Geluid valt weg bij het afspelen van muziek via receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Mijn vraag

Bij mijn ouders wordt het geluid steeds voor enkele seconden onderbroken als er muziek wordt afgespeeld op de surround receiver. Dit alles gebeurt pas na ca. 1 uur afspelen op een redelijk volume. Als de muziek iets harder staat is de probleem al eerder. De muziek valt steeds voor ca. 1 seconden weg, soms 3x per minuut, soms minder vaak.

Dit probleem is er eigenlijk al een paar jaar, wat later op de avond bij feestjes als de muziek wat harder stond werd de receiver voelbaar warm/heet, waarna hij uitviel. Dit probleem treedt nu dus al op als de muziek ca. 1 uur op normaal volume staat. Enige verschil is dat de receiver nu niet meer warm/heet wordt.

Het geluid wordt over 7 speakers afgespeeld, 5.1 + zone B stereo.

Bij normaal tv kijken werkt de receiver zonder problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Receiver: Onkyo TX-SR308, 5.1 + zone B stereo.
Speaker: Canton Movie 80 CX (5.1 sattelietsysteem uit 2010), + 2 kleine Canton speakers(net iets groter dan sattelietspeakers) voor zone B.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Bron gewisseld=> geen resultaat.
HDMI-kabel van bron naar receiver gewisseld => geen resultaat.
Receiver gewisseld met die van mij => probleem opgelost.

Het probleem lijkt dus echt in de receiver te zitten.

Heeft er iemand een idee wat er mis mee kan zijn? En hoe dit eventueel op te lossen is?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

de Achilleshiel van Onkyo.

[ Voor 18% gewijzigd door Lip op 31-12-2017 08:39 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
Of het een hdmi issue is of iets anders valt makkelijk vast te stellen door een andere input te gaan testen. Moet je uiteraard wel een bron hebben die je via een reguliere rca aansluiting kunt afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Onkyo heeft een reparatieprogramma voor verschillende problemen met de HDMI bordjes. Dit loopt vandaag nog.

Volgens mij moest je daar ook de symptomen invullen als je dat aan vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
.Maarten schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:36:
Onkyo heeft een reparatieprogramma voor verschillende problemen met de HDMI bordjes. Dit loopt vandaag nog.

Volgens mij moest je daar ook de symptomen invullen als je dat aan vraagt.
Bedankt voor jullie reactie.

Zojuist het serienummer ingetoetst bij de speciale website hiervoor, helaas wordt het serienummer niet geaccepteerd.

"This Serial/Unit does not need this update."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Even een postduif sturen naar @ onkyo

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lijkt er op dat bij het warmer worden van de receiver (en die Onkyo's worden belachelijk heet), wellicht toch de soldeerpunten even geen contact meer hebben.
Of dit dan een HDMI issue is of die chips weet ik niet. Je zou even in de receiver kunnen kijken. Als er condensatoren bol staan weet je dat dit het welbekende HDMI issue is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Lip schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:26:
Even een postduif sturen naar @ onkyo
Vandaag een postduif terug gehad.

Vette pech als je serienummer er niet tussenzit. Je kunt hem opsturen voor reparatie maar dat kost je altijd geld.

Dat lijkt me nooit rendabel voor een receiver die in 2011 eens 300euro heeft gekost.(?)

Wijze les: voortaan direct actie ondernemen als het geluid wegvalt, ookal denk je dat het komt door langer harde muziek af te spelen en het daardoor altijd hebt geaccepteerd.

Op naar de volgende, in iedere geval geen Onkyo/Pioneer meer.
Pagina: 1