Alle bestanden/instellingen plotseling verdwenen in Win10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-02-2021
Alle bestanden/programma's en instellingen zijn plotseling verdwenen van mijn laptop. Dit gebeurde nadat ik bezig was met spelen van Football manager 2018, tot dat het spel vast liep en niet reageerde heb ik besloten om ctrl alt del te gebruiken en op dat moment deed laptop gek. Eenmaal terug op mijn bureaublad was alles weg. Ik hoop echter dat iemand mij hiermee kan helpen, heb namelijk van alles geprobeerd.

Systeemherstel heb ik al geprobeerd, ook in de veilige modus maar mocht niet baten.

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:47
er is een standaard profiel geladen om dat je profiel beschadigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
Hoe kan kan ik mijn profiel weer herladen? Bij mijn ProfileList stond alles goed zoals het hoor, geen corrupte bestand zoals .BAK waar velen last van hadden.

[ Voor 57% gewijzigd door Rafiik op 30-12-2017 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
.bak is toch geen corrupt bestand maar een backup bestand? Waar haal je dat vandaan? 😂
boyette schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 01:44:
er is een standaard profiel geladen om dat je profiel beschadigd is
En waar haal jij dit vandaan? Niets in de TS wijst hierop

[ Voor 56% gewijzigd door Aschtra op 30-12-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
alles wijst daarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
Bij het inloggen in Windows krijg je dan een melding hiervan. Dit heeft TS niet aangegeven. Ook staat er niet in de TS dat de computer herstart is. Dus nee momenteel wijst niets hierop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
ah ok.. dan wacht ik even af tot jullie er ook achter zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Aschtra schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:27:
[...]

Bij het inloggen in Windows krijg je dan een melding hiervan. Dit heeft TS niet aangegeven. Ook staat er niet in de TS dat de computer herstart is. Dus nee momenteel wijst niets hierop.
Weetje hoeveel mensen dat over het hoofd zien. @TS kijk eens in je user folder of daar je profiel tussen staat

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
@Aschtra ik heb veel lopen google en zag dat vele .bak hadden en die deden ze meestal verwijderen of wijzigen. Die .Bak kwam bij mij niet voor. Maar heb je misschien een idee waar het aan kan liggen? Ik kom er zelf niet meer uit. Alles is weg, zo ook mijn instelllingen. Bij het opstarten heb ik geen melding gekregen, ik weet toevallig waar je het over hebt. Wat bedoel je met: kijk eens in je user folder of daar je profiel tussen staat.

Ik wil wel even doorgeven dat mijn programma"s bijvoorbeeld wel te zien is bij: Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen. Daar kan ik die programma's wel zien. Maar ze zijn niet op mijn laptop te vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door Rafiik op 30-12-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Rafiik schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:18:
@Aschtra ik heb veel lopen google en zag dat vele .bak hadden en die deden ze meestal verwijderen of wijzigen. Die .Bak kwam bij mij niet voor. Maar heb je misschien een idee waar het aan kan liggen? Ik kom er zelf niet meer uit. Alles is weg, zo ook mijn instelllingen. Bij het opstarten heb ik geen melding gekregen, ik weet toevallig waar je het over hebt. Wat bedoel je met: kijk eens in je user folder of daar je profiel tussen staat.

Ik wil wel even doorgeven dat mijn programma"s bijvoorbeeld wel te zien is bij: Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen. Daar kan ik die programma's wel zien. Maar ze zijn niet op mijn laptop te vinden.
Heb je ook al gegeken onder users of je profiel dasr tussen staat met files ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
[~HKLM_ Weet je misschien hoe ik daar kom? Of bedoel je de pad die in C: schijf staat: Bij mijn geval is het: C:\Users\Rafik hieronder zijn allerlei bestanden die leeg zijn.

Mijn geluid doet het ook opeens niet meer, het wordt gekker en gekker. Mijn apps werken ook niet als ik erop klik.

Ik hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Rafiik schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:23:
[~HKLM_ Weet je misschien hoe ik daar kom? Of bedoel je de pad die in C: schijf staat: Bij mijn geval is het: C:\Users\Rafik hieronder zijn allerlei bestanden die leeg zijn.

Mijn geluid doet het ook opeens niet meer, het wordt gekker en gekker. Mijn apps werken ook niet als ik erop klik.

Ik hoor graag van je.
Die bedoelde ik inderdaad

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is kans op dataverlies. Heb je een goede recente backup? Zo niet: is je data belangrijk? Zo ja: Windows niet meer aanraken. Alleen readonly de harde schijf benaderen vanaf een via USB gestart OS om te zoeken naar de data en zo nodig voor datarecovery.

En die USB stick natuurlijk op een andere PC aanmaken: als er data is verwijderd, dan geeft iedere actie in je draaiende Windows kans op extra dataverlies.

Als er een goede recente backup is (wat je sowieso hoort te hebben!) of als de data niet relevant is:

Welke directories staat er allemaal onder c:\users ? Daar zou de oude account moeten staan.
Rafiik schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:23:
Mijn apps werken ook niet als ik erop klik.
Wat gebeurt er dan precies? Ajb concrete foutmeldingen etc. En: bedoel je via de Store gekochte Win10-apps, 'ouderwetse' gewoon geinstalleerde applicaties, of beide?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
@F_J_K Helaas ben ik zo stom geweest om geen backup te maken.
Wat bedoel je precies met: Alleen readonly de harde schijf benaderen vanaf een via USB gestart OS om te zoeken naar de data en zo nodig voor datarecovery. Als je mij dat zou kunnen uitleggen heel graag.

Welke directories staat er allemaal onder c:\users ? Eigenlijk staan alle mappen er wel die er moeten staan denk ik onder C:/user, zoals map Gebruikers, map Program files, map Program files(x86), map Perflogs, map WIndows,

Wat gebeurt er dan precies? Ajb concrete foutmeldingen etc. En: bedoel je via de Store gekochte Win10-apps, 'ouderwetse' gewoon geïnstalleerde applicaties, of beide?:

Het zijn geïnstalleerde applicaties die van Windows zelf zijn, die niet willen openen. Er wordt geen foutmelding aangegeven, reageert namelijk helemaal nergens op bij het klikken. Daarnaast ben ik ook veel standaard applicaties verloren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De PC uitzetten en uitlaten. Bootable USB stick maken, bijvoorbeeld www.knoppix.net al zijn er vele anderen (je zult in andere topics ook wel tips daarover zien). Daarvandaan verder kijken. Geredde data ELDERS opslaan, je HDD niet meer beschrijven tot je je data hebt gered.

Waaronder dus kijken naar wat je tegenkomt in c:\users = c:\gebruikers.

En voortaan backups maken, meervoud.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 31-12-2017 15:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
@F_J_K Ik heb van de week mijn data proberen te redden met recuva maar helaas is er niets terug gekomen. Heeft wel data gevonden maar niet wat relevant voor mij is. Het gekke aan alles is dat echt alles weg is ook standaard applicaties en of mijn Microsoft office pakket etc. Weet je misschien wat er nog meer gedaan kan worden? Ik hoor het graag van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Weet je heel zeker dat er ook geen verborgen niet-verwijderde bestanden zijn? Vooral kijken in c:\users\* of c:\gebruikers\*

Edit:
Rafiik schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:03:
Welke directories staat er allemaal onder c:\users ? Eigenlijk staan alle mappen er wel die er moeten staan denk ik onder C:/user, zoals map Gebruikers, map Program files, map Program files(x86), map Perflogs, map WIndows,
Ik bedoelde: wat staat er in c:\users. Zo heb ik er een
\Default
\FJK
\Public

Etc. Als jij zowel een c:\users\Rafik als een c:\users\Anderenaam hebt dan wil je in beide kijken.

[ Voor 68% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
@F_J_K Bij c:\users heb ik de volgende mappen staan:

\administrator(Helemaal leeg) Account administrator had ik zelf aangemaakt na de crash om te kijken of ik via administrator wat kon betekenen voor mijn account Rafik waar alles weg was, maar mocht niet zo zijn.

\Openbaar(ook leeg)

\Rafik(zitten wel mappen en bestanden maar niet wat ik had voor de crash, maar meer standaard bestanden en mappen van nu die niet relevant zijn)

\Default:

Bij mapje \deafault: mapje default was pas aanwezig nadat ik de optie "mappen weergeven" heb aangevinkt bij opties.

Mapje \Default(Hier in deze mapje default zitten vele mappen in maar zijn meestal allemaal leeg en of niet relevant)

Wat ik ook bij wil vermelden wat ik vreemd vindt is dat, telkens als mijn laptop opnieuw start dat ik een melding krijg van steam: Dat ik van een nieuwe computer inlog, terwijl steam voor de crash altijd automatisch inlogt en nu herkent steam de computer niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafiik op 09-01-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafiik
Iemand met ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heb je (via USB stick of zo ;) ) met tools als Recuva of testdisk geprobeerd verwijderde bestanden te vinden?

Als ook die niets relevants vinden: lijkt het er helaas sterk op dat er een al te drastisch herstel is gebeurd en dat je pech hebt...

Zorg dat je voortaan voldoende en regelmatige backups (meervoud) maakt. Al is dat voor nu mosterd na de maaltijd.

Pagina: 1