Toon posts:

Eigen dedicated IP adres

Pagina: 1
Acties:
  • 3.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geacht forumlid,
Bij welke provider kan ik het beste een eigen dedicated IP adres kopen?

Ik heb een eigen webserver.

Hoogachtend.

HansieB12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:51
Bij de provider waar je je server hebt gehost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Vrijwel elk zakelijk account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor een webserver hoef je geen dedicated IP te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Je kunt geen dedicated IP adres kopen. Hooguit kun je 1 of meerdere IP adressen huren die je mag gebruiken zolang je er voor betaald maar ze worden *nooit* je eigendom.

Waarvoor denk je het nodig te hebben / wat wil je er mee gaan doen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TECHcrime schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:18:
Bij de provider waar je je server hebt gehost :)
Ik host mijn server zelf (Apache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (nog) geen zakelijk account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:31

Fiber

Beaches are for storming.

Bij XS4ALL...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Je internetprovider gaat dat niet voor je fixen. Wordt een server huren of rackspace/colo huren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:19:
Voor een webserver hoef je geen dedicated IP te hebben.
Oké, een IP adres (mede-) huren. Het IP adres kan dan ook door anderen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je zou gebruik kunnen maken van extraip.com of een zakelijke verbinding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:00:
Je internetprovider gaat dat niet voor je fixen. Wordt een server huren of rackspace/colo huren :P
Ik ga m'n eigen (Apache) webserver opzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:58:
[...]

Ik host mijn server zelf (Apache).
Achter je thuisaansluiting?
DynDNS
https://dyn.com/

En daar hang je dan je eigen domein aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:21:
Je kunt geen dedicated IP adres kopen. Hooguit kun je 1 of meerdere IP adressen huren die je mag gebruiken zolang je er voor betaald maar ze worden *nooit* je eigendom.

Waarvoor denk je het nodig te hebben / wat wil je er mee gaan doen?
Ik wil een webserver voor mezelf opzetten. Ik doe dat privé ook i.v.m. security zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:05:
[...]

Ik wil een webserver voor mezelf opzetten. Ik doe dat privé ook i.v.m. security zaken.
De vraag is even of je dat wel wil achter je thuis aansluiting. Huur je een VPS of een dedicated server, zit daar al een fixed IP bij. Maar wil je het per-se thuis is DynDNS zo'n beetje de beste en meest betaalbare optie.

Je IP is semi-fixed over het algemeen, met DynDNS vang je wijzigingen op.

Wil je echt fixed, moet je naar een zakelijke aansluiting toe. (Die zijn niet noodzakelijkerwijs duurder maar het kan zijn dat je d'r wel een KvK inschrijving voor nodig hebt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
https://extraip.com/ misschien een idee? Daar kun je dedicated subnets huren via een tunnel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49
Je ip-adres wijzigt praktisch nooit (ervan uitgaande dat je in NL woont). Ik heb al jaren o.a. mijn nas via het internet beschikbaar en nog nooit mijn A-record hoeven wijzigen. Ben je bang dat je toch in de problemen komt kun je de TTL van je record nog op 5 minuten zetten, dan is het ook zo gewijzigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:10
of gewoon je hostname van je provider gebruiken :-)

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:08:
[...]

De vraag is even of je dat wel wil achter je thuis aansluiting. Huur je een VPS of een dedicated server, zit daar al een fixed IP bij. Maar wil je het per-se thuis is DynDNS zo'n beetje de beste en meest betaalbare optie.

Je IP is semi-fixed over het algemeen, met DynDNS vang je wijzigingen op.

Wil je echt fixed, moet je naar een zakelijke aansluiting toe. (Die zijn niet noodzakelijkerwijs duurder maar het kan zijn dat je d'r wel een KvK inschrijving voor nodig hebt.)
Bedoel je :https://dyn.com/dns/secondary-dns/ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Zucht. Wat heb je zelf al gevonden en onderzocht? ‘t is niet dat Google bij mij terugkomst met onzin op dit soort vragen...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:11
XS4ALL doet ook op de consumentenpakketten een vast IP adres. Bij andere providers is het vaak enkel in de zakelijke pakketten.
Deze zal dan vast zijn zolang je abonnement loopt. Bij wisselen van provider verlies je 'm dus sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bockelaar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:18:
Zucht. Wat heb je zelf al gevonden en onderzocht? ‘t is niet dat Google bij mij terugkomst met onzin op dit soort vragen...
Google zegt van alles op dit soort vragen. De kwaliteit ervan is in dit geval onvoldoende.

Fora zijn de aangewezen plaatsen om dergelijke vragen te stellen.

HansieB12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:17:
[...]

Bedoel je :https://dyn.com/dns/secondary-dns/ ?
Nee.
Dit: https://dyn.com/remote-access/

Een beetje router snapt DynDNS en daarmee kun je ook met een dynamic IP, altijd bereikbaar zijn op dezelfde hostname. Als je dan een eigen domein registreert en dat koppelt aan Dyn, ben je altijd bereikbaar op je eigen hostname.

Verder is het handig je in te lezen in de materie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:18:
Ik ben bang van niet, hij roept al 4 keer dat hij een webserver gaat opzetten, meer info komt er niet uit

@Verwijderd - begin met een plan van aanpak,
Wat wil je bereiken met dat IPadres, is het herkenning ?
- Zoals Google (8.8.8.8) en quad9 (9.9.9.9) met hun DNS servers ?
- Bereikbaarheid VOOR anderen ( dan is een domeinnaam genoeg, of zelfs beter )
- Ga je naar een hostingpartij ( transIP, GoDaddy, Strato ) krijg je alsnog een gedeelde IP, maar wel je eigen domeinnaam

Wil je je apparaten thuis bereiken, dan is een dynamische aanbieder voldoende ( DuckDNS, EntryDNS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreshMaker schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:25:
[...]

Ik ben bang van niet, hij roept al 4 keer dat hij een webserver gaat opzetten, meer info komt er niet uit

@Verwijderd - begin met een plan van aanpak,
Wat wil je bereiken met dat IPadres, is het herkenning ?
- Zoals Google (8.8.8.8) en quad9 (9.9.9.9) met hun DNS servers ?
- Bereikbaarheid VOOR anderen ( dan is een domeinnaam genoeg, of zelfs beter )
- Ga je naar een hostingpartij ( transIP, GoDaddy, Strato ) krijg je alsnog een gedeelde IP, maar wel je eigen domeinnaam

Wil je je apparaten thuis bereiken, dan is een dynamische aanbieder voldoende ( DuckDNS, EntryDNS )
Ik heb een eigen domeinnaam en wil voor iedereen op het internet bereikbaar zijn. Op het ogenblik ook met hosting. Maar ik wil de hosting zelf gaan doen om kosten en security reden (Moet het ook zelf kunnen, al doende leert men).

Het antwoord van unezra lijkt me het meest van toepassing :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn domein op mijn eigen NAS draaien, alleen de 'route' loopt via transIP
In het DNSpaneel heb ik mijn eigen ( Ziggo ) IPadres ingevuld, die ondertussen alleen veranderd is, na een routerwissel

Daarnaast heb ik via EntryDNS ( eenmalig 10$ ) een koppeling staan, welke eigenlijk niet eens nodig is

Als men mijn .nl adres neemt, komt men op mijn server uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49
Ik heb zo’n vaag vermoeden dat de termen ‘security’ en ‘privacy’ hier door elkaar gehaald worden :+
Tenminste, ik krijg nog niet een gevoel van veiligheid bij je vage vraagstelling en antwoorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:23:
[...]

Google zegt van alles op dit soort vragen. De kwaliteit ervan is in dit geval onvoldoende.

Fora zijn de aangewezen plaatsen om dergelijke vragen te stellen.

HansieB12
je kan je afvragen of als je dit soort basale vragen op een forum moet stellen of je wel moet beginnen aan een webserver te hosten. Misschien ben ik te kritisch, maar op Tweakers wordt wel wat eigen initiatief en onderzoek verwacht.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb een eigen domeinnaam en wil voor iedereen op het internet bereikbaar zijn. Op het ogenblik ook met hosting. Maar ik wil de hosting zelf gaan doen om kosten en security reden (Moet het ook zelf kunnen, al doende leert men).

Het antwoord van unezra lijkt me het meest van toepassing :

[...]
Wat is exact die security reden om het zelf en thuis te doen?
Vat het niet verkeerd (zo is het namelijk niet bedoeld :)) maar als dit soort zaken je nog niet bekend zijn zal je alles behalve een veilige server gaan draaien, dan zien we je over een dag of twee weer terug met een 'ik ben gehackt' topic...
Verder: heb je een duidelijk plan voor jezelf iig? Want zoals het hier staat wil je 'apache' draaien ergens en dan is dat een website...
Daar zal je nog PHP en waarschijnlijk MySQL bij moeten, dan nog backups, backups en backups, isolatie van deze webserver van je eigen netwerk (een router met VLAN ondersteuning dus) en een degelijke firewall setup en de acceptatie dat je hiermee een redelijke kans binnen haalt om DDoS en dat soort troep tegen je te krijgen en dus dagen achter elkaar zonder werkend internet te zitten...
Verder weet ik niet of je een UPS hebt of dat de website niet zo belangrijk is maar dit zijn allemaal zaken die je thuis niet al te snel goed zal doen laat staan beter dan een professionele hoster...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je security nog ziet als 'al doende leert men' dan zou ik het juist niet in m'n eigen netwerk willen hebben. Met een remote server kan je net zo veel leren en zijn de nadelige gevolgen, als er toch iets mis gaat, heel veel minder.

Ook kosten technisch zal het huren al snel voordeliger zijn dan het zelf doen.

Huur gewoon ergens een server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarom doet iedereen zo moeilijk over zo'n simpele vraag...?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:16:
[...]

Bij welke provider kan ik het beste een eigen dedicated IP adres kopen?

[...]
Het simpele antwoord op die vraag is gewoon:
Natuurlijk zijn er nog wel meer providers waar dit kan, maar voor consumenten is dit toch wel de meest voor de hand liggende optie lijkt mij. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:47:

[...]

[...]

Natuurlijk zijn er nog wel meer providers waar dit kan, maar voor consumenten is dit toch wel de meest voor de hand liggende optie lijkt mij. :)
Klopt. Maar ik zit al ergens aan vast. En XS4ALL is niet de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:50:
[...]

Klopt. Maar ik zit al ergens aan vast. En XS4ALL is niet de goedkoopste.
Dat vertel je nu pas...

Handiger om direct in je openingspost alle relevante info te geven... O-)

En zo duur is xs4all nou ook weer niet. Alle waar naar z'n geld:

https://www.xs4all.nl/tarieven/
Tarieven

Internet

Internet Basic € 36,- /mnd
Internet Compact € 40,- /mnd
Internet Smart € 45,- /mnd
Internet Plus € 55,- /mnd
Internet Pro € 63,50 /mnd

Opties bij uw abonnement

Subnet IPv4 € 9,50/mnd

Bent u al klant bij XS4ALL en wilt u extra IP-adressen? Dat kan. Naast uw vaste IPv4-adres kan er een apart subnet (/29) naar uw lijn worden gerouteerd. Een Subnet is interessant voor de zeer gevorderde of zakelijke internetgebruiker

Mail- of webserver altijd via internet bereikbaar
Heeft u een aparte mailserver of webserver die vanaf het internet bereikbaar moet zijn, dan kan het gebruik van extra IP-adressen interessant zijn. Een /29-subnet bestaat uit een serie van maximaal 8 IP-adressen, waarvan u er effectief 5 kunt gebruiken. Het subnet wordt op uw vaste verbinding gerouteerd naast het vaste IPv4-adres, waardoor u totaal gebruik kunt maken van 6 IPv4-adressen. De instelling voor de poortbeveiliging is van toepassing op al uw adressen.

Kleine lettertjes
Na aanvraag activeren wij het /29-Subnet direct. /29-Subnet kunt u ná de eerste maand dagelijks opzeggen. U betaalt het abonnement maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Fiber schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:47:

[...]

[...]
Dan nog is dat antwoord niet correct want je *koopt* geen eigen IP adres. Dat kan niet. Het beste dat mogelijk is, is dat je 1 of meerdere IP adressen kunt gebruiken zolang je er voor betaald.

Dus even los van het feit dat xs4all ook op consumentenlijnen een fixed IP garandeert gedurende je looptijd (bij Ziggo is dat niet gegarandeerd, maar in de praktijk wijzigt het bijna nooit en is het semi-fixed), klopt het antwoord niet.

Hoe dan ook denk ik dat DynDNS of een andere aanbieder van een soortgelijke dienst de beste oplossing is. (Of TS moet zelf zijn IP in de gaten houden en zijn DNS records eens in de zoveel tijd om gooien. Werkt ook prima. Een Ziggo IP is niet zelden jaren gelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
er klopt geen drol van dit hele topic.. kan net zo goed op slot..

TS wil het hosten zelf gaan doen vanwege security en omdat dat goedkoper zou zijn.

In dat geval moet het om een nogal exclusief premium hosting pakket gaan wat TS nodig heeft anders is dat never en nooit goedkoper om dan nog maar te zwijgen over de beschikbaarheid die je moet garanderen zelf.

Nou en in dat soort pakketten (wat TS kennelijk heeft anders hoeft hij niet naar een goedkopere oplossing te zoeken) zit gewoon een dedicated ip dat kost 10 euro per jaar en zit in een pakket van 500 euro per jaar wat hij nu minimaal betaald gegarandeerd.

desalniettemin kan TS gewoon een premium VPN gebruiken met een dedicated ip voor zijn eigen hosting en is het probleem ook opgelost. Dat zou nog het goedkoopste zijn in dit topic waar niets van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Naast bovengenoemde antwoorden krijg ik sterk de indruk dat TS op zoek is naar een eigen domeinnaam ipv een vast IP-adres. Dat is voor het hosten van een webpagina al genoeg. Verwijzing naar het juiste IP is met een service als DynDNS of vergelijkbaar op te lossen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gwystyl schreef op zondag 31 december 2017 @ 07:12:
Naast bovengenoemde antwoorden krijg ik sterk de indruk dat TS op zoek is naar een eigen domeinnaam
+
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:32:
[...]
Ik heb een eigen domeinnaam en wil voor iedereen op het internet bereikbaar zijn.
;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste @Verwijderd

Goed, je kan zien aan de antwoorden dat je nog wat meer informatie had kunnen geven. En bovendien had je nog wat meer kunnen zoeken. Vooral een vraag bij je eigen provider had je al wat kunnen helpen.

De meeste providers geven geen garantie op een vast IP adres. Maar mijn IP adres bij Ziggo is al jaren hetzelfde.

Is dat in jouw geval anders dan zijn er mogelijkheden om naar Dynamic DNS te kijken. Dat is de link die @unezra je heeft gegeven.

Wil je echt een eigen IP adres kunnen gebruiken, dan zal je of naar een andere provider of abonnement moeten kijken, of een VPS huren bij een provider. Maar dan staat je website niet thuis. Voor de beschikbaarheid zal dat echt beter zijn dan thuis, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Verder een tip: wees duidelijk met je informatie en vragen.

Goed, je het wat antwoorden gekregen waar je verder mee kunt. Maar omdat het topic niet voldoet aan de voorwaarden die we stellen aan een topic (eingen inzet en dit ook laten zien) gaat het topic dicht. Ook om te voorkomen dat het topic verzandt in een eindeloze discussie of je een IP adre nu wel of niet kan kopen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.