Wat moet ik upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus_Avalon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Hey guys, dit is mijn PC'tje zoals ik hem in 2013 kochte en zelf bouwde. We zijn nu al weer bijna 5 jaar verder en ik vraag me af...wat kan ik het beste upgraden zodat ik weer mee kan doen met de stoere meiden club?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock Z77 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 88,-€ 88,-
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 103,-€ 103,-
1Philips 192E1SB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
22Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 134,95€ 269,90
1LG GH24NS95 Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX TS 650W 80+ Bronze€ 69,60€ 69,60
1Samsung 840 Pro 256GB€ 219,-€ 219,-
1Samsung 850 Pro 256GB€ 134,10€ 134,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 952,10

Of is het toch het beste dat ik gewoon een hele nieuwe pc aanschaf/bouw?

Ik zat zelf te denken om gewoon mijn grafische kaart te upgraden. Dat is het enige waar ik tot nu toe nog moeite mee heb gehad in games zoals Ark Survival Evolved. Daarnaast wil ik ook graag mijn beeldscherm upgraden naar iets groters en fijners. Ben het schermpje nu wel zat als ik naar mijn vriendjes kijk die hun kleine laptopjes aansluiten op gigantische beeldschermen voor een groter en mooier beeld. Dan heb ik zo voel ik een beetje het omgedraaide }:O Grote kast op klein scherm :O

Wat is het beste wat ik kan doen met 1000 euro? Of moet ik gewoon al mijn centjes erin dumpen voor iets nieuws? 1500 tot 2000 in dat geval...maar dan kan ik geen nieuw scherm aanschaffen... :'( het liefst heb ik ook nog wat geld over voor een nieuwe muis/keyboard en boxen maar dat heeft geen prioriteit. Ik houd wel van wat kleffe toetsjes. O+

Ik dacht zelf zo de 1000 te verdelen tussen grafische kaart en nieuw beeldscherm...maar ik heb totaaaaal geen idee wat ik moet aanschaffen en wat goed werkt. Ik ben al 5 jaar uit de loop zouden we kunnen zeggen.

P.S
Ik heb een oude geluidskaart uit 2008 de creative x-fi gamer, is het verstandig deze in mijn kast te zetten of moet ik gewoon op het moederbord geluid vertrouwen? Ik had hem uit mijn pc van 2008 gehaald en hij werkte nog prima de afgelopen 5 jaar maar hij is nu al bijna 10 jaar oud O-)

P.P.S
Ligt het aan mij of is de gemiddelde prijs voor de grafische kaart enorm omhoog gegaan? Ik kan me herinneren dat je vroeger een goede pc kon bouwen met een grafische kaart die ongeveer even duur was als je CPU, lijkt wel of die dingen nu 2x zoveel moeten kosten om je games op high te zetten :o

[ Voor 5% gewijzigd door Rufus_Avalon op 31-12-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Ik heb een i5 3550 met 16GB geheugen en een half jaartje geleden een Geforce GTX 1060 6GB gekocht en ik kan prima meekomen met de meeste games van nu.

Mijn advies is dan ook: probeer eerst een nieuwe videokaart en kijk of dat genoeg bevalt. Mij beviel het genoeg :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:10
Hoeveel vind je een upgrade waard? Je hebt een degelijk moederbord en een super koeler, dus ik zou als eerste je CPU compleet overklokken totdat je er alles uit hebt. Dan een nieuwe videokaart erin met een nieuw beeldscherm. FullHD schermpje is toch wel een must vind ik. Welke games speel je vooral? Een 1060 6GB of een RX580 zijn 2 keuzes waar je al veel profijt uit haalt. Je CPU kan na overclock nog prima mee. Een nieuwe kast met betere airflow kan wel nog handig zijn als je gaat overklokken en je geld graag uitgeeft aan zo iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door untflanked op 31-12-2017 16:05 ]

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
1000 euro? Dan zou ik een 1070TI doen met mooi 1440P scherm. Je CPU kan nog wel even mee, dus die kan je later vervangen icm mobo en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus_Avalon
Ik speel(de) Ark Survival Evolved :D en Cities Skylines :9 . Maar Ark vraagt best wat van mijn computertje en als je rondloopt op het eiland dan doet hij er best af en toe over om alle assets te laden :| . Ik heb daar bijna al mijn settings nu op minimum staan met uitzondering van de draw distance zodat ik tenminste nog kan zien waar ik tegen aan kan lopen/vliegen |:( maar ik mis de betere textures wel een beetje ;w . Een halve minuut wachten totdat de basis van je vijand geladen is, is toch best frustrerend. :'(

Daarnaast speel ik vaak ook nog wel de zwaardere games zoals GTA V, Witcher 3, Battlefield, Assasin´s Creed.

Ben zeker van plan mijn pcetje te overklokken maar ik moet hem dan eerst eventjes uit mekaar halen en weer opnieuw een koelerpastatje geven want die oude pasta van 5 jaar geleden zal nu wel weggebrand zijn :>

Dus wat kan ik het beste kopen met a 1000 verdeeld over beeldscherm en grafische kaart wel te verstaan?

(mag overbudget gaan tot max 1200 a 1500 maar dan moet ie wel echt dik 4 jaar extra verder kunnen)

Heb mijn inventaris ook nog eventjes geupdate zodat alle onderdelen er in staan, zoals kast, voeding en extra harde schijf.
Een nieuwe kast met betere airflow kan wel nog handig zijn als je gaat overklokken en je geld graag uitgeeft aan zo iets dergelijks.
Wat moet ik dan kopen? Ik had de R4 Fractal Design gekocht denkende dat die makkelijk in te bouwen was en ik houd niet van overcomplexe kasten. Ik heb al zo'n https://tweakers.net/pric...performance-one-p182.html ding staan met allemaal bays en onzin en dat is echt een pijn om mee te werken. Een goede nieuwe kast kan ook geen kwaad maar daar heb ik nog minder ervaring/verstand van. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Rufus_Avalon op 31-12-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Een mooie upgrade is dan een nieuwe kast ivm de lengte van de nieuwe videokaart, een videokaart en een 1440P monitor. Voor de games die je speelt is 27 inch, 1440P, IPS een goede keuze.
Je kunt er zoveel aan uitgeven als je wilt, een 1080ti is natuurlijk heel sterk, maar minder bang for buck dan de 1080. Ik zou voor het volgende kiezen:
GPU: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G
Monitor: pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
Kast: pricewatch: Fractal Design Define C

Eventueel is een nieuwe voeding ook geen slecht idee, maar dat is puur gekeken naar lange termijn. Ook moet je even bij jezelf kijken of je perse de CD-speler nog nodig hebt en of misschien de videokaart past in de kast die je nu hebt, ik weet niet hoe modulair deze is. Ik heb voor een IPS scherm gekozen aangezien je niet veel first person shooter speelt, maar meer games met mooie graphics en dan is een scherm met IPS toch wel heel fijn. Het scherm zelf heb ik ook en ik ben er zeer over te spreken.

Edit: In je oude lijstje stond een andere kast, als je de R4 hebt hoef je zeker geen nieuwe kast te kopen. Hoeveel fans heb je er in momenteel?

[ Voor 5% gewijzigd door untflanked op 31-12-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
De monitor springt er echt uit bij de rest. Een WXGA 18" is niet meer van deze tijd. Full HD is toch wel het minste, en als je ruimte hebt, een grotere beelddiagonaal.
Ik vind 23" een prettig formaat: ongeveer een A4 hoog en in de breedte ongeveer gelijk aan een standaard toetsenbord met muis er naast.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus_Avalon
Hey dank jullie wel voor jullie advies tot nu toe, en ja sorry er stond nog een oude Antec kast in mijn lijst van mijn oude PC uit 2008. Oops! Ik had hem direct aangepast naar de Fractal R4 nadat ik het opmerkte. Die oude kast was echt een pijn om in te bouwen! De Fractal is echt stukken makkelijker! Zo blij mee!

Ik speelde vroeger meer shooter games, maar de afgelopen 5 jaar niet meer zo omdat mijn oogjes het niet meer bijhouden en ik een blinde hoek heb waar ik altijd in dood ga...tot mijn frustratie dat ik het gewoon heb opgegeven omdat ik altijd uit de zelfde hoek word dood geschoten :/ Ben niet de beste dat zal ik ook zeggen maar het is wel frustrerend als je telkens vanuit één hoek specifiek wel erg vaak dood gaat. Snipers voornamelijk...ik zie ze niet in die hoek omdat ze altijd crouchen en dan moet je op een enkel pixeltje letten dat er niet normaal hoort te zitten. :X Ik zie het niet en dan pew pew...dood...

Oh en wat monitor betreft wil ik wel graag een grotere maar hij hoeft echt niet tv formaat te zijn ofzo want ik zie al slecht en zit vaak twee handlengtes van mijn scherm af. Het liefst wil ik er wel eentje waar ik eventueel shooters ook goed op kan spelen. De dokter zegt dat het allemaal we weer goed komt :9

[ Voor 18% gewijzigd door Rufus_Avalon op 31-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Rufus_Avalon schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:55:
Hey dankjewel voor je advies, en ja sorry er stond nog een oude Antec kast in mijn lijst van mijn oude PC uit 2008. Oops! Ik had hem direct aangepast naar de Fractal R4 nadat ik het opmerkte. Die oude kast was echt een pijn om in te bouwen! De Fractal is echt stukken makkelijker! Zo blij mee!

Ik speelde vroeger meer shooter games, maar tegenwoordig niet meer zo omdat mijn oogjes het niet meer bijhouden en ik een blinde hoek heb waar ik altijd in dood ga...tot mijn frustratie dat ik het gewoon heb opgegeven omdat ik altijd uit de zelfde hoek word dood geschoten :/ Ben niet de beste dat zal ik ook zeggen maar het is wel frustrerend als je telkens vanuit één hoek specifiek wel erg vaak dood gaat. Snipers voornamelijk...ik zie ze niet in die hoek omdat ze altijd crouchen en dan moet je op een enkel pixeltje letten dat er niet normaal hoort te zitten. :X
Dan denk ik dat je met de videokaart en monitor die ik gestuurd hebt meer dan blij bent. Je zou eventueel een AMD kaart tweedehands kunnen kopen voor Freesync, maar voor jouw games is dat niet perse de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus_Avalon
untflanked schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:01:
[...]

Dan denk ik dat je met de videokaart en monitor die ik gestuurd hebt meer dan blij bent. Je zou eventueel een AMD kaart tweedehands kunnen kopen voor Freesync, maar voor jouw games is dat niet perse de moeite waard.
Ik ben echt al lang uit de loop, hoezo voor Freesync? (uh wat is dat eigenlijk }:O )

En dus een tweedehandse extra grafische kaart van AMD erin zetten naast de GTX 1080? Ik denk niet dat ik het helemaal snap :z

Ik vond je suggesties wel erg goed, maar is het niet verstandig een 144hz beeldscherm erbij te halen? Ik wil dat mijn beeldscherm ook weer 4 tot 8 jaar mee gaat en ik wil zeker niet onderdoen door input lag mocht ik wel weer gaan shooten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rufus_Avalon op 31-12-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Rufus_Avalon schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik ben echt al lang uit de loop, hoezo voor Freesync? (uh wat is dat eigenlijk }:O )

En dus een tweedehandse extra grafische kaart van AMD erin zetten naast de GTX 1080? Ik denk niet dat ik het helemaal snap :z

Ik vond je suggesties wel erg goed, maar is het niet verstandig een 144hz beeldscherm erbij te halen? Ik wil dat mijn beeldscherm ook weer 4 tot 8 jaar mee gaat.
Een 144Hz beeldscherm is een stuk duurder. Laat het Freesync verhaal maar even zitten :P
Je hebt 2 opties dan:
1080p (fullhd) met 144Hz
1440p met 60 Hz

Aan 144Hz zitten inderdaad de voordelen dat je scherm vaker ververst, maar het nadeel is dat dit vrijwel alleen kan op TN-panelen. Deze TN-panelen hebben inferieure kijkhoeken en kleuren t.o.v. de IPS-panelen. 144Hz vind ik persoonlijk een must bij shooters zoals CSGO en Overwatch, of games zoals League of Legends waar reactievermogen heel belangrijk is. Bij games zoals Witcher, AC en ARK gaat mijn voorkeur dan juist uit naar een IPS paneel waarbij kleuren veel mooier uitkomen en mijns inziens ook een belangrijke rol spelen bij de ervaring van het spel dan snellere responstijden. Daarom zou ik kiezen voor een 1440P scherm waarbij je dus meer pixels hebt en mooiere kleuren dankzij het IPS paneel.

Pagina: 1