Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstap naar team Rood (mobo+cpu+ram)

Pagina: 1
Acties:

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4chan browsen :P
In alle realiteit gebruik mijn pc niet erg veel voor zware taken, het grootste gedeelte is youtubefilmpjes en wat ander internet geneuzel
Soms game ik wel graag, maar ik ben content met medium of low settings, meeste games die ik speel zijn niet zo resource hongerig (The binding of isaac, Rocket league)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja, zo min mogelijk, maar de Asrock Taichi vind ik te mooi en wil ik graag in mijn kast hebben :9~

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles gaat mee m.u.v. het mobo cpu en de ram
De Scythe koeler wil ik dus ook op de Ryzen 3 zetten, van wat ik kan zien zou dit wel moeten passen op de Taichi
Zie hier mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6300 Boxed€ 139,-€ 139,-
1Asus H110M-A D3€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD7950 3GB Core Edition€ 0,-€ 0,-
1Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda ES ST3500630NS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 103,49€ 103,49
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 73,95€ 73,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1PNY Optima (Retail) 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 343,39

Mijn model behuizing kan ik niet vinden, het is een vrij forse Chieftec kast
Enige wat ik zo snel kon opduiken was een foto die er wel veel van weg heeft
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/001949/2/chieftec-ch-03.jpg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Asrock Taichi <3

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Even een laatste check met het hele circus, ik zou makkelijk af kunnen met een mobo van 50 euro, maar de Taichi is nu in de aanbieding op Alternate voor 220 euro, daarom zit het nu te overwegen
EDIT: verdorie, hij is 204 op Azerty, dan koop ik hem daar wel :p

Verder is de enige echte vraag wat ik met het RAM aanmoet, Ryzen heeft hier baat bij, maar maakt het zoveel uit?
Het goedkoopste ram setje is 88 euro (2100mhz) en ik heb Kingston 3000mhz voor 105 euro gepakt

Bij een ryzen 7 met photoshop zal je het vast wel merken, maar geeft het een simpele R3 een boost met de dagelijkse taken?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 104,95€ 104,95
1ASRock X370 Taichi€ 204,-€ 204,-
1Kingston 8GB 3000MHz DDR4 (2x4 Ram sticks)€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,85

Editje 2:
Ik heb ook nog een antieke PCI gpu rondslingeren, om de 7950 lekker koel te houden hang ik mijn 2e scherm er aan, is dit wel verstandig?
Enkel spotify staat open op schermpje 2
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqN,!lkE3Hqq81dIBN-!j8ZREw~~/s-l300.jpg

Mijn oude 6970 werd nogal warm met 2 schermen er aan :/, het 2e scherm hangt nu nog aan de Intel HD Graphics

[ Voor 3% gewijzigd door Farm op 30-12-2017 14:58 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik ben ook echt helemaal weg van dat moederbord :) Beetje apart natuurlijk, een 100 euro processor in een 200 euro moederbord.Je zou eventueel voor 5 tientjes deze kunnen nemen pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler mocht je in de toekomst ietwat zwaardere dingen gaan uitvoeren. Je kast heeft een window neem ik aan?

Ik zie geen ouderwetse PCI poort op de Taichi dus dat wordt niks. Wellicht een goedkope videokaart met meerdere display outputs. Welke aansluitingen hebben je monitoren?

Heb je nou een 7950 of een 6970? Als een goedkoop kaartje er niet in zit zou ik ze gewoon beide daaraan hangen. Tijdens alles behalve gaming zou dat geen invloed op temperaturen mogen hebben.

Bij dagelijkse taken merk je niks van ramsnelheid. Alleen gaming, foto- en videobewerking merk je het echt.

[ Voor 26% gewijzigd door youridv1 op 30-12-2017 16:57 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

waarom wil je upgraden eigenlijk? een intel i3 skylake is nog steeds goed in die taken. wacht nog minstens 1 jaar.

• Farm
youridv1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:51:
Ik ben ook echt helemaal weg van dat moederbord :) Beetje apart natuurlijk, een 100 euro processor in een 200 euro moederbord.Je zou eventueel voor 5 tientjes deze kunnen nemen pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler mocht je in de toekomst ietwat zwaardere dingen gaan uitvoeren. Je kast heeft een window neem ik aan?

Ik zie geen ouderwetse PCI poort op de Taichi dus dat wordt niks. Wellicht een goedkope videokaart met meerdere display outputs. Welke aansluitingen hebben je monitoren?

Heb je nou een 7950 of een 6970? Als een goedkoop kaartje er niet in zit zou ik ze gewoon beide daaraan hangen. Tijdens alles behalve gaming zou dat geen invloed op temperaturen mogen hebben.

Bij dagelijkse taken merk je niks van ramsnelheid. Alleen gaming, foto- en videobewerking merk je het echt.
Ik kan altijd nog upgraden mocht het nodig zijn, am4 is wel houdbaar en ik denk dat een r3 makkelijk volstaat, extra uitgeven aan vermogen die zeer zelden aangesproken gaat worden lijkt mij wat overdreven
Kast heeft nog geen window, maar die word er binnenkort wel in gemod :)

Een pci kaart past gewoon in pcie, hij gebruikt alleen niet alle 16 lanes voor zover ik weet

Ik heb nu een xfx 7950, maar bij mijn oude xfx 6970 merkte ik dat de gpu op idle een stuk warmer (20 graden soms wel) werd met 2 schermen, was een trekje van xfx kaarten blijkbaar, vandaar dat ik die dinosaurus er nog bij wil doen
Monitor 1 hangt aan dvi en monitor 2 aan vga

Dus voor die af en toe momentjes kan ik net zo goed het goedkoopste ram pakken
Ludwig005 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:59:
waarom wil je upgraden eigenlijk? een intel i3 skylake is nog steeds goed in die taken. wacht nog minstens 1 jaar.
Omdat ik een AMD fanboy ben sinds het begin
Enige reden is dat er nu een Intel inzit is omdat ryzen nog aardig ver weg was toen mijn Athlon x4 860k het begaf

De skylake kan gewoon de V&A op voor 150~200€ denk ik

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ryzen heeft geen igpu. Doe er goed aan een gpu te kopen doe 2 schermen ondersteunt. Bovendien wat waren jouw ervaringen met die intel?

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:10
Pci kaart past nooit in een pci-e aansluiting. De aansluitingen zijn gewoon compleet anders.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ik snap het niet, waar heb je zo'n peperdure X370 bord voor nodig dan? Ja het ziet er mooi uit maar je kan beter je geld besteden aan een 80 EUR B350 en een Ryzen 1600 halen, geloof me de "ow it's pretty!" factor bij de Taichi ben je na een paar dagen kwijt en dan zit je naar je PC te staren en te denken "had toch beter een andere combi kunnen doen".

• Farm
JappieR schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:19:
Pci kaart past nooit in een pci-e aansluiting. De aansluitingen zijn gewoon compleet anders.
Hmm, ik zie het nu ook ja
Met een omvormer kan het wel, maar dat is overbodig
Ik hang dan maar beide schermen aan mijn 7950, dan word ie maar heter
Ludwig005 schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:32:
Ryzen heeft geen igpu. Doe er goed aan een gpu te kopen doe 2 schermen ondersteunt. Bovendien wat waren jouw ervaringen met die intel?
Zie bovenstaande, XFX kaartjes hebben een trekje om warmer te lopen met 2 schermen eraan, vandaar dat ik het overwoog om een oud ding eraan te hangen voor het 2e scherm

Intel ervaringen *O*
Intel 1: pentium 4 laptop die vlam vatte
Intel 2: Core2Quad OEM pc doen enkel BSOD's kon geven, vermoed dat het moederbord slecht was maar er zat geen garantie meer op toen het gebeurde
Intel 3: Thinkpad met core2duo, maakte fluitend geluid tenzij je de intel managment uit wist te zetten, geen idee waarom
Intel 4: mijn huidige i7 laptop, word al 50 graden en alle fans op max bij idle met turbo uitgeschakeld, flut koeling op een te zware processor

Bij mijn huidige i3 6300 heb ik enkel een paar keer gehad dat hij weigerde te starten, stroom eraf en CMOS reset verhelpt het wel
Verder nog niks geks, maar ik ben gewoon geen fan meer van Intel en zou het een fijner gevoel vinden als ik weer AMD in de kast had zitten ;)
Tim2010 schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:33:
Ik snap het niet, waar heb je zo'n peperdure X370 bord voor nodig dan? Ja het ziet er mooi uit maar je kan beter je geld besteden aan een 80 EUR B350 en een Ryzen 1600 halen, geloof me de "ow it's pretty!" factor bij de Taichi ben je na een paar dagen kwijt en dan zit je naar je PC te staren en te denken "had toch beter een andere combi kunnen doen".
Waarom kopen mensen aan Audi als je ook in een suzuki alto kan rijden?
ik heb wel naar de R5 serie gekeken, maar ik zal al die kracht niet nodig hebben, mijn i3 doet ook alles wat ik ervan verlang met gemak
Dan word het wel ''overbodig perfomance'' bijkopen in mijn optiek ;), leuk dat het er is, maar het zal zelden aangesproken worden

Het is dan ook puur de ''oh so pretty'' factor, compleet overbodig maar wel heel mooi <3

• youridv1
Meneer wil gewoon een mooi moederbord! :) Ik had zelf als ik nu zou kopen ook een taichi, crosshair or Gaming 5 genomen. (met een R7 wel te verstaan) maar als je blij bent met het resultaat dan is het geld niet verspild.

Als je een Kraken koopt verneuk je ook zo 90 euro ten opzichte van een Dark Rock Pro 3 of NH D15.

[ Voor 18% gewijzigd door youridv1 op 31-12-2017 14:23 ]

• Farm
youridv1 schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:21:
Meneer wil gewoon een mooi moederbord! :) Ik had zelf als ik nu zou kopen ook een taichi, crosshair or Gaming 5 genomen. (met een R7 wel te verstaan) maar als je blij bent met het resultaat dan is het geld niet verspild.

Als je een Kraken koopt verneuk je ook zo 90 euro ten opzichte van een Dark Rock Pro 3 of NH D15.
Deze mede meneer snapt het ;)

Zo, heb even mijn winkelmandje aangepast

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h84Dmb/Capture.jpg

Denk dat dit het maar zal worden, goedkoopste dualchannel ram wat er op Azerty staat
Volgens de pricewatch kan ik er niet veel meer afschrapen :)

Ik denk dat ik hem vandaag of morgen maar even ga bestellen

[ Voor 42% gewijzigd door Farm op 31-12-2017 17:37 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Goedkoopste DDR4 op Ryzen? Daar ga je heel veel spijt van hebben. Keuze is echt helemaal aan jou, maar man, zo een duur moederbord om vervolgens echt superveel performance in te leveren op je RAM is echt een vreselijke keuze...

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• youridv1
Daar heeft ie wel een punt. Ik zou even een 2666 kitje meepakken met zwarte heatsinks. Heb je en meer performance (ryzen kan er echt wat mee) en het staat een heel stuk mooier met je taichi

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
untflanked schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:40:
Goedkoopste DDR4 op Ryzen? Daar ga je heel veel spijt van hebben. Keuze is echt helemaal aan jou, maar man, zo een duur moederbord om vervolgens echt superveel performance in te leveren op je RAM is echt een vreselijke keuze...
Ik snap de keuze voor een 200 euro moederbord ook totaal niet. Want zo veel mooier is die toch niet dan bijvoorbeeld:

pricewatch: MSI B350M Mortar Arctic

Of:

pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Want je wilt upgrade van een intel naar een ryzen 3, waarbij de performance die je nieuw krijgt minimaal. Verder lijkt je kast geen window te hebben waardoor je al helemaal je geld lijkt te verspillen aan een mooi moederbord...

Edit: Als je om de looks geeft van de tiachi, wat neem ik aan komt door de witte acenten, kun je toch veel betere je behuizing uppen naar bv de :
pricewatch: NZXT H400i Wit/Zwart

(wat ik trouwens nog steeds onredelijk duur vindt voor de kleine upgrade die je doet maarja)

In combinatie met de artic mobo van MSI

[ Voor 17% gewijzigd door Giedo18 op 31-12-2017 17:54 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:33

Grvy

Bot

Farm schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:41:
[...]

Waarom kopen mensen aan Audi als je ook in een suzuki alto kan rijden?
ik heb wel naar de R5 serie gekeken, maar ik zal al die kracht niet nodig hebben, mijn i3 doet ook alles wat ik ervan verlang met gemak
Dan word het wel ''overbodig perfomance'' bijkopen in mijn optiek ;), leuk dat het er is, maar het zal zelden aangesproken worden

Het is dan ook puur de ''oh so pretty'' factor, compleet overbodig maar wel heel mooi <3
Omdat de mensen die die Audi kopen wel de volledige performance gebruiken. Wat jij doet is een Volkswagen kopen met daaronder de duurste banden die je maar kan vinden zonder dat je auto er gebruik van kan maken.

Oh; je had zelf al aangegeven dat het puur de pretty factor is. nvm.

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 31-12-2017 17:54 ]

Dit is een account.

• Farm
Giedo18 schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:47:
[...]

Ik snap de keuze voor een 200 euro moederbord ook totaal niet. Want zo veel mooier is die toch niet dan bijvoorbeeld:

pricewatch: MSI B350M Mortar Arctic

Of:

pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Want je wilt upgrade van een intel naar een ryzen 3, waarbij de performance die je nieuw krijgt minimaal. Verder lijkt je kast geen window te hebben waardoor je al helemaal je geld lijkt te verspillen aan een mooi moederbord...
Die Morter ziet eruit alsof een hoop stof op een moederbord is blijven liggen :F
Smaak is persoonlijk ;) en ik vind de Taichi heel erg mooi

De kast word volgende week een raampje ingebouwd, dremel erin en een plaat erachter vastkitten

Het is ook niet zozeer een upgrade vanaf de i3, eerder dat ik nooit fan ben geweest van Intel en dus ook graag weer AMD in mijn systeem wil hebben
De Taichi kwam ik toevallig tegen en viel ik gelijk voor, eindelijk weer een mooi AMD setje om trots op te zijn
untflanked schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:40:
Eerder in het draadje werd nog verteld dat je er op gebruiksniveau weinig van zal merken, ik voor €15 meer ook wel 2666mhz kopen, dus die deuk valt dan nog wel mee
Grvy schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:53:
[...]

Omdat de mensen die die Audi kopen wel de volledige performance gebruiken. Wat jij doet is een Volkswagen kopen met daaronder de duurste banden die je maar kan vinden zonder dat je auto er gebruik van kan maken.
In nederland op platte wegen audi performance gebruiken? 8)7

Sommige mensen mogen gewoon graag hun speeltje detailleren, dat jij je daar niet in kan inleven maakt mij verder niet uit
't is puur eyecandy als je de kast inkijkt

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
Nou dan zou ik gewoon gaan met het lijstje dat je nu hebt, ook al doet het me pijn in mn hart om het te zeggen

• youridv1
Niet zo dramatisch allemaal zeg jeez! Meneer geeft gewoon 100 euro meer uit aan een moederbord "dan eigenlijk nodig is" Een AIO waterkoeler of een setje custom voedingskabels van cablemod levert je ook 0% performance improvement op en kost ook zoiets extra ten opzichte van stock/luchtkoeling respectievelijk.

Niet iedereen neemt een pc en neemt genoegen met de stock psu kabels, basic moederbordje, value luchtkoeler etc

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:36
Niet alleen 100 euro teveel, hij geeft 450 euro uit aan een setup die niet of soms nauwelijks sneller is dan zn i3.
Als je dan toch overstapt, neem een snellere processor.
Als het je puur alleen voor de looks is, koop iets anders dan pc hardware voor dat geld.
Of, print een foto van het moederbord af en plak die voor het raam :)

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2017 20:34 ]

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Sommige mensen mogen gewoon graag hun speeltje detailleren, dat jij je daar niet in kan inleven maakt mij verder niet uit
't is puur eyecandy als je de kast inkijkt
Het is een goede reden om voor dat onderdeel te gaan. Echter heb ik wel eens gemerkt dat na inbouwen van de cooler, en videokaart de look van het moederbord ineens minder promonent aanwezig was. Met name de videokaart bedekt een groot deel van het opvallende witte gedeelte. Hou je daar rekening mee in het eindplaatje?

• Farm
steff85 schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:37:
[...]

Het is een goede reden om voor dat onderdeel te gaan. Echter heb ik wel eens gemerkt dat na inbouwen van de cooler, en videokaart de look van het moederbord ineens minder promonent aanwezig was. Met name de videokaart bedekt een groot deel van het opvallende witte gedeelte. Hou je daar rekening mee in het eindplaatje?
Hmmm, nog niet echt bekeken
Ik heb wel een belachelijk grote cooler op mijn gpu zitten
Afbeeldingslocatie: https://d1rktuf34l9h2g.cloudfront.net/8/86/8656197b_GigabyteGTX680WithAcceleroTwinTurboII012.jpeg

Ik denk dat het er wel bij past, en ik kijk toch een hoek naar de pc
Meer boasting potentieel uiteraard ;) maar wel iets om in gedachte vast te houden
Giedo18 schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:22:
Nou dan zou ik gewoon gaan met het lijstje dat je nu hebt, ook al doet het me pijn in mn hart om het te zeggen
Het zal mijn portomonee meer pijn doen dan jouw hart ;)
mitsumark schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:26:
Niet alleen 100 euro teveel, hij geeft 450 euro uit aan een setup die niet of soms nauwelijks sneller is dan zn i3.
Als je dan toch overstapt, neem een snellere processor.
Als het je puur alleen voor de looks is, koop iets anders dan pc hardware voor dat geld.
Of, print een foto van het moederbord af en plak die voor het raam :)
:)
Zoals ook al in de startpost aangegeven is het meer een looks ding, AM4 is nog wel houdbaar voor meerdere generaties Ryzen dus ik kan altijd nog upgraden als ik dat wens

Voor nu (denk) ik makkelijk voldoende te hebben aan de R3 1200, aangezien mijn i3 ook alles doet wat ik ervan verlang

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Bij AMD kaarten weet ik dat soms alleen het bovenste slot goed werkt. Nvidia is wat minder kieskeurig als je enkel het tweede slot bevolkt. Geen idee of je de videokaart in de onderste kunt plaatsen, maar dat zou natuurlijk voor maximaal zicht zorgen op die chipset koeler met blauwe led.

Al dien je daar ook rekening te houden met al die headers waar jouw HD7950 dan overheen steekt (en tegelijk als bonus die kabels dus uit het zicht zou kunnen houden). Maar ik denk niet dat de HD7950 als enige videokaart in het onderste slot zal werken, meer kans met eentje van groene kamp (als het uberhaupt al in derde slot werkt).
Pagina: 1