computer komt met melding no media present

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Goede dag,
Ik heb vandaag op meerdere schijven geprobeerd om windows te installeren.
Na opstart van de bios ziet hij de usb stick, start de windows installer op.
Daar kan ik de schijven zien, installeren, maar wanneer hij de eerste keer opstart. Dan wilt hij natuurlijk weer vanaf de usb starten.

Dus deze haal ik er dan uit, maar dan blijft hij met de melding komen, no media present.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen, heb drie sata ingangen geprobeerd met 3 ssd en een Hdd.
zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Staat de disk waarop windows geinstalleerd is wel als bootable aangemerkt in de uefi/bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

BLACKfm

o_O

Bovenstaand dus, je HDD/SSD staat niet aangemerkt als (first) boot device.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sluit 1 HDD of SSD aan. Bij voorkeur op SATA poort 0. Gebruik de boot override in BIOS/EUFI als die beschikbaar is. Verwijder iedere partitie van de HDD of SSD zodat je alleen ontoegewezen ruimte over hebt. Ga na het installeren de BIOS/EUFI in en zet de bootvolgorde goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
dag,
Ja heb dit ook geprobeerd, alle schijven eruit behalve de gene waar op ik installeer. Ook de boot volgorde op alle mogelijke manieren aangepast.
heb de schijven kompleet leeg gehaald en opnieuw toegewezen zonder andere partities.
wat bedoel je met boot overide ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
roundlet schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:35:
wat bedoel je met boot overide ?
Met boot override hoef je de bootvolgorde niet aan te passen. Je laat de SSD/HDD dan als eerste staan. Met override kies je eenmalig om te booten vanaf de USB stick zonder dat deze als eerste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
oke, het booten van usb gaat wel, want ik kan via usb of dvd drive (usb) wel installeren.
of doel je daar niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met boot override kies je eenmalig om vanaf iets te booten. De SSD staat dan gewoon eerste en de USB stick mag op plek 7 staan. Door override te kiezen boot je eenmalig vanaf de USB stick als eerste zodat de SSD netjes op plek 1 kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
oke, dat had ik geprobeerd. Heb nu alle schijven op een andere pc geheel leeg gehaald met CMD.
op de eerste kon ik meteen windows 8.1 installeren en daarna 10.
Dus heb het al weten op te lossen. Dank Jullie!
Pagina: 1