huidige opstelling:
Fronts: 2x KEF C55
Center: KEF Q6c (ooit nieuw gekocht voor € 49 i.v.m. komst nieuwe serie, maar had een adviesprijs van +- € 300)
Surround: 2x KEF C55
Plafond speakers: 4x RSL C34E
Sub: BK XXLS400-FF
Receiver: AVR-X4300H
De center speaker is momenteel onder de tv geplaatst. Bij het bekijken van verschillende center speakers valt mij op dat deze vaak erg breed zijn. Te breed voor mijn kast. Ik had even zin in een plaatje:

Ik heb dus 2 opties indien een nieuwe center speaker te groot is:
1) een opstelling boven mijn tv maken. Voor zover ik weet mag een center speaker zowel onder als boven de tv worden geplaatst.
2) Kast modificeren zodat de center onder de tv past. Erg veel werk, kast moet helemaal uit elkaar worden gehaald, en komt de stevigheid ook niet ten goede (TV steunt op die punten).
3) center speaker uitzoeken die past binnen de breedte van 54 cm, maar die beter is dan mijn huidige KEF.
4) geen nieuwe center speaker
- De Klipsch R-25C begint pas vanaf 82Hz ipv 50Hz
- Dali Zensor Vokal past ook, maar weet nog niet of dat een vooruitgang is.
- Bowers & Wilkins 600 is net te breedt
- Kef R200c past net
Zoek nog wat tips/adviezen of formaat en plaatsing. Wat zouden jullie doen?
* de 2 bovenste speakers in het plaatje zijn niet aangesloten, dat was mijn vorige opstelling toen ik nog geen plafond speakers had.
Huidige opstelling:
Fronts: 2x KEF C55
Center: KEF Q6c (ooit nieuw gekocht voor € 49 i.v.m. komst nieuwe serie, maar had een adviesprijs van +- € 300)
Surround: 2x KEF C55
Plafond speakers: 4x RSL C34E
Sub: BK XXLS400-FF
Receiver: AVR-X4300H
De center speaker is momenteel onder de tv geplaatst. Bij het bekijken van verschillende center speakers valt mij op dat deze vaak erg breed zijn. Te breed voor mijn kast. Ik had even zin in een plaatje:

Ik heb dus 2 opties indien een nieuwe center speaker te groot is:
1) een opstelling boven mijn tv maken. Voor zover ik weet mag een center speaker zowel onder als boven de tv worden geplaatst.
2) Kast modificeren zodat de center onder de tv past. Erg veel werk, kast moet helemaal uit elkaar worden gehaald, en komt de stevigheid ook niet ten goede (TV steunt op die punten).
3) center speaker uitzoeken die past binnen de breedte van 54 cm, maar die beter is dan mijn huidige KEF.
4) geen nieuwe center speaker
- De Klipsch R-25C begint pas vanaf 82Hz ipv 50Hz
- Dali Zensor Vokal past ook, maar weet nog niet of dat een vooruitgang is.
- Bowers & Wilkins 600 is net te breedt
- Kef R200c past net
Zoek nog wat tips/adviezen of formaat en plaatsing. Wat zouden jullie doen?
* de 2 bovenste speakers in het plaatje zijn niet aangesloten, dat was mijn vorige opstelling toen ik nog geen plafond speakers had.
[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2017 17:46 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.