Toon posts:

drivers voor mijn beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Dell (ultra scan) beeldscherm, aardig op leeftijd (waarschijnlijk is de Bismark er nog op ontworpen maar wel 21". Heb begrepen dat andere drivers wel eens willen helpen voor een scherper beeld? Hoe zit dat en waar verkrijgbaar? (verder een Ati radeon 64mb)
Alvast erg bedankt

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Monitor drivers zijn doorgaans alleen maar om Windows info te geven over je monitor (als Plug & Play / DDC dat al niet doet) op welke resoluties hij kan draaien met de bijbehorende kleuren en de refresh rates. Verder niks, hij zal niet scherper worden.

Ik leest vaak op GoT dag GeForce kaarten slechte 2D hebben.

edit:

Oh je heb een ati, foutje

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je bedoeld waarschijnlijk een .inf bestandje voor je merk/type monitor waarin exact staat met welke refresh rate hij bij welke resolutie en kleurendiepte kan werken. Een driver voor je monitor bestaat i.m.o. niet.

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat ik 'm ook van binnen wel bij kan stellen, moet ik wel ff schroeven

Verwijderd

Topicstarter
o dat zou kunnen dat inf bestandje, had het ook maar weer gehoord via enz. Aangezien het beeld niet superscherp is en dit bij uitstek de aangewezen plaats voor een dergelijke vraag heb ik 'm zo geplaatst. Maar nogmaals die monitor is niet nieuw meer dus daar kan het ook aanliggen (ligt het aan waarschijnlijk)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Idd dat kan. Wel geisoleerde schroevendraaier gebruiken.

Bij oude monitoren kun je soms vanaf de achterkant focus bijstellen, zonder dat de kap open moet dus.

Systeemspecs
PV Installatie

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat zoekwerk levert de volgende link op

http://support.euro.dell.com/nl/nl/filelib/download/index.asp?fileid=R19169

Hier kun je een file downloaden met daarin de bewuste .INF en alle .ICM bestanden voor de kleuren afstellingen

Suukses!

Verwijderd

Topicstarter
toppie hartelijk dank voor de link, zal eens zien!!
Pagina: 1