Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 50Miles
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 22:21
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een behuizing voor een nieuw te bouwen HTPC/Game PC. Hierbij loop ik tegen een aantal zaken aan, waardoor ik na een paar avonden research graag jullie mening en input wil vragen.

Ik zoek een?
Omdat ik te maken heb met een tv-meubel zoek ik bij (sterke) voorkeur een horizontale kast met maximale afmetingen van 15,5 x 34,5 x 45,0 (H x D x B ). Een mooi design is hierbij een pré. Met mooi design bedoel ik strak, in de richting van de onderstaande kasten.

Wat is je budget?
Hoewel ik geen exact budget heb, is een bedrag van maximaal circa € 100 (eventueel excl. voeding) een richting. Bij voorkeur minder, maar voor de juiste behuizing heb ik wel wat extra over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merk-voorkeuren. Tot op heden heb ik de volgende kasten als potentiële kanshebbers gezien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU€ 131,50€ 131,50
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 90,01€ 90,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 221,51

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem komt in mijn tv-meubel te staan. Stilte is dus een eigenschap welke wenselijk is. Tevens wil ik er wat op kunnen gamen en tevens een DVD op af kunnen spelen. Hiermee zit ik gelijk op de twee punten waar ik op vast loop.

Ik heb nu een M-ATX systeem staan (Intel Pentium G3220, Asus H81M en 6Gb RAM). Deze wou ik als uitgangspunt gebruiken, maar ik kom geen geschikte M-ATX kasten tegen. Ik wil er namelijk een full-size GPU in kwijt kunnen. De door mij genoemde kasten kunnen dit middels een riser, maar zijn m-itx. Hierdoor kom ik nu steeds op een m-itx build uit. Gevoelsmatig ben ik met een m-atx systeem flexibeler en goedkoper uit om in de toekomst uit te breiden en te upgraden.

Tevens ondersteund de Node 202 geen dvd-speler terwijl de Raven dat wel doet. De Raven heeft echter een slot-loading nodig waarin het aanbod erg summier is, en erg duur. Hierdoor overweeg ik een externe dvd-speler of een losse dvd-speler. DVD's zullen incidenteel worden afgespeeld (1x per maand denk ik). De Raven wordt erg duur als ik een slot-loading erin wil doen. Zonder slot-loading kan ik net zo goed de Node 202 doen.

Mijn concrete vragen:

- Weten jullie m-atx kasten welke compact zijn, en een full-size GPU ondersteunen (middels riser)?
- Hebben jullie ideeën ten aanzien van de dvd-speler?

En net zo belangrijk:
- Weet iemand nog mooie alternatieven voor een m-itx build?

Kanttekening die ik wil opmerken is dat ik een m-itx build wel heel erg mooi vind vanwege de compactheid. Hierbij heb ik nog wel enige twijfel of de koeling onder game-load wel goed gaat.

Ergens in Q1 2018 verwacht ik een 4K-tv te kopen. Hierdoor wil ik sowiezo content 4K kunnen afspelen. Vandaar mijn vraag naar een full-size GPU, en voor de games uiteraard.

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-07 11:11
Heb zelf ooit een systeem voor iemand gemaakt in de Silverstone Sugo reeks, dit zijn zowat de kleinste kasten waar je makkelijk een volwaardig systeem kan in bouwen. Moesten deze passen kwa afmetingen, zou ik voor deze gaan...
SG11
SG12

• 50Miles
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 22:21
Helaas zijn die behuizingen te hoog. Ik vrees ook dat ik het onmogelijke zoek.

Zijn er uberhaupt m-atx kasten met een riser? Iemand daar bekend mee?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• CanoCookie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-06 10:14
Deze Cryorig Taku is m-itx met riser voor een fullsize videokaart, oke hij is nog niet te koop en de voorlopige prijs lijkt 299 euro te zijn, maar wel een mooie case.

Cryorig Taku

EDit: was zelf ook opzoek en vond deze case nog, ook nog op indiegogo, kan pci kaarten aan tot 305mm:
Zaber Sentry

[Voor 24% gewijzigd door CanoCookie op 21-03-2018 12:42]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True