Help een noob: Audio installatie auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020181

Topicstarter
Beste mensen,

Heb een Hyundai atos gekregen als mijn eerste auto. Niet echt een stoer bakkie, maar hij rijdt. Ik wil graag mijn geluid wat upgraden. Ik heb er wat over opgezocht maar om eerlijk te zijn snap ik er geen bal van.

Bij de auto kreeg ik gelijk een nieuwe auto radio, zodat ik met aux/usb muziek kan afspelen.
Dit is de Kenwood KDC-102U, hier de specificaties:
https://www.gebruikershan...ing-712844.html?page=0029

Voorin heb ik de standaard speakers al vervangen met JBL Club 4020 speakers:
http://www.mediamarkt.nl/...bl-club-4020-1459297.html

Dit klinkt gelijk al een stuk beter, maar ik wil meer! Ik mis een bass en wat geluid achterin. Ik wil dus een subwoofertje erbij kopen.

Ook zag ik dat ik 13 cm roosters achterin heb waar dus 2 extra speakers kunnen. Toen heeft mijn vriendin dus de JBL Club 5020 voor mijn verjaardag besteld:
http://www.mediamarkt.nl/...bl-club-5020-1459299.html

Nu krijg ik deze dus met een paar dagen. Alleen ik las dus verschillende dingen over dat als je een subwoofer hebt, er dus geen 2 extra speakers achter op kunnen tenzij ik dus weer een versterker erbij koop. Ik was eigenlijk van plan deze sub te kopen:
http://www.mediamarkt.nl/...ood-ksc-sw11-1231479.html

Deze is actief en heeft dus een versterker erin. Daarnaast past die onder een stoel en dat is erg fijn aangezien mijn koffer niet groot is. Ik hoef geen super harde bass, zolang hij maar te horen is en een beetje zuiver. De 2 nieuwe speakers voor hebben totaal geen bass.

Mijn vraag is dus, komt dit allemaal uit? Kan ik de 4 speakers met deze sub aansluiten zonder een aparte versterker te kopen, of alleen 2 speakers en de sub? Anders regel ik met mijn vriendin dat de speakers wel weer terug kunnen.

Alvast bedankt voor uw hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 10:53
Je kan alle speakers gewoon aansluiten op je radio met de huidige aansluitingen die erop zitten, ik neem aan dat er al wel kabels naar achter lopen voor de speakers?
De sub sluit je aan met de rca kabel (2xtulp) en de voedingskabel die erbij zit, deze kan je ook naar je radio leggen en daar erbij aansluiten volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020181

Topicstarter
franssnarf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:54:
Je kan alle speakers gewoon aansluiten op je radio met de huidige aansluitingen die erop zitten, ik neem aan dat er al wel kabels naar achter lopen voor de speakers?
De sub sluit je aan met de rca kabel (2xtulp) en de voedingskabel die erbij zit, deze kan je ook naar je radio leggen en daar erbij aansluiten volgens de handleiding.
Nee, er lopen nog geen kabels naar achteren maar dat moet zo te regelen zijn zei me pa die zijn eigen elektrisch/installatie bedrijf heeft. Ik hoef eigenlijk alleen te weten of deze setup zal werken zonder extra toevoegingen(met uitzondering van de kabels dan).

Als ik je goed begrijp zou dat dus moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 10:53
Gaat gewoon werken als je idd alles volgens het boekje aansluit en qua kabels zou ik wel gewoon standaard audio kabels naar achter leggen geen electro kabel ofz en ook geen peper dure audiokabel natuurlijk zon standaard setje is al goed (misschien zitten ze al bij de speakers)

Voor de rest let wel op dat je de juiste kleuren op elkaar zet en alles goed vast zet en eventueel tapje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
Voor dat geld van die sub heb je een phoenix gold 10 inch subwoofer, 10x beter dan kenwood jbl.

Je kan beter even gaan kijken op auto audio fora. Ik ben zelf fan van moral, en rockford fosgate speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 09:06
Deze sub is voor veel minder ook te krijgen als je even zoekt.
Kijk ook eens naar pioneer die heeft ook zulke kleine subs.
Pagina: 1