Intrekken herroepingsrecht Nintendo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaan11
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-10-2020
Mijn vraag
Mag nintendo herroepingsrecht intrekken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
steamworld dig 2 online aankoop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Toen ik dit spel wilde kopen op de website van nintendo stond erbij dat ik mijn recht op retour zenden van het product ookwel herroepingsrecht of ontbindingsrecht op moest zeggen. Mag nintendo dit doen? :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Wat heb je zelf al gevonden en wat zei Nintendo toen je ze dit vroeg? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je getoond hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Yorinn schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:07:
[modbreak]Wat heb je zelf al gevonden en wat zei Nintendo toen je ze dit vroeg? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je getoond hebt.[/]
Lijkt me dat ze sowieso zullen zeggen dat ze daar recht op hebben, anders doen ze het niet? Beetje vreemde opmerking.

Bekijk dit eens: https://www.webwinkelkeur...roepingsrecht-bedenktijd/
Ja dus:
Digitale inhoud zoals Apps, waarbij de consument nadrukkelijk afstand heeft gedaan van zijn bedenktijd
Het gaat hier om digitale inhoud die niet op bijvoorbeeld een drager als DVD of CD worden geleverd. Wel moet je dan tijdens de bestelling toestemming vragen voor directe levering en moet je de consument vragen om afstand te doen van zijn bedenktijd. In die gevallen mag je bijvoorbeeld Apps of andere software uitsluiten van herroeping.

[ Voor 27% gewijzigd door barrymossel op 30-12-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
Uitsluiting herroepingsrecht digitale inhoud
Voor digitale inhoud die niet op een materiële drager (zoals een dvd, cd of cd-rom) is geleverd - hiermee worden vooral bedoeld app’s, muziekstream en diverse downloads - geldt een bedenktijd van 14 kalenderdagen, tenzij het product of de dienst al binnen de bedenktijd geleverd wordt. Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor zover de consument verklaard heeft om akkoord te gaan met levering van de digitale inhoud tijdens de bedenktermijn.

Let op! Deze verklaring én de verklaring dat de consument afstand doet van zijn recht op ontbinding moet in de bevestiging van de overeenkomst worden opgenomen.
quote: ACM
Bedenktijd bij online afspelen (streamen) en downloaden
Verkoopt u via internet digitale inhoud? En kunnen consumenten die digitale inhoud online afspelen (streamen) of downloaden? Volg dan bij elke verkoop de stappen hieronder.

Vóór de koop: vertel de consument dat hij de koop niet meer ongedaan kan maken zodra hij is begonnen met afspelen of downloaden. Vraag hem hiermee in te stemmen.
Na de koop: stuur de consument een bevestiging van de koop. Bevestig daarin ook zijn instemming uit stap 1. De consument moet deze bevestiging kunnen opslaan. Dit kan bijvoorbeeld met een e-mail.
Laat de consument pas beginnen met afspelen of downloaden na stap 1 en 2. Zorg dat hij hiervoor bewust iets moet doen. Bijvoorbeeld klikken op een knop met opschrift ‘Start afspelen’.
De consument heeft dan geen bedenktijd. Maar slaat u stap 1 of stap 2 over? Of komt stap 1 of stap 2 pas nadat de consument begint met afspelen of downloaden? Dan heeft hij wél bedenktijd. Hij kan de koop dus toch ongedaan maken. Ook als hij de digitale inhoud al heeft afgespeeld of gedownload. Hij hoeft dan niet te betalen.
Lijkt dus wel te mogen.