Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Erik Reintjens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2021
Hallo,

Ik heb sinds kort geen geluid meer op m’n pc, via boxen of koptelefoon.
Ik heb al van alles geprobeerd; drivers ge-update, stuurprogramma’s bijgewerkt.
Dit allemaal zonder resultaat.
Moederbord: Asus P7H57D-V EVO
Windows 10 64-bit
Wat kan ik nog proberen om het werkend te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y7TnARwEn25ZEZAnQObhcFmE/full.png

Erik

Alle reacties

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welke drivers?
Van Nvidia en Realtek?

Wat zijn de aansluitingen? HDMI 3.5 mm?

Nvidia gaat meestal via HDMI naar je TV
Heb je al gekeken naar afspeelappraten (op rechtermuisknop klikken op speaker-icoon rechtsonder)?

[ Voor 49% gewijzigd door MedionAkoya op 31-12-2017 15:12 ]

Trein?

• Erik Reintjens
Nvidea Drivers ge-update en van Realtek ook.
Bij afspeelapparaten staat: Er zijn geen audioapparaten geïnstalleerd.
Boxen zijn verbonden d.m.v. 3.5 aux
Beeldscherm via HDMI

[ Voor 20% gewijzigd door Erik Reintjens op 31-12-2017 15:58 ]

Verwijderd

Is er iets gebeurd op dat 'sinds kort' moment? Heb je iets geïnstalleerd, zaken in het bios veranderd?

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Verwijder alle onderdelen van de geluid item uit apparaat beheer er start het systeem op nieuw op.
Als het goed is gaat Windows op het apparaat detecteren en drivers installeren.

Kijk dan of nu wel geluid heb.

Installeer dan indien nodig drivers

44

• Erik Reintjens
Ik heb niets meer geïnstalleerd of iets.
Alles onderdelen verwijdert uit apparaatbeheer van audio maar hij vroeg niks wanneer de pc weer opnieuw opstartte.
Nu staan dezelfde onderdelen weer terug, maar als ik op stuurprogramma bijwerken klik geeft hij aan dat alles geïnstalleerd is maar toch staat er nog een uitroepteken bij.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Rechtsklikken op het speaker icoontje en dan geluidsproblemen oplossen.

44

• Erik Reintjens
Heb ik ook al geprobeerd; hij geeft dan aan start uw pc opnieuw op om de installatie van stuurprogramma's en updates te voltooien. > deze oplossing toepassen.
En zodra de pc opnieuw opgestart is blijft het hetzelfde.

Verwijderd

Zet in het bios de audiochip eens uit -> opnieuw opstarten en daarna weer aan.
Overigens is het frappant dat zowel de audiochip als de hdmi audio van de videokaart problemen geven.
Je zou denken dat er iets mis is in windows.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 17:22 ]

• Erik Reintjens
Daar weet ik niet zo veel van af, hoe gaat dat precies?

Verwijderd

Door te lezen wat er op je scherm staat terwijl je je computer opstart en op de knop te duwen die wordt aangegeven om in de BIOS te komen.
Erik Reintjens schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:18:
Ik heb niets meer geïnstalleerd of iets.
Zeer waarschijnlijk heb jij iets gewijzigd zonder het in de gaten te hebben. Als je er echt niet uitkomt dan kan je het waarschijnlijk (tenzij bijvoorbeeld in de BIOS het geluid werd uitgeschkeld of Windows om de een of andere vreemde reden niet de juiste driver downloadt) altijd nog oplossen met een clean install van Windows. Veronderstellende dat jij een SSD hebt is dat zo gebeurd, zet de ISO van Windows (let erop dat je de juiste versie downloadt, dus Home als je Home hebt) op een USB-stick en die installatie is na binnen 5-10 minuten afgerond. Het is leerzamer als je erachter komt wat er verkeerd is gegaan maar een clean install is wellicht wel de gemakkelijkste manier om het op te lossen.

Als jij graag gamet en naar shows/films kijkt op je computer dan kan je ook overwegen om eens je geluid te upgraden. Een goede geluidskaart of een externe DAC en amplifier en goede headphones en speakers. Veel gamers besteden €50-200 per jaar aan een grafische kaart om nog maar over de overige kosten te zwijgen (monitor, CPU, moederbord) maar voor het geluid nemen ze genoegen met middlematig onboard geluid (ik zou moeten opzoeken hoe goed/slecht de implementatie op jouw specifieke moederbord is) en een gaming-headset van €50. Iedereen moet dat zelf weten maar aangezien geluid net zo sterk de ervaring bepaalt als beeld en je i.t.t. het beeld het geluid niet vaak hoeft te upgraden (je doet gemakkelijker langer dan 10 jaar met goede headphones, DAC, amplifier, hooguit moet je voor de headhones eens de earcups vervangen) lijkt het mij niet de beste manier om je geld te verdelen over je hardware. Slechts een suggestie om eens over na te denken voor iedereen op wie het geschetste plaatje van toepassing is. Net als dat je niet meer terug kan van 144 Hz IPS/VA naar 60 Hz. TN of van HD naar SD kan je ook niet meer terug van goed geluid naar crappy geluid, je weet pas hoeveel waarde het toevoegt als je hebt ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 17:30 ]

• Erik Reintjens
Het is uiteindelijk opgelost, door een paar keer op F2 te drukken bij het opstarten deed het geluid 't weer.

Verwijderd

Vreemd.
Pagina: 1