Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 22:12
Hallo,

Vandaag mijn internet snelheid is gecontroleerd en mijn Download snelheid lijkt beperkt te worden door mijn router D-link Dir 635 die ik ingesteld gebruik voor Wi-Fi en paar extra kabels.

Speedtest download:
Met Dlink: 70/75
Zonder Dlink: 230/250
Veronderstel dat dit normaal is vanwege de snelheidsbeperking van de Dlink en zou deze vervangen als ik juist ben.

Zou iemand mij een Router/accespoint/switch kunnen aanbevelen waarmee ik opnieuw van 1 naar 3 kabels kan gaan en het wifi signaal te versterken zonder snelheid te verliezen?

Ik graak er moeilijk aan uit welke ik nodig heb en zou wss eindigen met teveel opties waarmee ik niets ben.

(Telenet wigo buisness abbonement.)

Alvast bedankt en prettige feesten gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:51
Je pricewatch: D-Link DIR-635 is traag omdat deze slechts 4x Ethernet 100Mbps + 1x WAN 100Mbps heeft.
Zoek er een met Ethernet 1Gbps + WAN 1 Gbps. Daar zijn er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
als je den telenet witte modem hebt, de telenet mercury accespoint ...

- niks instellen , 5 poort gigabit switch , wifi AC , 65eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Thx @jeroen3 & @ijske!
Gigantische prijs verschillen, kan ik kiezen voor een van de goedkoopste zoals bv:

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Net even snel gekeken en is idd de witte specifiek deze is het:
CH7465LG-TN

Ziet er vrij intressant uit maar als telenet hun originele modem vernieuwd en die accespoint niet meer werkt vervangen ze hem dan ook?

Nog is bedankt voor jullie hulp al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
blijf van die tp link weg , heeft ondermaatse wifi (2.4ghz only, er is geen 5ghz aanwezig)

modem is altijd eigendom telenet, dus word altijd vervangen...

het accespoint is een koop, en doet wat alle accespoints doet... kabelinternet omzetten in wifi

enige minpunt van het telenet accespoint is dat je geen login pagina hebt, dus je kan enkel via mijn.telenet.be gaan rommelen met kanalen

als je toch naar iets gelijkaardigs niet-telenet zou willen , kijk dan bv naar een sitecom wlx7000 (sitecom is wel ietswat aan de budgetkant ,is meestal geen lang leven gegeven)

als je toch flink materiaal wilt , netgear gs105 + Cisco WAP371 bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Het is in principe "hun" spul. Je kan ze een beetje "duwen" in de richting dat zij ook de mercury AP vervangen.

Maar in principe is het niet nodig. Een AP is een "dom" apparaat, wat niets anders doet dan een doorgeefluik te zijn, van de router naar je laptop. En of daar adres 192.168...... aan komt, of 10.0.0..... zal die AP een worst zijn.
Zolang het WiFi wachtwoord correct is, werkt het.

Dit is een mooie:

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Of deze, is 10 euro goedkoper:

pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1200

Allebei hebben 5 GHz en AC ondersteuning.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 29-12-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:51
Je koopt niet alleen de hardware. Je koopt ook de software en de support daarvan.
TP Link is daarin niet de beste keuze. Ubiquiti is een betere, maar de door @Anoniem: 203842 gelinkte AccessPoint heeft maar één LAN poort want het is een WiFi AP.
Iets anders zal dus de routing* en de switching** moeten doen. Wellicht het apparaat van Telenet?

Of je zoekt in de andere goede merken.
pricewatch: Synology RT1900ac

Wat wil je maximaal uitgeven, en wat is je gebruik? Thuis of zakelijk?

*verbinden lokaal netwerk met internet.
**lokaal netwerk vergroten

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 29-12-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

klopt. Die AP van Ubiquiti heefr maar één poort, omdat deze "centraal" in de kamer / huis moet hangen. Daar wil je geen 8 UTP kabels naar toe trekken.

Maar een "gewone" Gbit switch (Netgear heeft goedkope 5 poorts switches), voldoet ook wel.

Bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Netgear Prosafe GS105

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 30-12-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Internet wordt het meeste gebruikt voor gamen hier Pc, PS4 en Netflix. Normaal thuisgebruik zeg maar.

Budget hiervoor maakt mij weinig uit, bang 4 buck lijkt mij de beste keuze en vanwege alle keuze's wordt het moeilijk zonder ervaring.
Vind de telenet accespoint zeker intressant vanwege het gemak in kiezen, gebruik en problemen op afstand door telenet laten oplossen als er iets mis is...

Mss stoppen mijn nat type problemen hiermee ook eindelijk is op de PS4.

Thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik heb hier een TP-Link Archer C7 draaien als accesspoint, OpenWRT (of LEDE-project) erop en ben er erg tevreden mee.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:53
Kpn/Telfort Wi-Fi versterker. 2.4 en 5 GHz ac en de (wan) en 4 lan poorten die onboard zitten zijn 1 gbit. Kost je maar 49 euro :).
Pagina: 1