Ir extender lijkt het niet te doen op receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 16:24
Ik heb mijn tv meubel opnieuw ingericht ivm de komst van een grote tv. Hiervoor heb ik mijn receiver (AVR-X1200W) verplaats van het open midden naar de zijkant achter een deurtje. Om de receiver nog steeds te kunnen bedienen heb ik de volgende ir extender aangeschaft:

https://www.allekabels.nl.../infrarood-verlenger.html

Alleen ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Als ik met de AB naar het ontvanger gedeelte van de extender schijn gaat wel het rode lampje op de extender aan, maar de receiver reageert er niet op. Ik heb het naast de receiver ook nog met 3 andere apparaten geprobeerd. Bij alles is het gedrag het zelfde, het rode lampje gaat aan bij gebruik AB maar het bijbehorende apparaat reageert er niet op de ir zenders.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze of een vergelijkbare ir extender die nog ideeën hebben waarom hij het niet kan doen. Het kan natuurlijk zijn dat mijn unit stuk is, maar wil dat wel graag zeker weten voordat ik terug naar de leverancier ga.

Beste antwoord (via flyboarder op 21-01-2018 14:42)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet je nog meer apparaten bedienen? Of alleen je receiver? En staat het spul bij elkaar?

Die IR blaster voor als alles op /bij elkaar staat: https://nl.aliexpress.com...atper-5V/32733900428.html

Die met twee leds (bij mij in gebruik, was ff goed testen met richten maar dan werkt het ook): https://nl.aliexpress.com...stem-Kit/32777358938.html

Moet zeggen dat ik de blaster fijner vond werken, maar ik had echt de tweede nodig omdat ik de apparatuur in twee kasten heb staan. Met de blaster heb je ook als voordeel dat de IR led zo sterk is dan je hem niet op de apparatuur hoeft te plakken. Los er voor werkt prima, evt je apparatuur een klein stukje naar achteren schuiven in het kastje zodat het IR licht er beter bij kan. En: Voor dat geld kun je beiden testen natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je het IR oogje op het oog van je receiver geplakt? Of er pal voorgehangen, werkt ook.
Is ff geklooi en ff opletten welke kant je plakt, anders plak je het oog dicht ipv led op oog.

Heb overigens zelf een IR blaster van ali, werkt geweldig. IR blaster led is vrij sterk, hoeft dus niet geplakt te worden. Kost een fractie van dat ding dat jij hebt, hier in NL zijn die dingen way overpriced.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Deurtje gewoon weg slopen. Dat zal ook wel ten goede komen aan de warmteafvoer.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
The Eagle schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:15:
Heb je het IR oogje op het oog van je receiver geplakt? Of er pal voorgehangen, werkt ook.
Is ff geklooi en ff opletten welke kant je plakt, anders plak je het oog dicht ipv led op oog.

Heb overigens zelf een IR blaster van ali, werkt geweldig. IR blaster led is vrij sterk, hoeft dus niet geplakt te worden. Kost een fractie van dat ding dat jij hebt, hier in NL zijn die dingen way overpriced.
Ik heb van alles geprobeerd, in alle orientaties, met zelf 2 of 3 van de leds. Ook zelfs een led uit de plastic behuizing gehaald. Maar maakt allemaal geen verschil. Heb je een link van dat ding?
Lip schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:17:
Deurtje gewoon weg slopen. Dat zal ook wel ten goede komen aan de warmteafvoer.
Vanwege de symmetrie en de zichtbare kabels niet echt een optie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet je nog meer apparaten bedienen? Of alleen je receiver? En staat het spul bij elkaar?

Die IR blaster voor als alles op /bij elkaar staat: https://nl.aliexpress.com...atper-5V/32733900428.html

Die met twee leds (bij mij in gebruik, was ff goed testen met richten maar dan werkt het ook): https://nl.aliexpress.com...stem-Kit/32777358938.html

Moet zeggen dat ik de blaster fijner vond werken, maar ik had echt de tweede nodig omdat ik de apparatuur in twee kasten heb staan. Met de blaster heb je ook als voordeel dat de IR led zo sterk is dan je hem niet op de apparatuur hoeft te plakken. Los er voor werkt prima, evt je apparatuur een klein stukje naar achteren schuiven in het kastje zodat het IR licht er beter bij kan. En: Voor dat geld kun je beiden testen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Dan gaan we die proberen. Het gaat alleen om de receiver dus 1 is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan zou ik zeker die blaster pakken ja :)

Een van de redenen dat ik die andere ook had gekocht was dat ie losse kabeltjes had en mijn Denon een IR in en uit. Dacht die te gebruiken, maar dat werkte helaas niet, dunno why.

Wat jij nog zou kunnen proberen is een andere USB voeding. Weet niet wat je nu gebruikt? Die van de receiver gebruiken is iig niet handig, want beperkt amperage en als je de receiver uitschakelt staat er geen stroom op en krijg je hem dus niet meer ingeschakeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Op ebay vergelijkbare ir blaster gekocht. Gister bezorgd en werkt perfect.

Gebruik de USB aansluiting op mijn Denon receiver. De receiver wordt door de TV aangezet, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsja, zo kan het ook.
Heb zelf de TV afzondelijk van de receiver (alle audio gaat via een master/slave stekkerdoos) omdat ik nauwelijks de receiver tegelijk met de TV aan hebt staan. En dan is losse voeding voor de usb wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jouw versterker heeft een mini-jack connector voor een infrarood infraroodsensoor: Remote Control - IR [in].

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oh8UsbV8knXsQleBTF05mREWmX4=/i/2000933795.png

Zoek in Google op infrarood jack en voor €7,- heb je een 1,4 meter kabel met oogje die past. En heb je dus geen extra stroom en ruimte in je kast nodig.

De meeste versterkers en andere apparaten met IR afstandsbediening hebben zo'n mini-jack ingang.

[ Voor 44% gewijzigd door djwice op 26-12-2021 07:09 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Het zal ondertussen wel een keertje werken dacht je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

djwice schreef op zondag 26 december 2021 @ 06:55:
Jouw versterker heeft een mini-jack connector voor een infrarood infraroodsensoor: Remote Control - IR [in].

[Afbeelding]

Zoek in Google op infrarood jack en voor €7,- heb je een 1,4 meter kabel met oogje die past. En heb je dus geen extra stroom en ruimte in je kast nodig.

De meeste versterkers en andere apparaten met IR afstandsbediening hebben zo'n mini-jack ingang.
Dank voor de kick van een ruim 3 jaar oud topic.
Ik kan uit ervaring stellen dat zo'n simpel oogje kan werken, maar dat niet per definitie doet.
Oogje van een Samsung tv werkte iig niet op een Denon. Er moet een stukje compatibiliteit zijn bij die losse oogjes. Daarom werkt een losse ontvanger en transmitter wel goed, die sturen gewoon 1 op 1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
JaMaaT schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:32:
Het zal ondertussen wel een keertje werken dacht je niet?
Vast :)
Ik liep tegen dezelfde vraag aan; hoe kan ik m'n AV-receiver in de kast stoppen en alles blijven bedienen met m'n Google TV. Dus dacht ik, in plaats van een nieuw topic, voeg de oplossing die ik gekozen hebt toe;
er zijn ook in 2022 vast mensen die hun apparaten achter deurtjes willen doen.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:43:
[...]

Ik kan uit ervaring stellen dat zo'n simpel oogje kan werken, maar dat niet per definitie doet.
Oogje van een Samsung tv werkte iig niet op een Denon. Er moet een stukje compatibiliteit zijn bij die losse oogjes. Daarom werkt een losse ontvanger en transmitter wel goed, die sturen gewoon 1 op 1 door.
In mijn geval bleek zo'n oogje met een mini-jack uiteindelijk ook niet te werken op een Harman Kardon, blijkbaar is het een minder gestandaardiseerde ingang dan het leek.

Ik heb nu een booster gekocht met USB als energiebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-05 20:36
The Eagle schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:43:
[...]

Juist. Ik heb ook net zo'n oogje gekocht van 7 euro, kutding werkt niet icm NAD cd-speler... en de NAD bluray-speler idem (die vanwege vinyl inmiddels zijn gedegradeerd naar de kast ;)

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Pagina: 1