Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb sinds een maand een NvidiaShield TV (16 GB, 2017) nadat mijn MinixNeoX8 het begeven had en ik mijn oude gepimpte appleTV1 überhaupt niet meer aan de praat kreeg. Werkt prima out of the box, met alle streaming services. Ik ben al jaar en dag Kodi gebruiker, om eigen media te streamen.
Eigen media : >30k songs, foto's, een hoop videos (blue ray rips, vaak > 5GB, home videos, gewone dvd rips...). Eigen media staat op een hoop (verouderde) externe harde schijven (iOmega) die aan mijn mac mini hangen.
In mijn vroegere setup zat mac, mediaspeler op eenzelfde bekabeld netwerk en had ik een aantal gedeelde folders op mac en externe schijven waaruit Kodi netjes mijn media kon streamen
Sinds kort zit ik tijdelijk in een huurwoning, zonder bekabeld netwerk (mag geen gaten boren of extra kabels trekken om alle macs in huis op een bekabbeld netwerk te brengen) en met een belabberd WIFi netwerk.

Tot nu toe heb ik nog geen permanente oplossing gevonden om al mijn eigen media vlotjes naar de shield te streamen. Telkens ik iets van media wil afspelen zwier ik het op een usb stickje. Omslachtig en werkt ook niet voor files > 4GB. Ik probeerde al om een harde schijf rechtstreeks aan de shield te hangen maar ik denk dat de formattering van de externe schijf niet herkend wordt door de shield. Ook in Kodi kon ik de externe schijf niet detecteren of mappen.

Ik ben al een paar uur aan het googlen, you tube aan het kijken voor meer permanente oplossingen maar zie door het bos de bomen niet meer. Welke set up raden jullie aan?
Ik ben duidelijk geen über techneut. O-)

eeuwige dank!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Aangezien je het bekabeld allemaal netjes werkend had en het wifi slecht is, lijkt het me het meest logisch om voor een goed wifi-netwerk te zorgen en dus een knap accesspoint aan te schaffen. Kan je de rest allemaal zo laten zoals het was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je een tweede router of ben je bereid die aan te schappen? Zo ja:
- mac mini, shield en evt je TV bekabeld aan die 2e router hangen
- wifi bridge opzetten naar de eerste router (meeste routers ondersteunen dit) voor internet. Zie de diverse handleidingen op internet.

Zo hou je een klein beetje kabelbende bij je TV maar ben je er wel. En je kunt die mac mini niet echt meer voor iets anders inzetten, maar als ik je goed lees heb je meer macs dus is dat ook het probleem niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb ook geen kabels getrokken maar gebruik Powerline adapters, werkt prima;

https://www.4launch.nl/pr...IT-Nano-Pass-Thru-500Mbit

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnsdna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:25
Formatteer je usb stick met NTFS ipv FAT32 dan kun je er ook grotere bestanden op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Heb sinds een paar dagen iets erg vreemds op mijn nvdia shield TV (2016 model)...
Alles wat stereo is geeft geen geluid meer, als het 5.1 of hoger is wel ...
Bij mij weten geen update oid geweest of dat ik instellingen heb veranderd..
Het maakt niet uit in welke app (youtube, kodi, netflix).

De receiver kan uiteraard prima stereo afspelen doe ik regelmatig met mijn platenspeler / cxn musicplayer etc...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_!
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 13:38
Ik heb sinds kort ook een shieldtv en ben er erg blij mee. ik heb m`n alles-in-een abbo van telfort de deur uit gedaan en een 1000mb lijn bij tweak internet genomen.Icm knippr en kodi heb je dan alles wat je hartje begeert maar de knippr app voor android tv werkt momenteel niet door een bug dat google blijkbaar moet fixen dus heb ik nu tijdelijk een hiptv account op de smartiptv app.
Op zich werkt dat redelijk maar de beeldkwaliteit is matig.

Welke iptv provider en app heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Daan_! schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:23:
Ik heb sinds kort ook een shieldtv en ben er erg blij mee. ik heb m`n alles-in-een abbo van telfort de deur uit gedaan en een 1000mb lijn bij tweak internet genomen.Icm knippr en kodi heb je dan alles wat je hartje begeert maar de knippr app voor android tv werkt momenteel niet door een bug dat google blijkbaar moet fixen dus heb ik nu tijdelijk een hiptv account op de smartiptv app.
Op zich werkt dat redelijk maar de beeldkwaliteit is matig.

Welke iptv provider en app heeft jullie voorkeur?
IPTV zijn illegale vragen,daar krijg je geen antwoord op. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledam
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik wil een Shield kopen, ik heb nu nog een WD Live met 2 externe hd zonder eigen voeding. Kan ik deze 2 schijven ook aansluiten op de Shield zonder eigen voeding, ik lees op een forum van Eminent bv dat dat bij die streamer niet kan en dat je dan eerst een usb hub moet kopen met voeding maar dat wil ik dus niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin77
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-03-2018
Ik heb een Nvidia Shield(500GB) en daar hangen 2x harde schijf aan(2TB en 1TB) en werkt prima, ook nog 64GB SD kaart met muziek erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:55

Mr. Freeze

¡GO!

Slin77 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:09:
Ik heb een Nvidia Shield(500GB) en daar hangen 2x harde schijf aan(2TB en 1TB) en werkt prima, ook nog 64GB SD kaart met muziek erin....
Heb je die schijven zichtbaar gemaakt op je interne netwerk met de ingebouwde netwerk functie van je Shield? Zoja, mag ik vragen of je vanaf een andere computer bestanden kan verwijderen van 1 van je schijven? Ik kan vanaf een andere PC wel dingen op de USB schijf zetten die aan m'n Shield hangt, maar ik kan niets verwijderen, daar moet ik dan de schijf voor los koppelen en echt aan m'n pc hangen, dan kan ik wel dingen verwijderen.

Als ik via de verkenner/bestanden in Linux Mint naar de schijf van de Shield navigeer zie ik bij alle bestanden een slotje op het betreffende pictogram.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
Vraagje,

Ik heb net een Nvidia Shield TV gekoscht. Maar hij leest op geen enkele wijze mijn HDD die ik via USB aansluit. Ik gebruik een 1TB WD en een 2TB Seagate. Beide zijn gevuld met films en muziek. Als ik de schijven aansluit zijn kort te zien in ES file profiler maar ik kan ze niet benaderen.
Heeft iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Absoze schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:33:
Vraagje,

Ik heb net een Nvidia Shield TV gekoscht. Maar hij leest op geen enkele wijze mijn HDD die ik via USB aansluit. Ik gebruik een 1TB WD en een 2TB Seagate. Beide zijn gevuld met films en muziek. Als ik de schijven aansluit zijn kort te zien in ES file profiler maar ik kan ze niet benaderen.
Heeft iemand een advies?
VLC media player heb ik er op gezet werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Dat heb ik ook gedaan maar kan in VLC de beide schijven niet zien? hoe heb jij dit dan opgepakt.Ik zie wel de links naar muziek, video en foto's maar die linken naar de interne map van de shield tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Absoze schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:54:
Dat heb ik ook gedaan maar kan in VLC de beide schijven niet zien? hoe heb jij dit dan opgepakt.Ik zie wel de links naar muziek, video en foto's maar die linken naar de interne map van de shield tv
heb niks bijzonders gedaan was plug en play,zal eens kijken voor je hoe ik de instellingen heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Ik heb het lek boven, de beide hdd zijn NTFS geformatteerd En de shield tv kan alleen exFAT of FAT32 aan.
Dus nu eerst maar alles maar overzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:19
Absoze schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:44:
Ik heb het lek boven, de beide hdd zijn NTFS geformatteerd En de shield tv kan alleen exFAT of FAT32 aan.
Dus nu eerst maar alles maar overzetten. :)
Dat lijkt me wel vervelend als je films via Shield wil bekijken, deze zijn vaak groter dan 4GB en dan is FAt32 niet echt een optie? Klopt dit wel?

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Jurjen08 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Dat lijkt me wel vervelend als je films via Shield wil bekijken, deze zijn vaak groter dan 4GB en dan is FAt32 niet echt een optie? Klopt dit wel?
exFAT kan wel bestanden groter dan 4GB aan.
Hier nog wat meer info:
https://forums.geforce.co...al-hard-drive-support-/2/
De Shield zou gewoon NTFS moeten ondersteunen als ik het zo lees. exFAT wordt aangeraden, omdat dat het minste problemen geeft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Uiteindelijk leest mijn Nvidia shiel tv ook geen ExFAT geformatteerde hdd.
Dus nog steeds probleem niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Absoze schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:38:
Uiteindelijk leest mijn Nvidia shiel tv ook geen ExFAT geformatteerde hdd.
Dus nog steeds probleem niet opgelost
Het probleem zit denk ik eerder in de instellingen van de Shield.
Hoe heb je de opties met betrekking tot externe opslag ingeregeld?

Het probleem kan ook nog toezien op de compabiliteit met de HDD. Volgens mij werkt niet elke HDD vlekkeloos met de Shield

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 22-06-2018 15:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Nee volgens de handleiding van Nvidia kan de shield niet overweg met NTFS.
http://support-shield.nvi...m&rhsearch=Usb&rhsyns=%20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Nvidai zegt dat WD soms problemen heeft met de shield maar dat Seagate geen problemen kent, nou ik heb ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Heb net contact met nvidia support. Het probleem wordt veroorzaakt door een app Es Explorer. Nadat de app verwijderd was werd de hdd herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Absoze schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:43:
Heb net contact met nvidia support. Het probleem wordt veroorzaakt door een app Es Explorer. Nadat de app verwijderd was werd de hdd herkent
Oké. Vervelend, want die app heb je nodig voor apps die je via side loading geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Je kunt de app wel daarna weer installeren, maar zodra je een andere schijf plaats heb je opnieuw het probleem. Dus heel onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
Overigens bij mij start de app op als ik een hdd plaats. Die kan ik dan. Iet benaderen in die app. Maar als ik vanuithet startscherm de app open kom ik in de gebruikers goedkeuring,hoe vaak ik instem met de gebruikt voorwaarden ik kom dan niet verder dan dat scherm. Dus er is wel iets mis met die app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ES moet je nadat het van Cheetah Mobile is niet meer gebruiken.

Of een andere file manager gebruiken of een versie zoeken van pré-CM :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 21:13
ES File Explorer is malware in het kwadraat, heel snel verwijderen en niet meer omkijken

Ik gebruik X-plore op m'n shield als vervanger, werkt prima:
https://play.google.com/s...nelycatgames.Xplore&hl=en
Pagina: 1