Mediaspeler met ondersteuning voor Airplay en Chromecast

Pagina: 1
Acties:

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-12 19:54
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een mediaspeler die gewoon "Alles-in-1" in een doet.

Mijn eisen:
- spotify/soundcloud/youtube streamen via google cast of airplay. Dus zowel vanaf mijn iOS of android apparaten van vrienden.
- Films afspelen (via Kodi bijvoorbeeld) vanaf mijn NAS zonder dat er een server moet draaien (zoals plex).
- Ondersteuning voor de meest gangbare video en audio formaten (MKV's met DTS-HD, DD-Plus etc).
- Ondersteuning voor een Harmony afstandsbediening (al dan niet via een Flirc).

Reden dat ik wat anders wil:
Klaar met willekeurige Chromecast problemen zoals: vanuit spotify de chromecast ineens pleite is of blijft hangen op "verbinden". Youtube doet het gek genoeg bijna altijd wel. Resetten, het opnieuw installeren van apps, of rebooten van devices lost het probleem niet op.

De Raspberry werkt op zich prima, maar qua snelheid krijg ik soms een beetje het "meh" gevoel, vooral als ie dan de filmbibliotheek moet bijwerken bijvoorbeeld. Airplay staat wel aan, maar ik zie 'm niet op mijn iOS apparaten. Volgens de site van OSMC wordt dit ook niet ondersteund.

Nu zou ik graag een apparaat willen die gewoon stabiel alles-in-1 doet zonder gedoe.

Huidige hardware tv hoek:
Ik heb een "domme" 46" TV met daaraan een receiver met op de HDMI ingangen het volgende aangesloten:
- Raspberry 2 met OSMC + Flirc USB voor het consumeren van films vanaf mijn DS213+ (verbinding via NFS)
- Chromecast (2015 model) voor het streamen van spotify, youtube, netflix, soundcloud etc.
- KPN TV bakje

Apparaten waarvan ik stream:
Iphone, Ipad en soms Macbook. Tevens komen er regelmatig vrienden die een android of iOS toestel hebben.

Netwerk:
100/40mbit verbinding, Wifi via een TP-Link Archer AC1750 (laatste firmware). Bovenstaande apparatuur bevind zich 2 meter van de router.

Opties die ik bekeken heb:
- Xaomi box (lees veel onverklaarbare probleempjes in het betreffende topic)
- Apple TV 4 + jailbreak met Kodi (geen Google Cast)
- Nvidea Shield (Duur, geen airplay)

[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 29-12-2017 20:03 ]

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12 20:44
Nvidea Shield heeft alles in zich wat je zoekt.

Mooi apparaat zonder "gedoe" voor weinig geld.

[ Voor 153% gewijzigd door Blommie01 op 30-12-2017 08:52 ]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Inderdaad is de Nvidia Shield TV de beste alles kunner van dit moment.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-12 19:54
Bedankt voor jullie antwoorden. De shield lijkt alles te hebben behalve airplay ondersteuning, ik ga kijken of ik er een tweedehands op de kop kan tikken om eens te proberen.