Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwere router, internetsnelheid bekabeld halveert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11 12:15
Mijn vraag
Ik heb mijn oude Dlink DIR-652 wifi router (ruim 6 jaar oud) vervangen door een nieuwere Dlink DIR-809 (uit 2015). Wifi doet het prima, maar bekabeld naar mijn PC waar ik bij mijn oude router een downloadsnelheid haalde van ruim 20 MB/s komt de nieuwe nu maar tot 11 MB/s.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dlink router DIR-809 met laatste firmware, PC met Windows 10 prof

Je zou eerder een verbetering verwachten, in elk geval gelijk, maar halveren?
Wat zou dit kunnen zijn?
Bedankt vast.

Groet, Rob

Alle reacties

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 20:21

donny007

Try the Nether!

De D-Link DIR-809 is een crappy router met ethernetpoorten die max 100 Mbps (~12,5 MBps) doen.

Je hebt een router nodig met gigabitpoorten (1000 Mbps) om dezelfde snelheden als voorheen te behalen.

/dev/null

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11 12:15
Dat meen je niet. Gewoon even de specs checken...... Gelukkig niet zelf gekocht, maar van iemand gekregen. Weet nu waarom :-)
Dank!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@donny007 Scherp gezien zo op de zondag!

@robvanr99 Hint/tip voor een volgende keer: zodra snelheden (of dat nou internet is of lokaal binnen het netwerk) "exact" rond de 11MB/s blijven hangen, moet je er inderdaad vanuit gaan dat 1 component in het netwerk 100Mbit is. Dit kan zowel hardware (je nieuwe router, oudere kabel) of software (driver-instelling van je PC, firewall, QoS) zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof