Toon posts:

19" monitor, echt merk of noname

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan binnekort een 19" monitor aan te schaffen en ben wat winkels afgegaan. Op het eerste gezicht zie ik weinig verschil in beeld tussen de echte merken (liyama) en de noname varianten. De echte merken zijn wel +/- 400,= duurder dan de andere. Is het waard om die extra 400,= bij te lappen voor een echt merk of niet?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dan hebben ze wel hele rare testbeelden als je het verschil niet ziet.

Zet dat ding op 1600*1200 @ 85Hz (wat een beetje 19" moet kunnen) dan zie je echt grote verschillen in scherpte. Ook de helderheids verdeling is iets om op te letten.
Verder zijn de duurdere monitoren beter afgeregeld in de fabriek dus hoef je er zelf minder aan te regelen, en de garantie bepalingen zijn meestal beter (on site enzo)

Verwijderd

./me heeft ook een 19", en Iiyama VM pro 450... ik heb heel lang rondgeneusd voor monitoren, maar alleen deze vond ik na 10 minuten kijken nog steeds lekker aanvoelen.. (gekeken bij anderen, en in pc zaak van oom).

Minpuntje vind ik wel de bouw van de monitor, ze hadden iets creatiever gemogen...

GRT

Willem

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ja, die Iiyama's zijn echt foeilelijk!

Ik heb een CTX 19" en die bevalt me prima, echt een aanrader Jacco!

Verwijderd

heb ik ook

echt wel beter als mijn vorige 14" ronde beeldbuis monitor

is in ieder geval wel belangrijk dat je een flatscreen koopt

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 15:28
het enige wat belangrijk is is hoe je zelf het beeld van een monitor vindt.
JIJ bent degene die erachter zit. Je moet kijken naar wat je het beste beeld vind voor de beste prijs, merk is dan minder belangrijk.
(ps heb zelf dell 17'trinitron en illyama vision master pro 19', zijn beiden zeer scherp maar heb ook sampo 15'nog staan en is zeker ook heel goed bruikbaar als je niet zulke hele hoge eisen stelt, het is gewoon alle waar naar zijn geld)

Verwijderd

Ik heb ook enigszins voor die keus gestaan. Maar het was vrij snel duidelijk wat ik wilde. Een monitor is toch hetgene waar je constant tegenaan loopt te kijken. Als ie dan onscherp mocht zijn (ik zeg niet dat dit bij noname monitoren per se hoeft te zijn) of kan de refresh rate niet hoog, dan is dat toch een puntje van irritatie.

Dus ik ben voor een merk monitor gegaan. Na heel lang zoeken, heb ik nu een ViewSonic PF790 voor mn neus staan. Dit is een 19" Perfect Flat monitor. En ik moet zeggen, een hele goede keus achteraf. Op 1600x1200 nog superscherp (alleen een beetje kleine lettertjes) :)
Pagina: 1