Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check op €1100-€1200 Game PC

Pagina: 1
Acties:

• koenonline55
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-08 10:35
Hallo,

Ik zit al een tijdje te puzzelen om eerste zelf build PC in elkaar te zetten. Meerdere keren uitgesteld, budget opgeschroefd enzovoorts, maar eindelijk is het zover. Volgende week worden de componenten besteld. Om er zeker van te zijn dat alles gaat werken, ben ik benieuwd naar jullie mening over de build die ik heb samengesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor school (studie: artificial intelligence, programmeren, data verwerken enz.), hobbymatig video en foto bewerken en als laatste gamen. Op het moment speel ik veel Rocket League, maar speel eigenlijk van alles. Voor alleen Rocket League zou het budget namelijk niet zo hoog hoeven te zijn. Verder wil ik er graag een tijdje mee vooruit kunnen, dus redelijk toekomstgericht.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt tussen de 1100 en 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe build van het systeem, maar heb randapparatuur wel. Daarnaast heb ik nog een hdd van 1TB liggen om mee te beginnen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1ASRock AB350 Pro4€ 85,50€ 85,50
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G€ 473,-€ 473,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 83,89€ 83,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.176,29

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek merkvoorkeur, maar vanwege levertijd en omdat voor school vaak veel programma's tegelijk gebruik heb ik gekozen voor een AMD processor. Ik heb op het moment een 1080p freesync monitor, maar ben geen fan van de VEGA kaarten en ik wil meer dan een rx580 kaart. In de toekomst ben ik ook van plan om nog een nieuwe 144hz monitor aan te schaffen, G-Sync wordt dan ook overwogen, vandaar de 1070TI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De uistraling van de build moet gewoon netjes zijn, geen gekke lichtjes of andere zaken. Een beetje geluid is prima en zal ik me ook niet aan storen, maar het hoeft ook geen luchtalarm te zijn.

Ga je overklokken?
Misschien later, maar om op 1080p te gamen is het niet echt nodig voorlopig.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening en om te checken of ik nergens overheen gekeken heb.

Alvast heel erg bedankt!
En een prettig jaarwisseling :)

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
AMD is door de levertijd een betere keuze, niet meer omdat je veel programma's tegelijk gebruikt. De nieuwste i5 is namelijk ook gewoon six-core. Videokaart zou ik toch wel aanpassen naar pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Leverprijs is voor beiden kaarten hetzelfde en de Armor is een hele slechte koeler. Daarnaast ben ik zelf geen fan van de airflow van de S340. Geen front-fan out of the box, daar moet je zelf dus zelf even mee kloten, de intake is zeer, zeer beperkt, window is niet van glass en kast is erg vingervlek/kras gevoelig. Geef dan iets meer uit aan een pricewatch: Fractal Design Meshify C en heb meteen een oerdegelijke en mooie kast die ook stil is en goed koelt. Zonder window is pricewatch: Fractal Design Define C de beste keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door untflanked op 31-12-2017 15:11 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Opzich wel eens met untflanked, de airflow van de S340 is zozo. Ook niet vreselijk hoor.
Vriend van mij heeft er een en daar heeft ie een 6700K en een GTX 980 in zitten die in beide gevallen volledig overclocked draaien op 1.38 Volt voor de processor en 140% powertarget voor de GPU. Met een paar frontfans komt het goed.

pricewatch: Corsair ML140 (2-pack), 140mm deze kunnen goed als intake fans dienen

Kwaliteit van de verf en het ruitje van de s340 is inderdaad niet zo heel fantastisch geweldig. Dat is bij de Elite variant veel beter
pricewatch: NZXT S340 Elite Zwart Dus als je die 3 tientjes over hebt zou je voor die, de Define C of Meshify C kunnen gaan. De Eclipse P400S van Phanteks is ook een leuke optie. De TG dan.

[ Voor 29% gewijzigd door youridv1 op 31-12-2017 17:21 ]

• untflanked
@youridv1 Precies, het verwijderen van front panel geeft 5 graden verschil in mijn ervaring en daarbij nog extra kosten voor fans, doe mij dan maar een Fractal Design.

• koenonline55
@untflanked @youridv1 Bedankt voor jullie reacties. Ik was ervan bewust dat de s340 nogal vlekgevoelig was en dat het niet de hoogste bouwkwaliteit had. Alsnog vond ik het een mooie case en had gelezen dat airflow problemen mee zouden vallen. Aangezien jullie beide aangeven dat een andere case aan te raden is, ga ik waarschijnlijk voor de Meshify C.

@untflanked Ik twijfel echter nog wel over de videokaart. Ik lees afwisselende review over de MSI Armor serie. Sommige geven inderdaad aan dat temperatuur en geluid een issue kan zijn, maar andere zeggen weer dat het mee valt. Qua prestaties doet die niets onder aan de Gigabyte 1070Ti en de oranje streepjes op de kaart staat mij niet zo aan. Ik heb getwijfeld om deze te nemen in combinatie met de MSI B350 mate, vanwege de neutrale kleuren. Maar ga waarschijnlijk liever voor de MSI Armor 1070Ti in combinatie met de ASrock AB350 pro4 vanwege de zwart/witte looks.

• untflanked
@koenonline55 Als je even verder zoekt naar reviews van andere Armor varianten kom je waarschijnlijk met dezelfde problemen. Een matige koeling die op de lange termijn de kaart afdoende maakt. Daarnaast is hij nu €490, terwijl je voor iets meer wel een koelere en stillere kaart haalt. Ik weet niet op welke hoogte je je kast hebt staan, maar in de praktijk zie je de onderkant van de videokaart niet vaak, dus zou ik me over de kleurstelling niet al te veel zorgen maken. Ze presteren qua FPS natuurlijk allemaal hetzelfde, maar thermal throttling en temperaturen van vooral de VRM zal eerder een probleem worden.

[ Voor 13% gewijzigd door untflanked op 31-12-2017 17:57 ]

• youridv1
@koenonline55 Als de temperaturen nou echt tegenvallen, dan zou je later zo'n geval kunnen aanschaffen.
https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-xtreme-iv.html

Of zoiets
pricewatch: NZXT Kraken G12 Wit
Die is compatible met basically elke waterkoeler van NZXT en Corsair

[ Voor 37% gewijzigd door youridv1 op 31-12-2017 18:03 ]

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:19
untflanked schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:54:
@koenonline55 Als je even verder zoekt naar reviews van andere Armor varianten kom je waarschijnlijk met dezelfde problemen. Een matige koeling die op de lange termijn de kaart afdoende maakt. Daarnaast is hij nu €490, terwijl je voor iets meer wel een koelere en stillere kaart haalt. Ik weet niet op welke hoogte je je kast hebt staan, maar in de praktijk zie je de onderkant van de videokaart niet vaak, dus zou ik me over de kleurstelling niet al te veel zorgen maken. Ze presteren qua FPS natuurlijk allemaal hetzelfde, maar thermal throttling en temperaturen van vooral de VRM zal eerder een probleem worden.
Waar vind je de problemen over de Armor serie dan?
Heb zelf deze en geen klachten (hij is ook nog niet in brand gevlogen)

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC

• untflanked
@Jelloz Ik wil niet zeggen dat de kaart echt dusdanig slecht is dat je hem beter niet kan kopen, maar voor €10 meer is de Gigabyte een stuk beter gekoeld. Je kunt, met even goed zoeken welgezegd, reviews van bv 1080 armor en 1070 armor vinden en deze qua temps vergelijken met andere kaarten. Dan zijn de temps vrijwel altijd hoger. Dit komt mede door het design waarbij ook de vrm niet volledig aansluit maar door een soort semi heatsink gekoeld wordt zoals je vroeger ook bij xfx of club3d kaarten zag van de 280x of 290 serie. De kaart koeling werkt gewoon, maar is wel een van de minste die beschikbaar zijn. MSI heeft het daarnaast ook simpelweg als budgetmodel op de markt gebracht.

• youridv1
De armor koeler is naar wat ik weet hetzelfde op de 1080Ti als op de 1070 en dus waarschijnlijk alles daar tussen ook. De 1070 is niet zo'n warme kaart. TDP van 150 Watt, dus dat valt mee. TDP van 1070Ti is, zover ik weet, 180 watt net als de 1080. Dat is eigenlijk teveel voor die koeler. Moet je voorstellen dat een koeler die de 1070 oke op temperatuur kan houden (zeg 65-75 graden) ineens 20% extra warmte op zich af krijgt.
Das geen feest

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Mijn armor 1070ti is anders uitermate stil en koel, niks mis mee in de praktijk.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Ryzen refresh kan volgende maand uitkomen, kan het wachten waard zijn!
'AMD komt in februari 2018 met refresh van Ryzen-processors gemaakt op 12nm'

[ Voor 4% gewijzigd door SilencMol op 02-01-2018 10:25 ]

• youridv1
mitsumark schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:39:
Mijn armor 1070ti is anders uitermate stil en koel, niks mis mee in de praktijk.
Dan heeft msi dus toch een betere koeler genomen voor de 1070Ti, netjes.

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 22:11
Er zit geen backplate op de armor, staat niet echt mooi, aangezien de meshify C een window heeft. Ik zie dat de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G goedkoper is dan zijn 2-fan broertje. Wat betreft de oranje streepjes, als je alles zwart doet, zie je niets door je window...

Edit: een watervaste stift is hier ook een mooie oplossing als je het echt zwart wilt.

Nog een edit: De 1070 TI komt als enige chip altijd zonder factory overclock, om de beste prestaties eruit te halen is het wel aan te raden om over te clocken. Misschien is het ontbreken van de factory overclock ook wel de reden waarom de 1070 TI's van de andere tweakers zo stil zijn, de 1070 komt namelijk wel met een factory overclock.

[ Voor 36% gewijzigd door ericvanree op 02-01-2018 13:41 ]

• youridv1
@ericvanree factory overclock of niet. De kaart is bijna een 1080 en GPU boost 3.0 gaat gewoon door tot het ergens een begrenzende factor tegenkomt. Aangezien de temperaturen prima zijn, zal dat powerdraw wel zijn. De reden dat 1070Ti's aardige temperaturen hebben is waarschijnlijk gewoon dat er 1080(like) koelers op zitten

• koenonline55
Bedankt voor alle reacties, ik weet nu zeker dat de build verder prima is, maar dat het in de details zit en zal de reacties ook zeker meenemen voordat ik hem ga bestellen.

@ericvanree De watervaste stift zou inderdaad een goede oplossing zijn mocht ik mezelf eraan gaan storen.

@SilencMol Goede opmerking over de refreshed AMD chips. Maar ik verwacht echter geen wereld van verschil hierin en heb het bouwen van de PC al wel een tijd uitgesteld. Wat verwacht je zelf hoe veel beter de nieuwe chip gaat zijn?
Pagina: 1