Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Excel] Hoe via API opgehaalde gegevens kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Mijn vraag
Beste Tweakers,

Ik probeer in Excel een crypto coin manager te maken. Nu heb ik via een API van coinmarketcap informatie via een query in Excel gekregen. Nu zou ik graag informatie van een cel automatisch gekopieerd hebben naar een tweede blad. Voor de duidelijkheid de informatie van de omcirkelde rij zou ik graag automatisch om de bijvoorbeeld 30 minuten naar een 2e blad hebben. Is dit mogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FyEQiV9.png

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
API coinmarketcap (https://api.coinmarketcap.com/v1/ticker/)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:55
(refresh) acties uitvoeren op tijd:
YouTube: Refresh cells automatically every 1 second in Excel using VBA,
of had je die zelf al gevonden? O-) ;)

Je geeft niet aan waar je de cel naartoe wilt hebben in het tweede blad (altijd zelfde plek, of in de eerstvolgende lege rij, of..., of...), maar dat zou je dan ook direct door de vba-code kunnen laten regelen.

[ Voor 49% gewijzigd door breew op 30-12-2017 17:35 ]

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Het is ook mogelijk om, indien het veld altijd op hetzelfde, dit via de koppeling te doen. Hierdoor wordt je koppeling periodiek geüpdatet en dan koppel je cel B6 naar het tweede blad.

Of wil je het continu wegschrijven naar een nieuwe cel in blad 2?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wil je steeds de nieuwe waarde kopieren onder de vorige, om zelf een geschiedenis op te bouwen? VBA scriptje bouwen. Wel 'even' de VBA-basics eigen maken. Er is geen complexe VBA nodig, lees waarde uit de specifieke cel, check op welke regel nu de laatste waarde staat in het andere tabblad, plaats 1 regel daaronder. En dan 30 minuten het script laten slapen. Dat laatste kan bijv. met Application.wait (now + timevalue("0:30:00"))

Althans, als je via een andere API niet al die hele geschiedenis kunt ophalen.

Edit: "Excel vraag" zegt niets over welke vraag dan precies, je bent namelijk niet de eerste die ooit een vraag over Excel had :P Ik heb de topictitel wat duidelijker gemaakt. Doe dat ajb een volgende keer zelf :)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 31-12-2017 13:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)