No signal melding Ryzen pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een kleine maand draait hier een Ryzen 1700 pc met een GTX 1070 als videokaart. Alles werkt perfect, games draaien prima.
Als geheugen zit er 16 Gb 3200 Mhz geheugen in en dat werkt ook op die snelheid. Verder met de pc geen problemen.

Maar ik heb random last van bij het opstarten van de pc dat de monitor niet mee opstart en geeft dan de melding “ no signal “.
Dit was tot en met vanochtend met een 27 inch liyama monitor en zonet ook met een nieuwe LG 32 inch monitor.
Ik dacht eerst dus dat het aan de liyama lag, maar niet dus.
Beide monitoren zijn aangesloten geweest met een hdmi of een displayportkabel. De specs van de kabel waren in orde.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is een andere aansluiting. Van je videokaart .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Is het alleen beeld wat niet werkt of start de hele PC niet op? (reageert numlock/capslock nog wel, zie je een DHCP request op je router verschijnen, hoor je het opstartgeluid uit je koptelefoon/speakers?).

Voor serieuze troubleshooting moet je ook aangeven welk moederbord en welke voeding je gebruikt. Als het even kan graag de BIOS/UEFI versie van je mobo en het exacte model van je videokaart. CPU-Z (cpuid.com) kan vanuit windows je mobo + bios versie uitlezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cio op 30-12-2017 13:34 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De pc start zelf wel op. Lampjes branden, fans draaien, hd hoor je.

De videokaart is een MSI GTX 1070 Armor 8 Gb OC.
Moederbord een MSI B350 Gaming Pro Carbon en draait op de laatste officiële bios 1.6.
De voeding is een Seasonicn Seasonic Focus Plus Gold 650W.

Ik heb niet gecontroleerd of de pc een ipadres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Is een bios probleem, update hem eens.
Mijn issues zijn met de laatste bios updates verholpen.
Je kunt het ook tijdelijk verhelpen door het geheugen op een lagere snelheid te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De laatste biosversie draait al, 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ncornelisse schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:17:
De laatste biosversie draait al, 1.6.
Wachten op een nieuwe versie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De pc start zelf wel op. Lampjes branden, fans draaien, hd hoor je.
Dat betekent helaas niet dat de PC daadwerkelijk opstart. Heb je de buzzer aangesloten en piept de firmware tijdens het opstarten na de POST? En heb je als je denkt dat je OS opgestart is al eens geprobeerd blind in te loggen en iets met geluid af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Er is geen buzzer aangesloten en het blind inloggen? Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Zojuist wat extra info gevonden op een Nvidia forum. Daar is een topic over dit probleem. Daar worden een aantal opties gegeven en daar ga ik vanavond/morgenochtend mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ncornelisse schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:54:
Er is geen buzzer aangesloten en het blind inloggen? Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Zojuist wat extra info gevonden op een Nvidia forum. Daar is een topic over dit probleem. Daar worden een aantal opties gegeven en daar ga ik vanavond/morgenochtend mee aan de slag.
Wat voor opties zoek je nog dan?
Ik heb je het korte antwoord al gegeven: Wachten op een bios update of je geheugen downclocken.

Het lange antwoord: Je moederbord heeft problemen om je geheugen te cold booten op overclock snelheden.
Een nieuwe versie van een bios zal dit in de toekomst vast fixen.
Tot die tijd kun je dus je geheugen downclocken of soms een aantal keer opnieuw starten waardoor hij wel cold-boot.
Ik gok even dat je geheugen hebt met Hynix chips. :)

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 30-12-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zelf denk ik niet dat het aan het geheugen ligt. Ik kan de pc de gehele dag laten werken, games spelen, benchen en dan nog geen problemen.

Vorige week al een beta bios er op gezet, maar met die bios zag ik de harde schijven niet meer. Dus later weer teruggeflashed naar de laatste stabiele versie.

Via het andere forum heb ik met de admin cmd de hibernate functie uitgeschakeld. Dit werd als een optie gegeven.

https://forums.geforce.co...reens-no-signal-issues/3/

Morgenochtend ga ik ermee verder.

Mijn geheugenreepjes komen van Samsung, G Skill Trident

[ Voor 14% gewijzigd door Simbob op 30-12-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ncornelisse schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:02:
Zelf denk ik niet dat het aan het geheugen ligt. Ik kan de pc de gehele dag laten werken, games spelen, benchen en dan nog geen problemen.
Ik weet het vrijwel zeker.
Aan het geheugen ligt het niet nee, het is een probleem met de bios die XMP profielen probeert te cold-booten op het standaard voltage ipv het XMP voltage.
Ik heb exact het zelfde gehad, zodra je eenmaal de coldboot voorbij bent is het inderdaad 100% stabiel.

Veranderingen aan windows gaan je niet helpen bij een cold boot probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 30-12-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 23:31
Hier een soort gelijk probleem, ligt inderdaad aan je bios, en wel het coldbooten van je ram op 3200mhz.
Ik heb soort gelijke problemen als ik hem op xmp 3200 zet, alleen komt hij de boot helemaal niet door. Na 3x auto reboot krijg ik een failed post en kan ik naar de bios. Op 2933 is hij wel altijd stabiel bij mij met huidige bios versie, ook bij cold boot. Vorige versies wilde hij op 2933 ook nog weel eens niet posten..
Dus het zijn echt je bios instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ik heb er sinds de openingspost geen last meer van gehad. Elke start gewoon goed. Er is niets in het bios veranderd in de tussentijd.
Ik heb alleen in windows de powersettings naar hoogste prestaties gezet en de hibernate functie via cmd uitgezet.
Pagina: 1