Hallo
Na wat testen e.d. gelezen te hebben heb ik een shortlist van 4 camera's gemaakt. Tussen de 4 zit er nog wat prijsverschil en ik heb moeite om te kiezen. De aankoop zal gedaan worden bij Foto de vakman omdat ik daar een cadeaubon van 40 euro voor heb.
Vorige vakantie foto's met onze smartphone gemaakt (Nexus 5X, Iphone 5 SE) maar voor de dichtbij "kiekjes" redelijk ok, miste echt het zoombereik.
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
300 euro, dat is inclusief de cadeaubon.
• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
- Ik zoek een travelzoom camera, klein formaat.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
- Vakantiefoto's
- Foto's van de kinderen ( sport)
- Alledaags gebruik
- Klein formaat
- Makkelijke bediening
- Het beste compromis b.v. kunstlicht (museum) , bewolkt/donkere omstandigheden
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
- Sony DSC-HX90VB 349 euro, gratis 6 jaar garantie
- Sony DSC-WX500W 280 euro, gratis 6 jaar garantie
- Panasonic Lumix TZ80 319 euro
- Panasonic Lumix TZ70 237 euro bij Kamera Express
Het voordeel van de Sony toestellen vind ik dat het scherm kantelbaar is en de gratis 6 jaar garantie. De Panasonic heeft weer de raw functie, maar ik vraag mij af of ik dit wel ga gebruiken. Ik heb wel een programma van Adobe Photoshop.
Touchscreen hoeft voor mij niet, ik kan zo niet bedenken waarom ik het niet alleen met de fysieke knoppen af kan.
Als de kwaliteit van de foto's van de toestellen niet veel uitmaakt neig ik zelf naar de Sony DSC-WX500W.
Zie ik nog wat over het hoofd??
Na wat testen e.d. gelezen te hebben heb ik een shortlist van 4 camera's gemaakt. Tussen de 4 zit er nog wat prijsverschil en ik heb moeite om te kiezen. De aankoop zal gedaan worden bij Foto de vakman omdat ik daar een cadeaubon van 40 euro voor heb.
Vorige vakantie foto's met onze smartphone gemaakt (Nexus 5X, Iphone 5 SE) maar voor de dichtbij "kiekjes" redelijk ok, miste echt het zoombereik.
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
300 euro, dat is inclusief de cadeaubon.
• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
- Ik zoek een travelzoom camera, klein formaat.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
- Vakantiefoto's
- Foto's van de kinderen ( sport)
- Alledaags gebruik
- Klein formaat
- Makkelijke bediening
- Het beste compromis b.v. kunstlicht (museum) , bewolkt/donkere omstandigheden
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
- Sony DSC-HX90VB 349 euro, gratis 6 jaar garantie
- Sony DSC-WX500W 280 euro, gratis 6 jaar garantie
- Panasonic Lumix TZ80 319 euro
- Panasonic Lumix TZ70 237 euro bij Kamera Express
Het voordeel van de Sony toestellen vind ik dat het scherm kantelbaar is en de gratis 6 jaar garantie. De Panasonic heeft weer de raw functie, maar ik vraag mij af of ik dit wel ga gebruiken. Ik heb wel een programma van Adobe Photoshop.
Touchscreen hoeft voor mij niet, ik kan zo niet bedenken waarom ik het niet alleen met de fysieke knoppen af kan.
Als de kwaliteit van de foto's van de toestellen niet veel uitmaakt neig ik zelf naar de Sony DSC-WX500W.
Zie ik nog wat over het hoofd??