Sonos playbase met raspberry pi3 kodi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:07
Ik heb een Sonos playbase gekocht. En het is me gelukt om via de PS4, digibox, Nintendo switch het geluid te passthroughen via de tv (Samsung ue55ks7000). Dus nu kan ik het geluid regelen via de afstandsbediening van de tv.

Over het bovenstaande heb ik een aantal vragen:

Vraag1:
Nu, heb ik ook een raspberry pi3 die kodi draait (libreelec) krypton v17. Nu, stel ik dit op dezelfde manier in als bovenstaande en ik kan het volume regelen via de Sonos perfect, maar HDMI cec blijkt niet meer te werken, dus ik kan niet meer navigeren via de afstandsbediening. Als ik de Sonos weer als hometheathersysteem er tussen uit haal lukt HDMI cec weer, maar kan ik het geluid niet regelen.

Vraag2:
De Nintendo switch kan blijkbaar enkel multichannel lpcm 5.1 doorsturen en niet Dolby digital, waardoor het signaal verloren gaat via optisch signaal. Iemand een idee of dit toch werkend is?

Vraag3:
Als ik het volume harder zet zie ik op de tv enkel een icoontje verschijnen met optisch verbonden, maar zie ik niet hoe hard het volume staat. Kan ik dit op een of ander manier ergens zien?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:07
Ik heb zelf het een en ander wat verder opgezocht. Vraag2 is volgens mij niet mogelijk tenzij met een HDMI switch die eddid zou aanpassen. Maar wat ik gevonden heb zou dat voor de switch geen oplossing zijn.

Dan vraag3 is ook niet mogelijk op het Sonos forum gevonden dat de tv niet kan weten welk volume de Sonos heeft.

En als laatste vraag1 heeft volgens mij iets met de tv te maken. Van het moment je de universele afstandsbediening inschakelt en kiest voor "Blu-ray-speler" toevoegen dan schakelt hij HDMI cec (anynet+) uit voor die poort. Ik heb ook al ander merken geprobeerd van apparaten zoals Roku, maar zonder resultaat. Moet ik hier een topic bij tv voor openen mss? Of iemand van de mods die dit kan verplaatsen? Thanks!