2 mappen met dezelfde naam samenvoegen op 1 map met 2 bladen

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikjurne
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik heb 2 mappen met dezelfde naam. Op beide mappen gebruiken we blad 1. Hoe kunnen we dit samenvoegen naar 1 map met 2 bladen. Dit gebeurd in excel.
...

...

[ Voor 28% gewijzigd door rikjurne op 30-12-2017 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heeft Excel met "mappen" te maken?

Wil je uitleggen wat je bedoelt; ik kan er op dit moment geen soep van maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikjurne
je maakt in excel een nieuwe werkmap aan en die geef je naam test. In die werkmap heb je blad1 tot 3 bvb.
Onder blad 1 heb je x aantal regels van materiaal.
Op een andere computer heb je weer een werkmap met dezelfde naam test en weer met x aantal bladen.
Einde van de maand wil je die 2 werkmappen van beide computers samenvoegen naar 1 werkmap maar op blad 1 staat alles van computer 1 en op blad 2 staat alles van computer 2.
Het probleem is dat je op de computer geen 2 mappen kunt openen met dezelfde naam om zo te kunnen kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zolang de originelen niet in dezelfde directory staan, kan je met een 3e Excel-bestand alle data uit de 2 originelen inderdaad uitlezen en in het nieuwe bestand naar nieuwe sheets krijgen of, met enig knutselen, zelfs sheets consolideren met afzonderlijke data van de originele sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikjurne
de beide mappen staan op mijn computer onder documenten. Dus onder mijn documenten heb ik computer 1 en computer 2. Onder computer 1 heb ik werkmap test onder computer 2 heb ik ook werkmap test. Hoe kan ik dit samenzetten ? Nu moet ik eerst test openen onder computer 1 en copieren naar nieuwe map met nieuwe naam. dan moet ik test sluiten en test openen van computer 2 en dit dan copieren naar blad 2 van die nieuwe map.
Wie kan mij zeggen hoe ik dit gemakkelijker kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:34
Je kunt niet twee bestanden openen met exact dezelfde naam.

Maar ik snap het probleem niet helemaal, denk ik. Het gaat maar om twee bestanden? Dan is één voor één openen en copy-paste (of kopiëren/verplaatsen van de werkbladen door met de rechtermuisknop op de werkblad-tab te klikken) niet echt een probleem lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je hoeft niks te kopieren.

Maak bestand 3 aan, "haal data op" uit de andere 2 bestanden, eventueel in aparte/geconsolideerde sheets, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikjurne
breew als dat maar 1 keer zou zijn is dat geen probleem maar ik moet dit iedere maand doen van zo'n 20 mappen dus als dat zou gaan op een andere manier zou ik dit zeer dankbaar zijn.

Max3400 dat is inderdaad zoiets dat ik zou willen .Ik zal eventjes zoeken hoe ik de data uit een bestand kan halen en dan plakken in een nieuw bestand of heb je daar voorbeelden van of kun je mij zeggen waar ik dit kan vinden?

Dank biuj voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik ga hier een slotje aan hangen. Je startpost is onduidelijk en incompleet; je geeft relevante informatie pas als daar expliciet naar gevraagd wordt. Ook je laatste reactie is mij teveel 'hou mijn handje vast'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.