Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Herinstallatie PC na problemen GPU. Processor presteert onde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor het lezen.

Ik zit met het volgende:

Mijn computer werd steeds trager en trager en op een gegeven moment gaf mijn videokaart geen beeld meer.
Ik heb toen een nieuwe videokaart gekocht en de computer compleet opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik net een benchmark test gerund:

http://www.userbenchmark.com/UserRun/6520627

En dit is het resultaat. Ik snap niet waarom het zo laag scoort. Computer werkt ook erg traag en gamen is nauwelijks mogelijk. Terwijl het hier voor met een mindere videokaart wel ging tot de problemen kwamen uiteraard. Maar dat systeem hiervoor met een AMD Radeon 4570 sapphire heeft bijna 2 jaar goed gewerkt.

Samenvatting van mijn huidige setup met uitslag van benchmark:

UserBenchmarks: Game 29%, Desk 31%, Work 17%
CPU: Intel Core i5-4570 - 21%
GPU: Nvidia GTX 1060-6GB - 59%
SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB - 38.2%
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 500GB - 69%
RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 1600 C9 2x4GB - 30.8%
MBD: Gigabyte GA-Z87-HD3

Ik weet me echt geen raad meer.
Iedereen bedankt voor het lezen nogmaals

Groetjes Rob

Heb ook een scan van mijn harde schijven gedaan

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/i9p6l7.jpg

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is de temperatuur van je CPU, GPU en andere sensoren in je systeem? (pak iets als RealTemp, HWINFO32 ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:40:
Wat is de temperatuur van je CPU, GPU en andere sensoren in je systeem? (pak iets als RealTemp, HWINFO32 ofzo)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qoi4rlcrbo1.png

Heb je daar genoeg aan of wil je nog meer zien?

Bedankt iig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 19:50 ]

• johnkeates
Je CPU is te heet, waarschijnlijk is de koeler stuk, de fan stuk of de pasta stuk.

Door dat je CPU te heet is gaat hij langzamer werken om niet stuk te gaan. Dat is waarom alles langzaam is. Repareer je koeling en het gaat vanzelf weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 29-12-2017 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:50:
Je CPU is te heet, waarschijnlijk is de koeler stuk, de fan stuk of de pasta stuk.

Door dat je CPU te heet is gaat hij langzamer werken om niet stuk te gaan. Dat is waarom alles langzaam is. Repareer je koeling en het gaat vanzelf weer goed.
Oke bedankt voor je reactie! Dan ga ik daar mee aan de slag.

Fijne avond!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:50:

1 vraagje nog: Kan het kwaad om nog wel op deze pc te werken. Of kan ik hem beter uitzetten om schade aan andere delen van de pc of cpu te voorkomen?

Begin me nu ook af te vragen of de videokaart wel echt kapot was. :/

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:54:
[...]

1 vraagje nog: Kan het kwaad om nog wel op deze pc te werken. Of kan ik hem beter uitzetten om schade aan andere delen van de pc of cpu te voorkomen?

Begin me nu ook af te vragen of de videokaart wel echt kapot was. :/
Niet meer gebruiken tot je de CPU koeler gemaakt hebt. En je GPU was niet kapot overduidelijk je temps van de CPU.

• johnkeates
Ik denk dat de videokaart niet kapot was, maar het kan wel (als die bijvoorbeeld passief gekoeld was en door de falende CPU koeler z'n warmte niet kwijt kon).

Je kan er nog wel mee werken, hij zal gewoon heel traag zijn. Waarschijnlijk is hij wat sneller als je hem uit zet en een tijdje laat afkoelen. Het is wel makkelijk om even te kijken of de fan wel draait, de stekker er in zit en de koelvinnen vol met stof zitten, dat heb je in 5 min gedaan en dat kan al voldoende zijn.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 17:14
Zit je koeler wel goed vast?
Amper 4% Load en 95 graden.
Klinkt alsof de koeler geen contact maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zakt nu wel. Staat nu op 82 82 82 80

Koeler draait wel gewoon. Ben zelf totaal niet handig en technisch dus durf er niet echt aan te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie allen van hartelijk danken! Ik heb hem toch opengemaakt en de koeler zat er idd niet goed op. Heb hem vastgemaakt en ik kan weer gamen :D

Fijne avond iedereen!!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:19:
Mag ik jullie allen van hartelijk danken! Ik heb hem toch opengemaakt en de koeler zat er idd niet goed op. Heb hem vastgemaakt en ik kan weer gamen :D

Fijne avond iedereen!!
Dat is mooi opgelost, wat zijn je temps nu als ik vragen mag?

• johnkeates
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:19:

Fijne avond iedereen!!
Mooi, scheelt weer een slecht werkende PC. Kijk zo nu en dan even met RealTemp of het qua temps nog goed zit als je PC niks staat te doen, zou dik onder de 50 graden moeten zitten. Als een koeler los raakt of niet goed gezeten heeft kan de koelpasta die tussen de koeler en de CPU zit snel uitdrogen, op de verkeerde plek komen of er kunnen luchtbelletjes in komen die een goede geleiding van de warmte in de weg staan.

Stel dat je CPU toch makkelijk 60 graden aantikt terwijl je PC niks doet, dan is het aan te raden op korte termijn de koelpasta te vervangen. Er zijn meerdere topics over hoe je dit doet, maar het komt neer op: koop goede pasta en als je het nog niet hebt 96% alcohol of hoger. Zet je PC uit, maak de koeler los en poets met de alcohol alle oude pasta er af. Daarna op het midden van de CPU een beetje pasta (formaat rijstkorrel) en niet uitsmeren, en koeler er weer op.

Verwijderd

Topicstarter
Enchantress schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:39:
[...]

Dat is mooi opgelost, wat zijn je temps nu als ik vragen mag?
Ik zit nu in Path of Exile en dan zijn ze stabiel rond de 50 graden. Iets lager nog zelfs als ik stilsta in het spel

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:39:
[...]

Mooi, scheelt weer een slecht werkende PC. Kijk zo nu en dan even met RealTemp of het qua temps nog goed zit als je PC niks staat te doen, zou dik onder de 50 graden moeten zitten. Als een koeler los raakt of niet goed gezeten heeft kan de koelpasta die tussen de koeler en de CPU zit snel uitdrogen, op de verkeerde plek komen of er kunnen luchtbelletjes in komen die een goede geleiding van de warmte in de weg staan.

Stel dat je CPU toch makkelijk 60 graden aantikt terwijl je PC niks doet, dan is het aan te raden op korte termijn de koelpasta te vervangen. Er zijn meerdere topics over hoe je dit doet, maar het komt neer op: koop goede pasta en als je het nog niet hebt 96% alcohol of hoger. Zet je PC uit, maak de koeler los en poets met de alcohol alle oude pasta er af. Daarna op het midden van de CPU een beetje pasta (formaat rijstkorrel) en niet uitsmeren, en koeler er weer op.
Bedankt voor de tips! Ik sla deze even op in een bestandje voor als het nog mis mocht gaan later. Onwijs bedankt :)

• johnkeates
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:45:
[...]

Ik zit nu in Path of Exile en dan zijn ze stabiel rond de 50 graden. Iets lager nog zelfs als ik stilsta in het spel
Lijkt me prima temps voor nu. Lekker zo laten, over een maand nog even nakijken om er zeker van te zijn dat het nog steeds goed gaat :)

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Waarschijnlijk een stock cooler, die je bevestigd met push pins? Vind persoonlijk rot dingen..

Overigens is het raadzaam om af en toe toch wel even je koelpasta te vernieuwen.. Maar voor nu zijn je temps prima.
Pagina: 1