XRP uit wallet gestolen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Heeft iemand enig idee of er wat te doen is tegen diefstal uit je wallet? Het stond bij coinpayments in een wallet, met een emailverificatie en autorisatie voor een overboeking. Ik heb alle adressen en dergelijke. Heb het ook gevonden op de site van ripple, maar coinpayments zegt alleen: verander je wachtwoord en reageert niet eens inhoudelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, ja... nieuws: Nicehash bevestigt dat voor 57 miljoen euro aan bitcoins is gestolen ...

Maar wat is er precies gebeurd? Heb jij de overboeking gedaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen overboeking gedaan. Althans niet zelf! Ik vermoed dat er iemand anders ingelogd heeft op mijn account en iets heeft gedaan. Maar er zijn dus geen mails binnen gekomen voor een inlog of een overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eerder in de zomer was er een grote hack van XRP bij coinpayments, wat ik gewoon terug heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is die email ergens anders heengegaan? Is dus niet je hele coinpayments-account (tijdelijk) veranderd?

En als je eerder al slachtoffer was van een hack, waarom blijf je dan bij dezelfde partij en/of heb je geen alternatieve crypto-wallets geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
"Nicehash zegt dat terugbetaling mogelijk is dankzij hulp van investeerders."
Dat is ook iets vreemds, wie wil nou vrijwillig verliezen van anderen door diefstal uit eigen zak compenseren?
Dat is niet "investeren" maar "opdraaien voor".
Investeren is me dunkt je geld ergens in een risico steken met een berekend doel van winst (of, minder verlies dan zonder). Niet bepaald hier van toepassing...

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee mijn account is niet gewijzigd! Althans daar heb ik niks van waargenomen! Dus lijkt me niet. Waarom ik gebleven was komt doordat coinpayments alles heeft terug gebracht en dat iedereen er de dupe was geworden dus had het idee dat het wel goed zou gaan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Josio schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:37:
"Nicehash zegt dat terugbetaling mogelijk is dankzij hulp van investeerders."
Dat is ook iets vreemds, wie wil nou vrijwillig verliezen van anderen door diefstal uit eigen zak compenseren?
Dat is niet "investeren" maar "opdraaien voor".
Investeren is me dunkt je geld ergens in een risico steken met een berekend doel van winst (of, minder verlies dan zonder). Niet bepaald hier van toepassing...
Dit soort diensten zijn extreem lucratief. Of de markt daalt of stijgt maakt geen biet uit, ze verdienen aan iedere transactie. Hoe meer coins en hoe meer de markt fluctueert hoe meer transacties en hoe meer winst. Het is bijna op het belachelijke na. Als een traditionele bank die een veel duurdere infrastructuur moet handhaven dergelijke tarieven hanteert zullen de klanten snel vertrekken.

Als je een goed product en naam hebt en je handelt een hack op een nette manier af dan snap ik wel dat een investeerder er heil in ziet. Zeker als een partij met zijn rug tegen de muur staat en het geld nodig heeft om door te kunnen kan je het voor een habbekrats kopen. Het risico wat ze nemen is dat het opnieuw gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
De koers is 20.000 euro, je verkoopt voor 56 miljoen aan bitcoins, hierdoor daalt de koers.

Je compenseert de gebruikers op de koers van bijvoorbeeld 15.000 euro per coint. Dan heb je met je "hack" toch nog ff snel 14 miljoen verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sylvester79 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:04:
De koers is 20.000 euro, je verkoopt voor 56 miljoen aan bitcoins, hierdoor daalt de koers.
Welke koers is 20K Euro? Voor zover ik weet is geen enkele crypto zoveel waard dus dat scheelt...

En al zou het over BTC of XRP gaan; marketcap van grofweg 200 miljard en 60 miljard. Als jij dan voor 56 miljoen verkoopt, is dat een druppel op een gloeiende plaat. Voor BTC verkoop je "maar" 0.00025% van de totale voorraad en voor XRP verkoop je maar 0.00075% van de totale voorraad.

Anyhow, na dit mooie stukje rekenwerk zo op deze dag; in hoeverre is jouw scam-berekening precies van toepassing op het topic? Het gaat waarschijnlijk om tientallen (of enkele honderden) Euro's voor de topicstarter dus ik weet niet precies waar nu die "14 miljoen winst" van jou vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
MAX3400 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Welke koers is 20K Euro? Voor zover ik weet is geen enkele crypto zoveel waard dus dat scheelt...
Op 10 december stond de bitcoint op 19.126 euro. Bron: http://www.bitcoinkoers.org/
En al zou het over BTC of XRP gaan; marketcap van grofweg 200 miljard en 60 miljard. Als jij dan voor 56 miljoen verkoopt, is dat een druppel op een gloeiende plaat. Voor BTC verkoop je "maar" 0.00025% van de totale voorraad en voor XRP verkoop je maar 0.00075% van de totale voorraad.
Als iemand 56 miljoen in 1 handeling verkoopt heeft dit invloed op de beurs. Los dat de hack van 56 miljoen al invloed heeft op de koers.
Anyhow, na dit mooie stukje rekenwerk zo op deze dag; in hoeverre is jouw scam-berekening precies van toepassing op het topic? Het gaat waarschijnlijk om tientallen (of enkele honderden) Euro's voor de topicstarter dus ik weet niet precies waar nu die "14 miljoen winst" van jou vandaan komt.
Is een ruime schatting, maar deze hack (zie eerder bericht waarom dit ontopic is) is een simpele manier om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

sylvester79 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Op 10 december stond de bitcoint op 19.126 euro. Bron: http://www.bitcoinkoers.org/

[...]

Als iemand 56 miljoen in 1 handeling verkoopt heeft dit invloed op de beurs. Los dat de hack van 56 miljoen al invloed heeft op de koers.

[...]

Is een ruime schatting, maar deze hack (zie eerder bericht waarom dit ontopic is) is een simpele manier om geld te verdienen.
Misschien moet je het verschil tussen Euro en Dollar eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
xos schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:48:
[...]

Dit soort diensten zijn extreem lucratief. Of de markt daalt of stijgt maakt geen biet uit, ze verdienen aan iedere transactie. Hoe meer coins en hoe meer de markt fluctueert hoe meer transacties en hoe meer winst. Het is bijna op het belachelijke na. Als een traditionele bank die een veel duurdere infrastructuur moet handhaven dergelijke tarieven hanteert zullen de klanten snel vertrekken.

Als je een goed product en naam hebt en je handelt een hack op een nette manier af dan snap ik wel dat een investeerder er heil in ziet. Zeker als een partij met zijn rug tegen de muur staat en het geld nodig heeft om door te kunnen kan je het voor een habbekrats kopen. Het risico wat ze nemen is dat het opnieuw gebeurt.
Mensen worden geld uit hun portefeuille gestolen.
Iemand (ik neem aan niet de dief) is bereid zijn geld weg te geven aan de bestolenen.
De facto, heeft iemand anders vrijwillig de plaats ingenomen van de bestolenen.
Die iemand anders, wordt hier "investeerder" genoemd.
Dat kan ik moeilijk volgen hoor.
Als die "investeerder" dat geld, en wegens genomen risico meer, terug wil (is toch impliciet aan "investeren), van wie gaat het dan komen?
Van een "investeerder" in "investeerders"?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Pagina: 1