Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4chan browsen
In alle realiteit gebruik mijn pc niet erg veel voor zware taken, het grootste gedeelte is youtubefilmpjes en wat ander internet geneuzel
Soms game ik wel graag, maar ik ben content met medium of low settings, meeste games die ik speel zijn niet zo resource hongerig (The binding of isaac, Rocket league)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja, zo min mogelijk, maar de Asrock Taichi vind ik te mooi en wil ik graag in mijn kast hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles gaat mee m.u.v. het mobo cpu en de ram
De Scythe koeler wil ik dus ook op de Ryzen 3 zetten, van wat ik kan zien zou dit wel moeten passen op de Taichi
Zie hier mijn huidige systeem:
Mijn model behuizing kan ik niet vinden, het is een vrij forse Chieftec kast
Enige wat ik zo snel kon opduiken was een foto die er wel veel van weg heeft

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Asrock Taichi
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Even een laatste check met het hele circus, ik zou makkelijk af kunnen met een mobo van 50 euro, maar de Taichi is nu in de aanbieding op Alternate voor 220 euro, daarom zit het nu te overwegen
EDIT: verdorie, hij is 204 op Azerty, dan koop ik hem daar wel
Verder is de enige echte vraag wat ik met het RAM aanmoet, Ryzen heeft hier baat bij, maar maakt het zoveel uit?
Het goedkoopste ram setje is 88 euro (2100mhz) en ik heb Kingston 3000mhz voor 105 euro gepakt
Bij een ryzen 7 met photoshop zal je het vast wel merken, maar geeft het een simpele R3 een boost met de dagelijkse taken?
Editje 2:
Ik heb ook nog een antieke PCI gpu rondslingeren, om de 7950 lekker koel te houden hang ik mijn 2e scherm er aan, is dit wel verstandig?
Enkel spotify staat open op schermpje 2

Mijn oude 6970 werd nogal warm met 2 schermen er aan
, het 2e scherm hangt nu nog aan de Intel HD Graphics
4chan browsen
In alle realiteit gebruik mijn pc niet erg veel voor zware taken, het grootste gedeelte is youtubefilmpjes en wat ander internet geneuzel
Soms game ik wel graag, maar ik ben content met medium of low settings, meeste games die ik speel zijn niet zo resource hongerig (The binding of isaac, Rocket league)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja, zo min mogelijk, maar de Asrock Taichi vind ik te mooi en wil ik graag in mijn kast hebben
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles gaat mee m.u.v. het mobo cpu en de ram
De Scythe koeler wil ik dus ook op de Ryzen 3 zetten, van wat ik kan zien zou dit wel moeten passen op de Taichi
Zie hier mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6300 Boxed | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Asus H110M-A D3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Radeon HD7950 3GB Core Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda ES ST3500630NS, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 103,49 | € 103,49 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PNY Optima (Retail) 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 343,39 | |
Mijn model behuizing kan ik niet vinden, het is een vrij forse Chieftec kast
Enige wat ik zo snel kon opduiken was een foto die er wel veel van weg heeft

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Asrock Taichi
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Even een laatste check met het hele circus, ik zou makkelijk af kunnen met een mobo van 50 euro, maar de Taichi is nu in de aanbieding op Alternate voor 220 euro, daarom zit het nu te overwegen
EDIT: verdorie, hij is 204 op Azerty, dan koop ik hem daar wel
Verder is de enige echte vraag wat ik met het RAM aanmoet, Ryzen heeft hier baat bij, maar maakt het zoveel uit?
Het goedkoopste ram setje is 88 euro (2100mhz) en ik heb Kingston 3000mhz voor 105 euro gepakt
Bij een ryzen 7 met photoshop zal je het vast wel merken, maar geeft het een simpele R3 een boost met de dagelijkse taken?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | ASRock X370 Taichi | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Kingston 8GB 3000MHz DDR4 (2x4 Ram sticks) | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,85 | |
Editje 2:
Ik heb ook nog een antieke PCI gpu rondslingeren, om de 7950 lekker koel te houden hang ik mijn 2e scherm er aan, is dit wel verstandig?
Enkel spotify staat open op schermpje 2

Mijn oude 6970 werd nogal warm met 2 schermen er aan
[ Voor 3% gewijzigd door Farm op 30-12-2017 14:58 ]