Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget PC (€300/€350)

Pagina: 1
Acties:

• Radix84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 18:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader zoekt een nieuwe pc om de dagelijkse dingen (office/internet) te kunnen doen. Huidige systeem is een erg traag geworden AMD XP 2200+.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 euro. Dit lijkt mij in ieder geval voldoende om de komende jaren eerder genoemde dingen weer fatsoenlijk te kunnen doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja de monitor

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek advies en de bevestiging dat mijn gedachtegang de juiste is.

Hij wou zelf in eerste instantie bij de bekende winkels langs voor een nieuwe pc. Op zich zal zo'n systeem vast aan zijn wensen voldoen, maar naar mijn idee krijg je met het zelf samenstellen toch een beter systeem voor dezelfde prijs. In de winkels zit er bijv. vaak al geen SSD in.

Hij kwam zelf met het volgende systeem:
pricewatch: Medion Akoya E2013 F (NL model)

Ik heb hier op het forum wat topics bekeken en enkele BBG's en kwam tot dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 67,51€ 67,51
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,56€ 44,56
1be quiet! System Power B8 350W€ 37,50€ 37,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 323,71

Toelichting
Processor: Ik zag ook vaak de pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed voor bij komen, maar kies voor de pentium omdat die prima in het budget past en zo te lezen kwalitatief ook wel beter is.
Moederbord: Twijfelde tussen de gekozen en de pricewatch: MSI H110M ECO

Voor de rest vind ik het qua behuizing en fan altijd moeilijk inschatten wat nodig is, maar zag de gekozen behuizing en fan vaak in andere topics staan dus vandaar die keuzes.
SSD ipv gewone HD lijkt me logisch. Ik kies meteen maar voor 275GB, heb je altijd genoeg ruimte.
Ik ben trouwens nog een DVD speler/brander vergeten zie ik.

Vragen
Compleet systeem winkel of zelf samenstellen?
a. bij compleet systeem, zou je deze doen of heel wat anders?
b. bij zelf samenstellen, is mijn lijstje zo goed of nog een aanpassing?

Alvast bedankt!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Aangezien je een microATX moederbord neemt, zou ik voor een wat compactere kast zoals de
pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed gaan. Loze ruimte is niet zo nuttig.

Ik weet niet welk OS je wil gaan draaien. Als het antwoord Linux is dan is 4GB genoeg, maar als je Windows 10 wilde gaan draaien dan is 8GB eigenlijk het minimum.

[ Voor 24% gewijzigd door youridv1 op 30-12-2017 14:02 ]

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Mocht je toch willen beslissen om een PC in de winkel te kopen, is de Acer Aspire XC-730-i3400 NL een absolute aanrader. Ik heb zelf dit beestje twee weken geleden voor een afgeprijsde 279 euro gekocht en ben er helemaal lyrisch over; hij is super vlot, muisstil en hij ziet er ook nog eens indrukwekkend uit. Muis en toetsenbord krijg je overigens meegeleverd met deze PC.

Hij beschikt weliswaar over een Celeron (J3355, 2GHz (2,5 max.)) maar in de praktijk - zeker met surfen en dergelijke - denk je bijna met een Core i aan de slag te zijn. :P
Ik gebruik trouwens Edge. Chrome is namelijk een stuk minder vlot hierop.

Zelf een PC samenstellen heeft inderdaad ook andere voordelen, bijvoorbeeld inderdaad de beschikking over een SSD en een Pentium processor. Maar denk wel aan het nog moeten installeren van Windows (extra kosten) en het niet hebben van garantie.

- 12345dan

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mis je daar Windows niet in je lijstje?
Als je een kant en klare PC koopt zit dat er natuurlijk al op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Radix84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 18:53
@12345dan Bedankt voor de tip. Klinkt wel interessant, maar in hoeverre kun je met zo'n systeem de komende jaren vooruit?

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Radix84 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:20:
@12345dan Bedankt voor de tip. Klinkt wel interessant, maar in hoeverre kun je met zo'n systeem de komende jaren vooruit?
Ik denk dat deze Aspire met huishoudelijke taken zeker nog wel een aantal jaar mee moet kunnen gaan. Mocht je toch nog voor de zekerheid een wat krachtigere computer willen, dan raad ik de Dell Inspirion desktop 3662 aan. Hij is iets over je budget (via Dell 379 euro), maar dan heb je wel gelijk een krachtigere Pentium, 8GB werkgeheugen en Windows.

Om de keuze nog moeilijker te maken: :P Misschien heb je helemaal geen Windows nodig; voor surfen, e-mailen en basis Office-zaken kun je gemakkelijk terecht bij Linux. Dus in dat geval is misschien jouw selfbuild computer weer handiger.

- 12345dan

• Wazigeside
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Is een Intel nuc of iets soort gelijks geen optie?
Pagina: 1