Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• benzai
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-08 20:48
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw audio systeem om mijn 7 jaar oude Logitech z5500 set te vervangen. Na veel wikken/wegen en reviews lezen dacht ik voor een veilige keuze te zijn gegaan, de Sonos Playbar. Echter na het installeren en instellen van de soundbar werd ik enorm teleurgesteld in wat ik hoorde. Een erg schel geluid zonder warme of prettige diepe klanken. Ik vond dat mijn oude Logitech set beter, voller en krachtiger klonk (ook wel doordat er natuurlijk een flinke subwoofer bij zit). Dus heb ik m de volgende dag maar weer snel terug gebracht naar de MediaMarkt. Nu sta ik weer met lege handen en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand mij uit ervaring warm kan maken voor een andere set. Dit is wat ik belangrijk vind:

- Uitbreidingsmogelijkheden (multiroom gereed)
- Draadloos
- Surround Sound

Prijs: ± 700¤

Wat ik zelf nog op het oog heb:
- Philips Fidelio E6 (helaas aan de dure kant)
- HeosBar
- LG SJ9
- Bose Soundtouch 300

Het is voor bij mijn Sony Bravia KD-55XD857, misschien dat dat ook mee kan spelen.

Alle reacties

• BouncingBaklap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-10 10:32
Dag benzai. In jouw lijst staan soundbars. Uit een soundbar gaan NOOIT echt diepe tonen komen. Wil je dat dan zal je er altijd een subwoofer bij aan moeten sluiten. Wat dat betreft had je de Sonos playbar beter kunnen houden, want het voldoet (mits je er extra Sonos speakers bij koopt) aan al je eisen.

Kijk hier maar eens: https://www.sonos.com/nl-nl/products/wireless-home-theater

Uiteraard kun je dit ook met andere merken doen, maar Sonos is wel makkelijk.

• benzai
Daar was ik inderdaad al bang voor. Ondanks weinig diepte kon het verdere geluid van de playbar mij ook niet echt overtuigen en ik wilde toch graag in een keer slagen. Opzich is doorsparen voor een sub ook niet erg. Na lang gewend te zijn met een sub is het ook even wennen denk ik. Dan maar even andere systemen gaan beluisteren zoals de Heos bar en de soundtouch van bose.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10 19:57
In hoeverre is surround van belang? Dat krijg je ook niet echt met zo'n pleebar. Volstaat stereo niet?

Het verraderlijke (en marketingtechnisch briljante) van zo'n sonos systeemoplossing is dat je uiteindelijk toch veel geld kwijt bent. Zeker bij "echt" 5.1 met sub en achterspeakers.

JAHRASTAFARI wijzigde deze reactie 02-01-2018 15:01 (9%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik ook wel eens mensen heb zien doen is een goede home cinema receiver en twee zuilspeakers kopen, en dan de speakers van die Z5500 als rears en center gebruiken. En dan later uitbreiden.
Moet volgens mij in je budget passen :)
Sub is dan voorlopig niet nodig, een fatsoenlijke zuil gaat prima net zo laag als die sub van de logitech (die je in principe niet kunt hergebruiken).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10 19:57
Goeie the eagle! De vraag is dan ook: wat wil je er uiteindelijk aan uitgeven?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:35

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:01:
Het verraderlijke (en marketingtechnisch briljante) van zo'n sonos systeemoplossing is dat je uiteindelijk toch veel geld kwijt bent.
En dan ook nog met een systeem zit wat niet overloopt qua opties om andere apparatuur aan te sluiten en slechts over alleen Dolby Digital decoder beschikt.... Nope, mijn keuze zou het ook niet zijn.

Enige is wel dat de Logitech Z5500 bekend/berucht staat door de overvloed aan laag door deels het design van het systeem (kleine speakers die pas vanaf een 200 Hz mee doen) en deels doordat de subwoofer gewoon hard af is gesteld. Als je die sound gewend bent en terug wilt wordt de keuze lastiger.

Enfin, schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• benzai
quote:
The Eagle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:22:
Wat ik ook wel eens mensen heb zien doen is een goede home cinema receiver en twee zuilspeakers kopen, en dan de speakers van die Z5500 als rears en center gebruiken. En dan later uitbreiden.
Moet volgens mij in je budget passen :)
Sub is dan voorlopig niet nodig, een fatsoenlijke zuil gaat prima net zo laag als die sub van de logitech (die je in principe niet kunt hergebruiken).
Klinkt als een heel goed idee! Ik ben alleen niet zo op de hoogte van wat nou goede zuilspeakers zijn en wat een goede receiver is. En wat dan ook nog binnen mijn budget past.

Is het ook mogelijk om 2 achter speakers draadloos te verbinden met een receiver die ook aangesloten is op de 2 zuilspeakers? Anders zit ik nog met kabels door de woonkamer :)

benzai wijzigde deze reactie 03-01-2018 09:09 (11%)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

quote:
benzai schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Klinkt als een heel goed idee! Ik ben alleen niet zo op de hoogte van wat nou goede zuilspeakers zijn en wat een goede receiver is. En wat dan ook nog binnen mijn budget past.
Kwestie van gaan luisteren met je eigen muziek mee. Ik zou zeggen: reserveer ca 350 voor de receiver 2x200 vor de speakers. Zit je iets boven budget maar is net iets realistischer. Alle merken (Onkyo, Denon, Marantz, Pioneer) hebben instapreceivers en op dat niveau is het vrijwel allemaal een pot nat. En moet je eigenlijk gewoon naar de diverse opties en aansluitmogelijkheden van de receiver kijken. Iets als Audissey is iig aan te raden ivm inregeling op je kamer,
quote:
Is het ook mogelijk om 2 achter speakers draadloos te verbinden met een receiver die ook aangesloten is op de 2 zuilspeakers? Anders zit ik nog met kabels door de woonkamer :)
Zekers. Kijk naar Denon / Marantz' HEOS systeem bijvoorbeeld Moet je wel je budget omhoog gooien want je gaat twee heos speakers als rears nodig hebben, en die zitten al boven de 200 per stuk. En uiteraard ga je achter stopcontacten nodig hebben, want draadloze speakers zijn actief (iets moet de versterking regelen) en dus heb je een stopcontact nodig ;)

Van die losse kastjes voor draadloze audio (Marmitek en consorten) wil je iig niet aan. Krijg je vertraging op enzo, werkt nooit lekker.

Tot slot: je kunt ook gewoon een kabelgoot achter de gordijnen door tegen het plafond maken voor je kabels naar de achterspeakers. Zie je niks van. Enige dat je nodig hebt is langere kabel. En zeker bij die logitech set kun je gewoon speakerkabel van de bouwmarkt gebruiken. Dat is ws nog beter dan de draadjes die er nu aan hangen ook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• benzai
quote:
Kwestie van gaan luisteren met je eigen muziek mee. Ik zou zeggen: reserveer ca 350 voor de receiver 2x200 vor de speakers. Zit je iets boven budget maar is net iets realistischer. Alle merken (Onkyo, Denon, Marantz, Pioneer) hebben instapreceivers en op dat niveau is het vrijwel allemaal een pot nat. En moet je eigenlijk gewoon naar de diverse opties en aansluitmogelijkheden van de receiver kijken. Iets als Audissey is iig aan te raden ivm inregeling op je kamer

Zekers. Kijk naar Denon / Marantz' HEOS systeem bijvoorbeeld Moet je wel je budget omhoog gooien want je gaat twee heos speakers als rears nodig hebben, en die zitten al boven de 200 per stuk. En uiteraard ga je achter stopcontacten nodig hebben, want draadloze speakers zijn actief (iets moet de versterking regelen) en dus heb je een stopcontact nodig ;)
Oke thnx! Ik ga er naar kijken, ik denk toch dat deze manier mij het beste zal gaan liggen :D Ik kom qua receivers op deze modellen uit:
- Denon AVR-X1400H
- Onkyo TX-NR656

Kunnen alle formats aan, maar moeten mijn zuilen dan ook niet bijvoorbeeld dolby atmos gereed zijn? Heb deze op het oog:
- JBL Arena 170
- Klipsch RP-250F
- Pioneer S-FS73A

Heb eigenlijk geen idee wat er het beste bij zou passen.
quote:
Tot slot: je kunt ook gewoon een kabelgoot achter de gordijnen door tegen het plafond maken voor je kabels naar de achterspeakers. Zie je niks van. Enige dat je nodig hebt is langere kabel. En zeker bij die logitech set kun je gewoon speakerkabel van de bouwmarkt gebruiken. Dat is ws nog beter dan de draadjes die er nu aan hangen ook :P
Dit is lastig aangezien mijn woonkamer twee open stukken heeft naast de bank af. Dat zou betekenen dat ik meer dan 10 meter (x2) kabel nodig zou hebben om hem helemaal om de eethoek te verleggen. Stopcontacten heb ik daar wel dus draadloos zou dan de beste oplossing zijn.

benzai wijzigde deze reactie 03-01-2018 14:27 (8%)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ja en? Bij mij moet ie eerst 3 meter naar de muur, dan 2,60 omhoog (achter gordijn), dan 5,5 m kabelgoot achter de gordijnen, , dan weer 2,60 omlaag achter de gordijnen en dan nog 3,5m langs de plint om de rechtse rear aan te sturen. En dat dan 2 maal (muv die laatste 3,5m natuurlijk :P).
Gaat prima allemaal, geen stopcontact nodig (hoewel ik die idd ook heb op beide plekken).

vwb die speakers: ik draai zelf met een combi van Denon en Klipsch, dus je mag raden welke ik zou kiezen ;)
Speakers zijn trouwens nooit Atmos greed; dat is een stukje waarbij je ook hoogtekanalen hebt. Dat zit in je receiver (tenzij je speakers met ingebouwde hoogtespeakers hebt die via plafond reflecteren, maar dat is gekunsteld, duur en nog steeds geen echte plafondspeaker) ;)

• benzai
Oké, hoe ziet jou combi van denon en klipsch er precies uit als ik vragen mag?
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True