Algemeen Virus Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:32
Hey,
ik heb een vraagje over het algemene virus topic. Als je een virus-vraag post wordt je afgesloten en door verwezen naar het Algemene Virus Topic, swah.
Is het dan misschien niet makkelijker dat het Algemen Virus Topic altijd zichtbaar is?
Bijvoorbeeld altijd boven aan de lijst, altijd zo'n rood mapje ervoor,
of een duidelijker zichtbare topic titel...
of is dat niet mogelijk? ik vind het namelijk knap lastig/irritant om eerst op zoek te gaan naar een algemeen topic voordat je kan posten....meestal is een virus toch een acuut probleem waar je kort,bondig antwoord voor nodig hebt... ik geef toe, 1000 keer hetzelfde antwoord, meestal dus daarom: is een Virus FAQ geen ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat dacht je van een bookmark naar die topic in je browser? :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
het is niet voor mij, maar gewoon in het algemeen... het zijnmeestal newbies met virus-vragen en die hebben meestal geen bookmarks naar het algemeen virus topic in hun lijst en gaan meestal ook niet op zoek naar een algemeen virus topic, ze weten waarscijnlijk niet eens dat dat topic bestaat. Daarna misschien wel, door schade en schande wijs worden, noemen ze dat. of men dempt de put als het kalf al verdronken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is opzich een leuk idee, maar probleem is dus dat dat geen mogelijkheid is... :) Je zou hem alleen op kunnen nemen in de faq...

In een sticky topic kunnen users nml niet reageren :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 12 juli 2001 11:56 schreef Grrrrrene het volgende:
Het is opzich een leuk idee, maar probleem is dus dat dat geen mogelijkheid is... :) Je zou hem alleen op kunnen nemen in de faq...

In een sticky topic kunnen users nml niet reageren :)
Dan zet je toch gewoon de tijd van die ene posting op een jaar vooruit ofzo, dan blijft-ie toch bovenaan staan, én users kunnen er in posten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
een ander idee is een Virus FAQ... met daarin bv verwijzingen naar online scanners, viruscleaners, speciale cleanproggies (voor magistr bv)... een hoe te handelen, hoe werkt een virus?, hoe verspreidt een virus zich?, welek voorzorgsmaatregelen zijn mogelijk? weet je wat, ik wil me evt. wel opofferen om er eentje in elkaar te klussen, een faq dus...

offtopic:
Grrrrrene, ik had je gisteren per icq een vraagje gesteld en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik weet dat ik reageer op een heel erg oud, maar nu weer ontzettend actueel onderwerp.

Voor een FAQ m.b.t. virussen kan je kijken op http://www.virusalert.nl

Hier staan alle actuele meldingen en verwijderinfo.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wellicht handig als toevoeging aan een FAQ in SA enzo :).
Verder doen we (hopelijk) niet aan het verwijzen van simpele vragen naar een centraal topic waar die simpele vragen allemaal op een hoop gemikt worden :o. Dus dat is niet meer zo relevant

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Er staat hier al het één en ander over vermeld in de FAQ van Software Algemeen:

Virussen & spyware

Ik krijg een mailtje met waarschuwing voor een nieuw virus!! Of: wat zijn HOAXen?
Spyware: wat is het en wat doet het?
Wat moet ik met virussen?
Links naar virus Knowledge Bases / anti-virus sites

En ja... het is nu effe druk m.b.t. virussen vanwege die W32 blaster virus en zijn varianten, maar normaliter valt het reuze mee en kan er imho voor een nieuw virus een apart topic worden geopent.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie boven: die link staat al in de FAQ maar toch bedankt voor de link :)
offtopic:
Trouwens werkt het in de regel beter om even een mailtje te sturen naar een van de mods van het forum van de desbetreffende FAQ: in dit geval dus ik :)

(En voor de mensen die nu pas inschakelen: nee Het Grote Virustopic dat liep in 2001 is niet meer van toepassing; daar zou het ondertussen te groot voor zijn geworden en Grote Topics werken niet echt meer :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Is het niet mogelijk om wel een stickie te maken, maar dan in de trand van deze: Search, Usericons etc?
Hierbij wordt men namelijk direct geforward naar het relevante topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OpifexMaximus schreef op 20 August 2003 @ 17:13:
Is het niet mogelijk om wel een stickie te maken, maar dan in de trand van deze: Search, Usericons etc?
Hierbij wordt men namelijk direct geforward naar het relevante topic.
Voor hele grote 'aanvallen' waar veel mensen last van hebben en het al lopende topic niet zien en dus een eigen topic starten wordt soms wel een sticky gemaakt, zoals nu ** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**

Technisch is het simpel te doen, maar een leesbaar of meteen geredirect sticky lijkt me dan weinig uitmaken eigenlijk - zo vind ik het zelfs wel makkelijker, omdat je al wat belangrijke info in het sticky kan zetten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Toch is het iets wat in meerdere vormen al terug gekomen is. Is het niet mogelijk om een soort open stickies te maken :? Ik weet dat het bioware forum dat systeem iig kent, ik vind het zelf wel vrij handig. Dus stickies (onder de echte stickies) waar users wel kunnen reageren, voor de belangrijkste topics. Elk forum heeft wel 1-5 topics die erg belangrijk zijn, zou handig zijn als ze lekker zichtbaar bovenaan staan.

Is dit in react niet te implenteren?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

DarkX schreef op 20 augustus 2003 @ 21:46:
Alles is uiteindelijk mogelijk, maar ik weet niet of de heren van Parse iets zien in deze feature, aangezien tweakers.net niet de enige klanten van Parse zijn.. Maar niemand houdt je tegen om een posting in React Bugs en Featurerequests te maken met een feature request hiervoor ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, kan ik wel doen. Ik heb het, zoals ik zei, vaker in fora gezien, dus er zal toch wel enige vraag voor bestaan :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• kamerplant
  • Niet online
moto-moi schreef op 20 August 2003 @ 22:08:
[...]

Alles is uiteindelijk mogelijk, maar ik weet niet of de heren van Parse iets zien in deze feature, aangezien tweakers.net niet de enige klanten van Parse zijn.. Maar niemand houdt je tegen om een posting in React Bugs en Featurerequests te maken met een feature request hiervoor ?
Meer features lijkt me voor geen enkele klant negatief :?

In ieder geval vind ik het matig iedee. Je ziet dan niet meer snel of er nieuwe replys zijn, normaal gesproken gaat dan het topic naar boven, maar nu blijft dat zo.
En sowieso komt het een beetje raar over.. dat stomme gezeur met die virussen die altijd dezelfde personen krijgen interreseert me totaal niks, maar toch blijft dat topic altijd bovenaan staan omdat het anders te moeilijk te vinden is. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan toch een sticky topic maken die doorlinkt naar een regulier topic. Hem je soms ook met mededelingen in subfora of meetings of andere specifieke van dusmatte belangrijke threadjes. Dacht ik :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat dit al in react geimplementeerd is, maar op tweakers uit staat :) Kan me vergissen natuurlijk, maar volgens mij is er wel eens over half-sticky topics gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem. Mijn Norton Antivurs blijft bij Auto-Protext telkens met een virus komen. Hij zit in C:\windows\system32\wininet.dll, en hij noemt het de Bloodhound.W32.EP. Dan zegt ie Unable to repair this file, klik OK en Access to the file was denied. Dit blijft dus de hele tijd doorgaan omdat de auto-protect aan staat. Ik heb al verschillende anti virus programma's geprobeerd, maar het lukt maar niet om die virus te verwijderen.

Wat moet ik hiermee?? Wat gebeurt er als ik dat bestand gewoon verwijder??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien moet je even kijken in Beveiliging & Virussen. Dat is wat handiger dan een topic van bijna 2 jaar oud kicken ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte de search en kwam dit topic tegen. Vandaar dus.. Verder geen topics over deze wininet.dll virus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dit heeft niets met Lieve Adjes van doen, een topic in Beveiliging & Virussen lijkt me zoals Zwerver al zegt een stuk handiger en een stukje meer on-topic ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.