Mijn 6 jaar oude Asus N56 laptop met een 1,5 jaar oude accu heeft sinds ongeveer een half jaar het volgende probleem:
Bij gebruik van de laptop op accu kan deze spontaan zonder enige melding uitvallen. Dit kan meteen al gebeuren bij 100% als ik de stekker eruit haal, maar vaker gebeurt het gewoon plotseling bij normaal gebruik van de laptop op accu. Op netstroom valt de laptop nooit uit.
Als ik de laptop op de accu opstart, dan valt de laptop bijna altijd direct na het opstarten van Windows uit. Hierna kan ik hem ook niet meer op accu opstarten want de aan/uit schakelaar doet dan niks meer. De laptop moet dan eerst aan de netstroom voordat hij weer kan opstarten.
Volgens Windows heeft de accu nog voldoende capaciteit:
Installed batteries
Information about each currently installed battery
BATTERY 1
NAME N56--52
MANUFACTURER ASUSTeK
SERIAL NUMBER -
CHEMISTRY LIon
DESIGN CAPACITY 57 mWh
FULL CHARGE CAPACITY 51 mWh
CYCLE COUNT 577
Nu vraag ik me af of dit probleem veroorzaakt wordt door de accu of misschien toch door de laptop zelf (moederbord?).
En is de accu op 1 of andere manier te testen?
Als het aan de accu ligt dan koop ik wel weer een nieuwe aangezien de laptop nog razendsnel is. Als het niet de accu is dan zou het heel zonde zijn om een nieuwe batterij te kopen..
Ik hoor graag jullie feedback
Bij gebruik van de laptop op accu kan deze spontaan zonder enige melding uitvallen. Dit kan meteen al gebeuren bij 100% als ik de stekker eruit haal, maar vaker gebeurt het gewoon plotseling bij normaal gebruik van de laptop op accu. Op netstroom valt de laptop nooit uit.
Als ik de laptop op de accu opstart, dan valt de laptop bijna altijd direct na het opstarten van Windows uit. Hierna kan ik hem ook niet meer op accu opstarten want de aan/uit schakelaar doet dan niks meer. De laptop moet dan eerst aan de netstroom voordat hij weer kan opstarten.
Volgens Windows heeft de accu nog voldoende capaciteit:
Installed batteries
Information about each currently installed battery
BATTERY 1
NAME N56--52
MANUFACTURER ASUSTeK
SERIAL NUMBER -
CHEMISTRY LIon
DESIGN CAPACITY 57 mWh
FULL CHARGE CAPACITY 51 mWh
CYCLE COUNT 577
Nu vraag ik me af of dit probleem veroorzaakt wordt door de accu of misschien toch door de laptop zelf (moederbord?).
En is de accu op 1 of andere manier te testen?
Als het aan de accu ligt dan koop ik wel weer een nieuwe aangezien de laptop nog razendsnel is. Als het niet de accu is dan zou het heel zonde zijn om een nieuwe batterij te kopen..
Ik hoor graag jullie feedback
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC