Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Samsung TV] werkt niet meer, kapotte condensators?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
M'n verouderde Samsung TV lijkt de geest te hebben gegeven. Het probleem ligt in de stroomtoevoer.

Eerst gingen de HDMI aansluitingen en kabelaansluiting haperen. Daarna schakelde de TV zich soms vanzelf uit. Vervolgens werkte de bediening van de afstandbediening en van de TV zelf niet meer, los van het feit of de TV al aan stond of niet.

Eerst had het nog wel effect als ik de stekker er even uithaalde en vervolgens weer aansloot. Maar dat werkt ook niet meer. Het ligt in ieder geval niet aan de stroomkabel.

Ik las dat kapotte condensators een veelvoorkomend probleem bij Samsung TV's zou zijn. Ik heb de TV opengemaakt, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de condensators kapot ogen. Misschien dat iemand dat hier beter kan zien :)

Tv condensators

[Voor 175% gewijzigd door Demonitzu op 29-12-2017 21:37. Reden: te vroeg op enter gedrukt]

Alle reacties

• messed-up
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-12-2019
quote:
Toshin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:00:
te vroeg op enter gedrukt, een momentje
Heel even dan. ;)

• r00tie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-03 12:46

r00tie

So Much Wow

Deze lijken er goed uit te zien voor zover ik hier iets over kan zeggen, wel lijkt die bovenste wat schuin te staan, weet niet of dat kwaad kan?

Zelf heb ik wel het condensatorprobleem gehad en voor 25 euro het kunnen laten repareren...
quote:
Toshin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:00:
M'n verouderde Samsung TV lijkt de geest te hebben gegeven. Het probleem ligt in de stroomtoevoer.

Eerst gingen de HDMI aansluitingen en kabelaansluiting haperen. Daarna schakelde de TV zich soms vanzelf uit. Vervolgens werkte de bediening van de afstandbediening en van de TV zelf niet meer, los van het feit of de TV al aan stond of niet.

Eerst had het nog wel effect als ik de stekker er even uithaalde en vervolgens weer aansloot. Maar dat werkt ook niet meer. Het ligt in ieder geval niet aan de stroomkabel.

Ik las dat kapotte condensators een veelvoorkomend probleem bij Samsung TV's zou zijn. Ik heb de TV opengemaakt, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de condensators kapot ogen. Misschien dat iemand dat hier beter kan zien :)

[afbeelding]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 31-03 23:02

MsG

Forumzwerver

De visuele staat zegt niet altijd wat over de condensator. Meten is wat dat betreft weten. Op EEVBlog meermaals gezien dat men goedlijkende condensators toch doormeette en dat ze dood bleken te zijn.

Overigens staat in V&A ook hetzelfde apparaat als defect te koop. Wellicht wil de koper je bepaalde specifieke onderdelen wel verkopen? V&A aangeboden: Samsung LE37B650 (Defect panel)

Zou de condensators gewoon sowieso vervangen, kost amper wat en dan heb je in ieder geval uitsluitsel. Je TV als defect verkopen of wegdoen kan altijd nog.

[Voor 14% gewijzigd door MsG op 30-12-2017 21:55]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Kan je een overzichtsfoto plaatsen van de ingewanden? Wellicht zijn er nog andere aandachtspuntjes naast de reeds gefotografeerde elco's.

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Overzichtsfoto's bij deze: https://imgur.com/a/MKzkH

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:02
Google anders even op BN44-00261A/B en kijk eens of er op eBay of Aliexpress een vervangend PSU boardje valt te scoren voor weinig als je niet comfortabel bent met onderdelen solderen en testen ?

Dit is zo te lezen een alternatief boardje voor ca 3 tientjes : https://m.nl.aliexpress.c...-cache.0.0.38106a37SpLxf7

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Paar maanden geleden ook de condensatoren vervangen van een samsung tv, sommige die goed leken toch vervangen en hierna werkte de tv weer perfect. Kosten: kwartiertje werk en 7 euro

39

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True