Mijn vraag
Bij mijn ouders wordt het geluid steeds voor enkele seconden onderbroken als er muziek wordt afgespeeld op de surround receiver. Dit alles gebeurt pas na ca. 1 uur afspelen op een redelijk volume. Als de muziek iets harder staat is de probleem al eerder. De muziek valt steeds voor ca. 1 seconden weg, soms 3x per minuut, soms minder vaak.
Dit probleem is er eigenlijk al een paar jaar, wat later op de avond bij feestjes als de muziek wat harder stond werd de receiver voelbaar warm/heet, waarna hij uitviel. Dit probleem treedt nu dus al op als de muziek ca. 1 uur op normaal volume staat. Enige verschil is dat de receiver nu niet meer warm/heet wordt.
Het geluid wordt over 7 speakers afgespeeld, 5.1 + zone B stereo.
Bij normaal tv kijken werkt de receiver zonder problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Receiver: Onkyo TX-SR308, 5.1 + zone B stereo.
Speaker: Canton Movie 80 CX (5.1 sattelietsysteem uit 2010), + 2 kleine Canton speakers(net iets groter dan sattelietspeakers) voor zone B.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bron gewisseld=> geen resultaat.
HDMI-kabel van bron naar receiver gewisseld => geen resultaat.
Receiver gewisseld met die van mij => probleem opgelost.
Het probleem lijkt dus echt in de receiver te zitten.
Heeft er iemand een idee wat er mis mee kan zijn? En hoe dit eventueel op te lossen is?
Alvast bedankt!
Bij mijn ouders wordt het geluid steeds voor enkele seconden onderbroken als er muziek wordt afgespeeld op de surround receiver. Dit alles gebeurt pas na ca. 1 uur afspelen op een redelijk volume. Als de muziek iets harder staat is de probleem al eerder. De muziek valt steeds voor ca. 1 seconden weg, soms 3x per minuut, soms minder vaak.
Dit probleem is er eigenlijk al een paar jaar, wat later op de avond bij feestjes als de muziek wat harder stond werd de receiver voelbaar warm/heet, waarna hij uitviel. Dit probleem treedt nu dus al op als de muziek ca. 1 uur op normaal volume staat. Enige verschil is dat de receiver nu niet meer warm/heet wordt.
Het geluid wordt over 7 speakers afgespeeld, 5.1 + zone B stereo.
Bij normaal tv kijken werkt de receiver zonder problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Receiver: Onkyo TX-SR308, 5.1 + zone B stereo.
Speaker: Canton Movie 80 CX (5.1 sattelietsysteem uit 2010), + 2 kleine Canton speakers(net iets groter dan sattelietspeakers) voor zone B.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bron gewisseld=> geen resultaat.
HDMI-kabel van bron naar receiver gewisseld => geen resultaat.
Receiver gewisseld met die van mij => probleem opgelost.
Het probleem lijkt dus echt in de receiver te zitten.
Heeft er iemand een idee wat er mis mee kan zijn? En hoe dit eventueel op te lossen is?
Alvast bedankt!