Android auto en USB hub met USB stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 17:26
Hey allemaal, ik heb sinds kort een Opel Astra met een Navilink 900 systeem er in.
Nu wil ik heel graag een USB stick met muziek er in hebben (voor mijn vrouw), maar voor mezelf gebruik ik liever Android Auto op mijn S8.
Hiervoor heb ik een USB hubje van Ewent gekocht en dat werkt best aardig, de stick kan er in blijven zitten en mijn telefoon kan ik "projecteren" op het touchscreen van de auto. Dit terwijl de media van de stick ook beschikbaar blijft.

Helaas crashed de hele boel af en toe, ik denk doordat het USB hubje te weinig spanning geeft aan mijn telefoon. Het zou hanndig zijn als ik een USB hub met extra voeding vanaf de 12 volt sigaretten aansteker.
De Astra heeft maar 1 USB aansluiting helaas. Heeft iemand een advies voor een oplossing? Of misschien ervaring met een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een powered USB hub en test het uit?

Verder: heeft die navilinl wellicht een ingebouwde HDD die je kunt gebruiken ipv de USB stick nu? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

SeatRider

Hips don't lie

Mijn Seat bleek bij nadere inspectie ook nog 2 SD sloten te hebben, goed verstopt in het dashboardkastje.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 17:26
@SeatRider Ik ga op zoek, een eerdere zoektocht heeft niks opgeleverd.
@The Eagle Omdat ik niet zeker weet of een powered usb hub de oplossing is (en >30 euro kost) hoop ik dat iemand anders ervaringen heeft hiermee.
Ik heb er wel 1 gevonden, maar kan nergens vinden of het 12 volt is: pricewatch: Ewent EW1130
Toch maar wat meuk uit china besteld, ik zal nog rapporteren of dit beter werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door MrRobot op 31-12-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:41
Ik heb ook een astra met de Navi 900.
Er zijn geen SD sloten, dus die zoektocht kun je je besparen. Sinds vandaag ben ik aan het testen met een USB hub voor zowel usb stick als android auto. De eerste test ging goed, maar nog niet via lange stukken.

Tot nu toe gevonden:
USB stick + AA werkt
USB C kabel waar AA rechtstreeks niet mee werkt, werkt wel via HUB
USB Hub met Apple Carplay werkt niet zowel niet solo als icm stick met muziek erbij
USB Stick met muziek via BT werkt sowieso goed (mijn standaard setup).

Ik heb een zakelijke iPhone en prive Android. Ik gebruik altijd Waze dus het is keuzes maken
AA met Waze en zakelijk doorschakelen naar prive, dan alleen gesprekken ontvangen en niet uitgaand
Waze via Android toestel op dashboard en iPhone aan de carkit via BT voor volledig bellen functies.