Toon posts:

setup controle en hulp.

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een nieuwe setup samenstellen met losse componenten, nu heb ik samen met iemand een lijstje samen gesteld maar heb gekozen voor een andere videokaart, nu is de vraag kan ik alles hetzelfde laten of moet ik bijv. mijn moederbord veranderen. nu heb ik niet specifiek een budget maar het moet per onderdeel wel te doen zijn zoals de vorige setup. zo kun je een beetje schatten wat het budget is van elk onderdeel. excl. behuizing. alvast bedankt.

hier de main setup lijst staat erbij welke verandering.

MOEDERBORD: ASUS Z170 PROGAMING ( 124,- )

SSD: SAMSUNG EVO 850, 250GB ( 93,- )

PROCESSOR KOELING: COOLER MASTER HYPER 212 EVO ( 28,- )

PROCESSOR: INTEL CORE I5-8600K BOXED ( 262,- )

VOEDING: CORSAIR RM550X ZWART ( 89,- )

RAM GEHEUGEN: KINGSTON HYPERX FURY HX426C15FBK2/16 (165.- )

VIDEOKAART: MSI GEFORCE GTX 1060GAMING X 6G ( 365,)
MAAR IK GA VOOR DE GIGABYTE GEFORCE GTX 1050TI OC 4G

HARDESCHIJF HAAL IK UIT MIJN OUDE SETUP EN DE BEHUIZING ZAL WAARSCHIJNLIJK DE SHARKNOON TG5 GLASS RED WORDEN VAN ONGV 72 EURO.

dus de vraag is kan dit met verandering van videokaart hetzelfde blijven ( moederbord concern)

groetjes.

Verwijderd

Volgens mij heb je een ander moederbord nodig, de Z170 ondersteunt geen coffee-lake. Dit zal een Z370 moeten worden.
Zie ook: productreview: Intel Core i5-8600K Boxed review door Foritain
Videokaart zou geen probleem moeten opleveren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 17:03 ]

Verwijderd

Op het begin zie ik al een fout: de processor (8600K) kan niet in je moederbord. Voor het moederbord heb je een Z370 nodig. Ook moet je kijken welke grootte je moederbord heeft ( ATX, uATX of Mini ITX). Als ik jou was zou ik toch gaan voor de 1060 6gb. Die is ruim beter en kan je op 1920x1080 alles op max zetten met 50 - 60 fps. De voeding is genoeg en voor de rest ziet het er goed uit. Ik zou wel kijken voor een moederbord met 4 fan ports, zodat alle fans het doen van de case. Dat was het wel. Alleen moet je niet in de war raken met mATX (mini ATX) en uATX (micro ATX).

Goed dat je het ff meldt, want alles zat je in de problemen en had je producten terug moeten sturen.

Groetjes,

cernobyl.r.4 .

Verwijderd

Topicstarter
dus dan zou ik wel voor de z370 moeten gaan. snap je met de videokaart heb lang zitten te twijfelen maar deze kaart past het beste bij mij op ut moment. grotere budget heb ik er ook niet voor nu dan. toekomst wel anders. daarnaast. heb ik geen idee wat je met de atx bedoeld. zal de MSI Z370 GAMING PLUS. voldoende zijn voor de rest van het lijstje ?

alvast bedankt

Verwijderd

Voor jouw huidige setup is een voeding van 450W ruim voldoende. Met deze creëer je ook weer wat ruimte in het budget. Moederbordje ziet er prima uit.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:09:
heb ik geen idee wat je met de atx bedoeld.
ATX is een formaat... het 'fullsize' moederbord voor een gaming pc. mini-ATX en micro-ATX zijn kleinere versies.

Zie deze afbeelding: https://upload.wikimedia....orm_Factor_Comparison.jpg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.