Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RandyTwk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 18:18
Beste Tweakers,

Na gigantisch lang te strugglen maak ik toch maar even een topic aan.

Gerelateerde info:
- G1 Assassin 2 Mobo met Killer E2100 Netwerkadapter.
- Het probleem dient zich voor op meerdere Windows installaties, en ook gelijk een uur na het installeren van nieuwe windows op een nieuwe SSD.

Bij het openen van Spotify gebeurt het volgende.

Ik kan meestal 1 nummer afspelen, waarna ik zie dat de 'friends' van Spotify een netwerk error geeft. Hierna kan ik ook niet meer browsen (DNS-error) en geen andere nummers afspelen. ~10 seconde later volgt een volledige vastloper/BSOD.

Maar nu het bijzondere.
Heel soms, vaak als mijn PC al enkele uren gedraait heeft, kan ik zonder problemen Spotify opstarten!

Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en hoe dit te fixen is. Ik ben bang dat het een nieuwe netwerkadapter wordt.

xoxo, Gelukkig Nieuwjaar

-

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-11 21:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Killer E2100 Netwerkadapter
Heb je de "losse" driver van de site van Killer gepakt of heb je de bijgeleverde "meuk-CD" geinstalleerd?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RandyTwk
MAX3400 schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:41:
[...]

Heb je de "losse" driver van de site van Killer gepakt of heb je de bijgeleverde "meuk-CD" geinstalleerd?
Ik heb in de afgelopen maanden toch wel 6 verschillende versies gepakt. Op het moment gebruik ik de laatste driver beschikbaar, maar deze is toch al vrij oud.

-

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Koekjestrommels schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:39:
- Het probleem dient zich voor op meerdere Windows installaties, en ook gelijk een uur na het installeren van nieuwe windows op een nieuwe SSD.
Bedoel je steeds opnieuw installeren van dezelfde fysieke machine, of ook verschillende machines? Als dat tweede, wil je misschien ook kijken naar je netwerk (router/modem). Al zou dat nooit een BSOD mogen opleveren..

BSOD: welke precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RandyTwk
F_J_K schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:48:
[...]

Bedoel je steeds opnieuw installeren van dezelfde fysieke machine, of ook verschillende machines? Als dat tweede, wil je misschien ook kijken naar je netwerk (router/modem). Al zou dat nooit een BSOD mogen opleveren..

BSOD: welke precies?
Zelfde machine. Verschilende netwerken (Tussendoor verhuisd)

Xeno7x64.Sys, gerelateerd aan de netwerkadapter drivers.

-

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-11 21:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.tomshardware.c...64-sys-error-windows.html wordt gesproken over ook mogelijke BIOS LAN-fix.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RandyTwk
Motherboard heeft de meest recente BIOS

-

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Je kunt iig proberen het probleem met de killer netwerkkaart uit te sluiten door een andere netwerkkaart te pakken.

Je bord heeft nog een oud PCI slot dus een simpel 100mbit lan kaartje is zo geregeld lijkt me. Geen idee waar je woont maar er is vast wel een tweaker in de buurt die nog wat heeft liggen of desnoods koop je er één voor een prikkie in V&A :)

Gabriël ITX

• RandyTwk
Hmm. Ik ben blij en teleurgesteld, maar zojuist een clean install gedaan van een willekeurige oudere versie driver. En tot zo ver lijkt Spotify het prima te doen.
Wel een matig einde aan mijn vrij lange struggle (En ik had al meerdere versies geprobeerd..)

Ach, ik kijk het nu even aan maar ik gok dat het voorbij is.

-

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True