Dolby Digital/DTS vs Atmos/DTS:X verschil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het verschil tussen HD geluid en optical zijn met mijn oren niet merkbaar (misschien ligt het aan mijn simpele set)

Mijn vraag is of het verschil tussen optical en Atmos/DTS:X echt merkbaar is in de woonkamer ? ik overweeg een nieuwe receiver met Atmos/DTS:X, maar als het verschil niet merkbaar is vind ik het zonde. Dan wil ik eventueel alleen een 4K TV kopen zonder receiver en het geluid aansturen met optical. Iemand ervaringen met dit ?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 31-12-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Atmos/DTS:X is niet te vergelijken met standaard Surround (DTS/DD/DTS-HD/Dolby TrueHD) omdat er gebruikt wordt gemaakt van hoogte speakers. Ofwel meer kanalen voor een nog ruimtelijker effect. Voor een goede Atmos/DTS:X beleving heb je 4 plafondspeakers nodig naast de standaard 5.1 of 7.1 opstelling. Daarmee kom je op 9 of 11 speakers. Een stevige receiver met voldoende kanalen is dan vereist.

* Atmos en DTS:X zijn eigenlijk alleen maar te vinden op Blu-ray/Ultra HD Blu-ray)

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2017 15:11 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Even een titelfix gedaan zodat de vraagstelling duidelijker is. "Optical" is geen geluidsformaat/track zoals Dolby ATMOS en DTS:X dat wel is. Optical is een interface die maximaal DTS dan wel Dolby Digital kan dragen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:10:
Atmos/DTS:X is niet te vergelijken met standaard Surround (DTS/DD/DTS-HD/Dolby TrueHD) omdat er gebruikt wordt gemaakt van hoogte speakers. Ofwel meer kanalen voor een nog ruimtelijker effect. Voor een goede Atmos/DTS:X beleving heb je 4 plafondspeakers nodig naast de standaard 5.1 of 7.1 opstelling. Daarmee kom je op 9 of 11 speakers. Een stevige receiver met voldoende kanalen is dan vereist.

* Atmos en DTS:X zijn eigenlijk alleen maar te vinden op Blu-ray/Ultra HD Blu-ray)
een 5.1 atmos setup zal het verschil niet maken begrijp ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Is het niet pas Atmos als je al die extra speakers toevoegt? Dus dus "5.1 Atmos" iets wat niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Atmos is object gebaseerd en kent eigenlijk geen vaste kanalen. Voor thuisgebruik heb je een 5.1.2, 5.1.4, 7.1.2 of 7.1.4 speakeropstelling opstelling nodig. DTS:X werkt wel met vaste kanalen, aangeduid als 9.1, 10.1, 11.1 of 13.1.

Daarnaast heb je nog Auro 3D, ook hier wordt gebruik gemaakt van hoogte speakers.

[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 31-12-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de hoofdvraag is: Is er een merkbaar verschil met een 5.1 opstelling (DTS vs Atmos) ?

ik zie wel atmos ht receivers langskomen met een 5.1 opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
lennox-06 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:28:
de hoofdvraag is: Is er een merkbaar verschil met een 5.1 opstelling (DTS vs Atmos) ?
Nope.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als je naar Dolby Atmos / DTS:X / Auro 3D demo's gaat luisten dan zijn de verschillen enorm. Bij films met een goede Atmos mix vind ik het wel van toegevoegde waarde. Het is net zoals met een subwoofer: je mag hem niet horen, maar als je hem weglaat merk je dat er iets mist. Bij een mindere Atmos mix is het minder overtuigend / bijna niet van toegevoegde waarde. Net zoals dat er ook 5.1 mixes zijn die minder overtuigend zijn.

Met Atmos zit je echt midden in de actie, daar kan 5.1 niet aan tippen.13 Hours (2016) wordt voor zover ik weet gezien als een van de betere Atmos mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:42
Hoe verhoud zich dolby treuHD 7.1 zich ten op zichte van atmos .. speel hier redelijk wat atmos demo blu ray af en dan geeft die dus als uitgang trueHD 7.1 aan. Is dus nog groot verschil ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zonder height speakers? Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Nee met dolby atmos soundbar..
Dan wel dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k1978 schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:24:
Nee met dolby atmos soundbar..
Dan wel dus ?
Daar geloof ik persoonlijk helemaal niet in, dus geen mening over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Oke kan maar vraag was is er verschil tussen dolby atmos en dolby treuHD 7.1 ?
Of is dit hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ja er zit verschil tussen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Enige verschil tussen TrueHD, DTS-HD, DTS, Dolby Digital is de bitrate en lossless vs lossy. Verder allemaal tot 6 of 8 kanalen. Kwa effect zit hier dan ook geen verschil in. Geen hoogte/ruimtelijke informatie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Je gaat het verschil alleen merken als je ook daadwerkelijk plafond speakers of 'upfiring' speakers plaatst. Eet 'atmos' receiver waar je gewoon een 5.1 set op aansluit geeft hetzelfde geluid als een 5.1 (of 7.1 of x.x) receiver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Twazerty schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:04:
Enige verschil tussen TrueHD, DTS-HD, DTS, Dolby Digital is de bitrate en lossless vs lossy. Verder allemaal tot 6 of 8 kanalen. Kwa effect zit hier dan ook geen verschil in. Geen hoogte/ruimtelijke informatie aanwezig.
Maar juist de bitrate en losless vs lossy is waar het verschil in geluidskwaliteit hem inzit.

Kortweg heb je 3 'generaties':

DD5.1 en DTS:
Dit is DVD-kwaliteit en het max wat er over je optische kabel gestuurd kan worden. Grofweg vergelijkbaar met een 160~192kbps MP3'tje

Dolby TrueHD en DTS-HD MA:
Beide lossless (dus geen kwaliteitsverlies). TrueHD is 18mbit/s en DTS-HD MA is 24mbit/s

DTS:X en Dolby Atmos:
Zijn in essentie de bovenstaande formaten + real-time audio objecten. Atmos heeft (minimaal) 2 plafond speakers of "upward-firing"-speakers nodig. DTS:X werkt met een standaard 5.1 setup al.

Als je nu dus een optische kabel gebruikt dan zit je in "generatie 1", je kan daar gewoon niet meer uit halen, dat kan die kabel niet aan. Maar koop je nu een receiver (en dat kan dan al een budgetreceiver zijn tegenwoordig) dan zit je meteen in "generatie 3", het enige wat je dan dus nog nodig hebt zijn genoeg speakers, wil je perse Atmos kunnen gebruiken. Maar ik denk dat DTS-HD MA en Dolby TrueHD genoeg kwaliteit bieden, mocht je gewoon bij 5.1 willen blijven, om een grote meerwaarde te zijn in je home cinema setup.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Lossy vs Lossless, ik ben zelf niet 100% overtuigd van de HD geluidsformaten. Ook al zit juist daar het verschil. Op mijn toch wel behoorlijk setup heb ik meestal niet het idee dat het geluid anders of slechter is bij Dolby Digital of DTS.

DTS op Blu-ray (1536 kbps) heeft de dubbele bitrate van DTS op DVD (768 kbps). Daarnaast is TrueHD en DTS-HD MA maximaal 18 en 24 mbit, genoeg audio tracks gezien die maar net de 4 mbit aantikken. 90% van de discs die ik ben tegengekomen zitten onder de 6 mbit. Kwa effect zit er in principe geen verschil in de lossless formaten versus lossy formaten. Als je een TrueHD hercodeerd naar Dolby Digital zul je in principe geen verschil horen. Heb je hele goede oren (en goede installatie) dan zou je wellicht verschil kunnen horen in kwaliteit (MP3 effect). Naar mijn mening zit het verschil dus voornamelijk in de mix en niet in het formaat.

Kijk je naar Atmos / DTS:X en Auro 3D dan zijn de verschillen pas echt hoorbaar vanwege het effect. Al zouden deze formaten lossy zijn dan nog hoor je verschil met de discrete audio formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik blijf bij mijn huidige set als ik dit zo allemaal lees. het zal een 4K tv worden met optical. bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 02-01-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 20:24
Twazerty schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:25:
Atmos is object gebaseerd en kent eigenlijk geen vaste kanalen. Voor thuisgebruik heb je een 5.1.2, 5.1.4, 7.1.2 of 7.1.4 speakeropstelling opstelling nodig. DTS:X werkt wel met vaste kanalen, aangeduid als 9.1, 10.1, 11.1 of 13.1.

Daarnaast heb je nog Auro 3D, ook hier wordt gebruik gemaakt van hoogte speakers.
offtopic:
DTS:X is, net als Atmos, ook object gebaseerd. Alleen Auro3D is gebaseerd op vaste kanalen. Auro3D werkt wel het beste met een extra hoogtespeaker in het midden van de kamer ('voice of god').

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Twazerty schreef op maandag 1 januari 2018 @ 01:45:
Lossy vs Lossless, ik ben zelf niet 100% overtuigd van de HD geluidsformaten. Ook al zit juist daar het verschil. Op mijn toch wel behoorlijk setup heb ik meestal niet het idee dat het geluid anders of slechter is bij Dolby Digital of DTS.

DTS op Blu-ray (1536 kbps) heeft de dubbele bitrate van DTS op DVD (768 kbps). Daarnaast is TrueHD en DTS-HD MA maximaal 18 en 24 mbit, genoeg audio tracks gezien die maar net de 4 mbit aantikken. 90% van de discs die ik ben tegengekomen zitten onder de 6 mbit. Kwa effect zit er in principe geen verschil in de lossless formaten versus lossy formaten. Als je een TrueHD hercodeerd naar Dolby Digital zul je in principe geen verschil horen. Heb je hele goede oren (en goede installatie) dan zou je wellicht verschil kunnen horen in kwaliteit (MP3 effect). Naar mijn mening zit het verschil dus voornamelijk in de mix en niet in het formaat.

Kijk je naar Atmos / DTS:X en Auro 3D dan zijn de verschillen pas echt hoorbaar vanwege het effect. Al zouden deze formaten lossy zijn dan nog hoor je verschil met de discrete audio formaten.
Het principe is gelijk aan CD vs MP3.
DTS-MA en Dolby TrueHD zijn een gezipte 'CD', Dolby Digital en DTS een 'CD' omgezet naar 'MP3'.
Uitzonderingen daar gelaten kunnen de meeste mensen bij een blinde test boven de 256Kbit geen verschil waarnemen. Met drie keer zoveel kanalen hebben we het dan dus over 768Kbit voor 5.1.
Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen met huis tuin en keuken apparatuur het verschil tussen DTS en DTS-MA kunnen horen en zelfs met hele goede apparatuur moet je ook nog eens een zeer goed gehoor hebben om het direct achter elkaar te kunnen horen. Luister je niet back to back dan kan niemand zeggen of het wel of geen DTS-MA was.
Verschil tussen DTS-MA, Dolby TrueHD en LPCM is er niet. Het is allemaal exact hetzelfde, namelijk LPCM. De ene 'zipt' het, de ander gebruikt 'rar', maar het eind resultaat is hetzelfde.
Het verschil tussen Dolby Digital en DTS is wel te horen, maar ook daar alleen met zeer goed gehoor en apparatuur.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 21:27
Ik heb sinds paar dagen 4 height speakers, Het verschil is is enorm. Met 7.1 had ik het het gevoel dat het om me heen zat en nu voelt het meer net als ik erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 5.1.4 setup voor Atmos. En het verschil met gewone 5.1 is enorm. Iedereen die film komt kijken met 5.1 set zegt meteen: dat wil.ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

lennox-06 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:34:
ik blijf bij mijn huidige set als ik dit zo allemaal lees. het zal een 4K tv worden met optical. bedankt.
Ik heb zelf een prima geluidsset staan, waarbij ik het geluid van live televisie en de Netflix app op diezelfde televisie via een optische kabel naar de receiver laat lopen. De geluidservaring met 5.1 (DTS en Dolby Digital) is dan prima. Al mijn andere bronnen (Playstation, UHD-speler, enz) zitten met HDMI direct aan de receiver. Dan kan ik wel True HD horen. Ook helemaal prima.

Aan Atmos heb je enkel wat als je ook hoogtespeakers hebt staan (ofwel aan het plafond; ofwel upfiring); tot die tijd wordt het gewoon gedownmixt naar normale 5.1, of krijg je een heel andere audio-track te horen. Zo staat er standaard op iedere dvd en blu-ray een DTS en/of Dolby Digital track, zodat iedereen die geen had-audio zoals DTS HD-MA, Dolby True HD en/of "3d-audio" zoals Atmos en DTS:X kan afspelen; toch een surroundtrack kan afspelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:43
Twazerty schreef op maandag 1 januari 2018 @ 01:45:

Even muggenziften, is DTS niet altijd 1536 kb/s en Dolby Digital 768kb/s (of zelfs 640kb/s)? Zelf heb ik een prima 5.1 setup (Focal Aria 926 fronts, Focal Aria Center, SVS PB1000 sub en BA 25 rears). Het verschil horen tussen DTS HD / Dolby True HD en DTS/DD is inderdaad lastig. Laatst keek ik een film die zowel DTS HD als een DTS track had. Voornamelijk de diepe bass leek mij beter uit de verf te komen (dieper/strakker) bij de DTS HD track tov de DTS track.

Wat betreft de verschillende bitrates die je op Blu-Rays tegenkomt. Er is verschil tussen een DTS HD Master Audio (24mb/s) en DTS HD High Resolution (6mb/s) track. Maar wat je zegt, een DTS HD track op de ene schijf is beter gemixt dan op de andere schijf. Dat zie je met CD's ook.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02
lennox-06 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:34:
Zou op zin minst HDMI doen, optical is max 5.1 en je hebt geen HDCP2.2 wat je gezeur gaat opleveren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb mijn setup nu met 4K tv + optical. ben er tevreden mee. niet meer aan komen zou ik zeggen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Even muggenziften, is DTS niet altijd 1536 kb/s en Dolby Digital 768kb/s (of zelfs 640kb/s)? Zelf heb ik een prima 5.1 setup (Focal Aria 926 fronts, Focal Aria Center, SVS PB1000 sub en BA 25 rears). Het verschil horen tussen DTS HD / Dolby True HD en DTS/DD is inderdaad lastig. Laatst keek ik een film die zowel DTS HD als een DTS track had. Voornamelijk de diepe bass leek mij beter uit de verf te komen (dieper/strakker) bij de DTS HD track tov de DTS track.

Wat betreft de verschillende bitrates die je op Blu-Rays tegenkomt. Er is verschil tussen een DTS HD Master Audio (24mb/s) en DTS HD High Resolution (6mb/s) track. Maar wat je zegt, een DTS HD track op de ene schijf is beter gemixt dan op de andere schijf. Dat zie je met CD's ook.
Nope: DVD is wat gelimiteerd. Wikipedia schrijft het volgende bij DVD:
PCM: 48 kHz or 96 kHz sampling rate, 16 bit or 24 bit Linear PCM, 2 to 6 channels, up to 6,144 kbit/s; N. B. 16-bit 48 kHz 8 channel PCM is allowed by the DVD-Video specification but is not well-supported by authoring applications or players;
AC-3: 48 kHz sampling rate, 1 to 5.1 (6) channels, up to 448 kbit/s;
DTS: 48 kHz or 96 kHz sampling rate; channel layouts = 2.0, 2.1, 5.0, 5.1, 6.1; bitrates for 2.0 and 2.1 = 377.25 and 503.25 kbit/s, bitrates for 5.x and 6.1 = 754.5 and 1509.75 kbit/s;[12]
MP2: 48 kHz sampling rate, 1 to 7.1 channels, up to 912 kbit/s.
In praktijk is DD2.0 vaak 192 Kbps en DD5.1 vaak 384Kbps en 448Kbps. DTS 5.1 is vaak 768Kbps.

Zoals je via mijn profiel kunt zien heb ik zelf een wrapper rondom verschillende applicaties heen geschreven om AVCHD en Blu-ray's te maken. Onderdeel hiervan is geweest dat ik op zoek ben gegaan naar alle verschillende audiotracks op officiële Blu-ray's.

De hoogste gemiddelde bitrate waar ik ondersteuning voor heb ingebouwd is +- 8.65Mbit DTS-HD MA. Hoger ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. De laagste gemiddelde bitrate die ik voor DTS-HD MA 5.1 ben tegengekomen is +- 1.89Mbps. De laagste gemiddelde bitrate voor DTS-HD MA 2.0 was +- 0.81Mbps. Ik ben dus (nog) niets tegengekomen wat ook maar in de buurt komt van die 24Mbps, dus ik neem aan dat die 24Mbps hoogstens als peak wordt bereikt. Hierbij moet je niet vergeten dat het DTS-HD MA formaat altijd een CBR DTS core heeft van 768Kbps of 1536Kbps, daarbovenop komt het lossless deel.

DTS-HD HR ben ik in 2046Kbps, 3018Kbps en 3840Kbps tegengekomen (constant bitrate). De 6Mbps variant nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31
Even een bumper: Sony komt met een nieuwe soundbar HT-X8500. Deze heeft Dolby ATMOS ondersteuning. Mijn huidige tv heeft alleen ARC en geen eARC. Volgens Sony kan ik maximaal Dolby ATMOS - Dolby Digital Plus halen. De Atmos TrueHD en DTS:X is de hoogst haalbare ondersteuning maar alleen als je tv eARC ondersteuning heeft. Is het verschil tussen Atmos Digital Plus en Atmos TrueHD een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een soundbar? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31
Ja, je sluit een HDMI kabel aan op je soundbar.
https://www.sony.nl/elect...sprekerelementen/ht-x8500
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6gx83Jr/Screenshot-2019-04-19-15-11-14-627-com-google-android-apps-docs.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Deezers

Is het verschil tussen Atmos Digital Plus en Atmos TrueHD een groot verschil?

Dat was je vraag. :? Ik haal daar uit of je verschil zal merken in geluidskwaliteit. Daarop is mijn antwoord nee als je een soundbar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Nee.

Ondersteunde geluidsformaat is niet weergegeven geluidsformaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met één enkele soundbar kun je nooit een ATMOS geluid crieeren leuke reclama praat is dat. Je bent bij ATMOS altijd meerdere speakers nodig, met name in de hoogte. Al die soundbars die beweren hetzelfde te kunnen als meerdere kanalen speakers is grote reclama onzin. Mogelijk dat ze er ruimtelijk geluid er uit kunnen krijgen, maar absoluut niet van dezelfde kwaliteit en effect als daadwerkelijk een aantal goede speakers op de juiste plaats.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018

Funky22

Guild invite

Verschil is toch wel duidelijk hoor met Atmos/Dts-X mits je over een degelijke install beschikt, Atmos upfiring is je geld weggooien dan ben je beter af met 2 front height maar beste is uiteraard gewoon plafond speakers

En inderdaad soundbar en claimen Atmos is lol.

[ Voor 58% gewijzigd door Funky22 op 20-04-2019 10:09 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Pagina: 1