Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke van de 4 camera's?

Pagina: 1
Acties:

• yep123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 18:24
Hallo

Na wat testen e.d. gelezen te hebben heb ik een shortlist van 4 camera's gemaakt. Tussen de 4 zit er nog wat prijsverschil en ik heb moeite om te kiezen. De aankoop zal gedaan worden bij Foto de vakman omdat ik daar een cadeaubon van 40 euro voor heb.
Vorige vakantie foto's met onze smartphone gemaakt (Nexus 5X, Iphone 5 SE) maar voor de dichtbij "kiekjes" redelijk ok, miste echt het zoombereik.

• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
300 euro, dat is inclusief de cadeaubon.

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
- Ik zoek een travelzoom camera, klein formaat.

• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
- Vakantiefoto's
- Foto's van de kinderen ( sport)
- Alledaags gebruik
- Klein formaat
- Makkelijke bediening
- Het beste compromis b.v. kunstlicht (museum) , bewolkt/donkere omstandigheden

• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
- Sony DSC-HX90VB 349 euro, gratis 6 jaar garantie
- Sony DSC-WX500W 280 euro, gratis 6 jaar garantie
- Panasonic Lumix TZ80 319 euro
- Panasonic Lumix TZ70 237 euro bij Kamera Express

Het voordeel van de Sony toestellen vind ik dat het scherm kantelbaar is en de gratis 6 jaar garantie. De Panasonic heeft weer de raw functie, maar ik vraag mij af of ik dit wel ga gebruiken. Ik heb wel een programma van Adobe Photoshop.
Touchscreen hoeft voor mij niet, ik kan zo niet bedenken waarom ik het niet alleen met de fysieke knoppen af kan.

Als de kwaliteit van de foto's van de toestellen niet veel uitmaakt neig ik zelf naar de Sony DSC-WX500W.

Zie ik nog wat over het hoofd??

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:54
Heb je er ook op gelet dat de panasonic tz80 in 4k kan filmen, en een viewfinder heeft. Dit heeft de sony wx500 namelijk niet.

Als je veel foto's binnen wilt maken, en van snelbewegende objecten dan kun je waarschijnlijk beter kiezen voor een spiegelreflex of systeemcamera. Die hebben namelijk veelal grotere sensoren, waardoor ze een kleinere sluitertijd kunnen hanteren. Dan heb je echter wel als nadeel dat die camera's iets tot veel groter zijn, en je eventueel ook meerdere lenzen nodig hebt.

• yep123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 18:24
Hoi

bedankt voor je reactie

4k is voor mij niet interessant, heb geen 4 k tv of iets dergelijks. Het moet echt een kleine camera zijn, dus een spiegel of systeemcamera is niet aan de orde, misschien voor later als ik de smaak te pakken krijg..

Vanmiddag heb ik nog een uurtje het internet afgezocht, met alle grote waarschijnlijkheid wordt het toch een Sony DSC-HX90. Deze komt goed uit allerlei testen en wat voor mij de doorslag geeft is toch wel het kantelbare scherm. Met wat mindere omstandigheden net wat mindere beeldkwaliteit als de Tz 70. Maar als ik het allemaal goed heb gelezen bij ideale omstandigheden iets meer gedetailleerd als de Tz 70

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:16
Ik zou naar de winkel gaan, je situatie en twijfel voorleggen aan de verkoper en vragen of je even met de camera's mag spelen. Van veel camera's is doorgaans wel een demo beschikbaar. Dan weet je in ieder geval hoe het in de hand ligt en krijg je een indruk van het gebruik (menu's en zo).

30x optische zoom klinkt leuk, maar weet wel dat uit de losse hand fotograferen op de Tele stand niet zo eenvoudig is. Elke miniscule beweging wordt uitvergroot. Een viewfinder geeft hierbij een stuk meer stabiliteit. Hoe praktisch het uiteindelijk is, hangt af van de beeldstabilisatie in de camera en de fotokwaliteit op max iso.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04:25
Eens met bovenstaande. Mijn ervaring met kamera express bijvoorbeeld is dat ze uitermate behulpzaam zijn in het uitzoeken van nieuwe gear.
En eigenlijk, als fotograaf zijnde, dat je zo'n ding prettig vind werken is mij meer waard dan een foefje (30x zoom, paar pixels meer) hier of daar.

En als mooie (lees; artistiek, afgewerkt) fotos je iets waard is, dan kies je wel voor Raw.. In mijn optiek essentieel. Maakt dat je niets uit; kies dan de kamera die je het prettigst vind werken. Dan gebruik je 'm t meest en maak je meer de plaatjes die je wilt.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True