Schade door onbekende. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 14:54
Hallo beste mede Tweakers,

Ik kreeg in de morgen van 26 December nog een leuk cadeau, namelijk, dat een onbekende vrachtwagen mijn voorbumper eraf gereden heeft. De beste persoon heeft niks achter gelaten en ik zit nu met de kosten opgescheept.
5 Maanden geleden is er hetzelfde gebeurd, maar toen met de auto van mijn ouders.
Laat ik over dat bedrag maar niet beginnen.

Waarom rijden er auto’s door onze straat?
Dit komt omdat er dichtbij onze woning een bedrijf is dat handelt in grind etc. Hun producten worden geleverd door: Hongaren, Polen, Belgen, Nederlanders, Duitsers en ga zo nog maar even door.
Het punt is, dat wanneer zij van de snelweg afkomen, ze zonder in het dorp te komen het bedrijf kunnen vinden. Ze kunnen dan een veilige route nemen, zonder problemen op hun pad. Ideaal zou je denken!
Maar nee, door hoogstwaarschijnlijk foutieve informatie op hun navigatie rijden ze door het dorp. Ondertussen tot enorme woede van mij, ik kan ondertussen al niet meer normaal kijken als ik de volgende vrachtwagen zie aankomen.

Maar goed, toen ik de schade zag, ben ik per direct naar het bedrijf gegaan en toevallig stonden er 2 Hongaren. Deze mannen ontkenden glashard en konden geen Engels en Duits. Mijn oom was vrachtwagen chauffeur en een vriend me ook. Beiden zeggen dat ze (Oostblokkers) nogal graag willen ontkennen en dat ze opeens geen taal meer kunnen spreken. Van hun wagens heb ik foto’s gemaakt.
De dag erna ben ik naar het bedrijf zelf gegaan, want deze was op de 26ste gesloten. Daar keek de persoon waarmee ik in gesprek was nogal angstig, hij kon er allemaal niks aan doen zij hij en kon alleen een mailtje sturen. Daarbij vertelde hij, dat ze zelf ook vaker problemen hebben met hun. Communicatief gezien.
Waar ik me wel nogal over bezeer is dat ze nergens een deugdelijk opvallend bord hebben staan, waar je direct aan kunt zien dat het hun bestemming is. Hij zou hun wel even een mailtje sturen, maar daar heb ik dus heel weinig aan.

Ik ben gisteren naar de gemeente gegaan en vandaag naar de politie. De politie kan op een aangifte na, niks voor mij doen. Alleen als ze 10x een aangifte hierover krijgen.
De gemeente zal de komende week mij gaan informeren of er iets gedaan kan worden, dat moeten ze samen met de politie doen. Dat zei de verantwoordelijke voor het verkeer binnen mijn gemeente. Hoogstwaarschijnlijk zal hier niets uitkomen, maar dan komt de hoofdvraag!

Zou ik een advocaat kunnen inschakelen om de gemeente te dwingen hier iets aan te doen?
Aangezien ik niet verwacht iets te behalen met mijn acties, zou het wel fijn zijn dat er iets aan gedaan gaat worden. Als ze mij namelijk nog 10x mijn auto kapot rijden, dan heb ik voor duizenden euro’s schade terwijl ik er niks aan kan doen.

Foto’s zet ik er even bewust niet bij, maar als er vragen zijn. Stel ze gerust. Ik ben iemand met heel veel power en ik ga ze hier niet mee weg laten komen. Ik zal er alles aan doen om te zorgen dat ze weg blijven!

Een hele fijne avond verder en ik wens iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar!

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
Je hebt geen advocaat nodig om eens met een ambtenaar te spreken. Vraag eens dit meegenomen kan worden in een verkeersplan of -maatregel. De meeste gemeentes zijn niet te beroerd om goedkope effectieve maatregelen te nemen: bv een inrijdverbod voor voertuigen boven x ton, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2017 18:08 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Aangezien dit over schade aan je auto en een deugdelijk verkeersplan gaat, tikje AZ -> VV.

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 29-12-2017 18:07 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Er is geloof ik een soort noodfonds waar je met je schade naartoe kunt. (lees dit ff: https://www.homefinance.n...dader-schade-onbekend.asp)

Verder zou ik zeggen, hang een camera op zodat je beeld hebt. Is fijn voor jezelf en handig voor de verzekering.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:53
Mosin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:00:
Ondertussen tot enorme woede van mij
, ik kan ondertussen al niet meer normaal kijken als ik de volgende vrachtwagen zie aankomen.
Daar keek de persoon waarmee ik in gesprek was nogal angstig,
. Ik ben iemand met heel veel power en ik ga ze hier niet mee weg laten komen. Ik zal er alles aan doen om te zorgen dat ze weg blijven!
Allereerst.. Adem eens in. Je komt hier al behoorlijk opgefokt en dreigend over. Laat staan in het echt. Daar schiet je niks mee op.

Daarnaast https://www.google.nl/url...Vaw3CWzJzPzrflaHkaTmHdv5O.

En in de tussentijd gewoon in gesprek gaan. Des noods schriftelijk aan de gang.

[ Voor 4% gewijzigd door __R__ op 29-12-2017 18:07 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:05:
Verder zou ik zeggen, hang een camera op zodat je beeld hebt. Is fijn voor jezelf en handig voor de verzekering.
Je mag niet permanent de openbare weg filmen en daarmee dergelijke beelden niet als bewijsmateriaal gebruiken v.z.i.w.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Mosin
Rukapul schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:04:
Je hebt geen advocaat nodig om eens met een ambtenaar te spreken. Vraag eens of er een verkeersplan of -maatregel gepland staat waar iets in meegenomen kan worden. De meeste gemeentes zijn niet te beroerd om goedkope effectieve maatregelen te nemen: bv een inrijdverbod voor voertuigen boven x ton, etc.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb met een ambtenaar gesproken, deze was naar mijn idee positief. In de zin dat hij me begreep. Hij is de verantwoordelijke voor het verkeer binnen de gemeente.
Veel mensen in mijn omgeving zijn er vrij negatief over door te zeggen dat het niks gaat worden. Dus mocht het ook een negatief antwoord zijn, dan wil ik weten of dit een geldige optie is. Er zijn namelijk oplossingen genoeg, waaronder al een paar goede van jou, maar omdat ze uitzwenken zit ik met de schade te kijken.

Volgens het huidige verkeerd plan, mogen er wel vrachtwagens rijden. Dat vroeg de agente voor mij na.

• Rukapul
DirtyBird schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:07:
[...]

Je mag niet permanent de openbare weg filmen en daarmee dergelijke beelden niet als bewijsmateriaal gebruiken v.z.i.w.
"vziw" koop je niets voor. Opnames mogen binnen bepaalde grenzen waaronder opnames van eigen bezit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien niet maar het helpt jezelf wel om je eigendommen te beschermen en voor jezelf een schuldige te achterhalen.

Verwijderd

[...]

Je mag je eigendommen wel bewaken, en als je daar dan een stukje openbare weg toevallig mee in beeld hebt dan is dat geen enkel probleem.

• Rukapul
Mosin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:08:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb met een ambtenaar gesproken, deze was naar mijn idee positief. In de zin dat hij me begreep. Hij is de verantwoordelijke voor het verkeer binnen de gemeente.
Veel mensen in mijn omgeving zijn er vrij negatief over door te zeggen dat het niks gaat worden. Dus mocht het ook een negatief antwoord zijn, dan wil ik weten of dit een geldige optie is. Er zijn namelijk oplossingen genoeg, waaronder al een paar goede van jou, maar omdat ze uitzwenken zit ik met de schade te kijken.

Volgens het huidige verkeerd plan, mogen er wel vrachtwagens rijden. Dat vroeg de agente voor mij na.
Om aan te geven hoe simpel het kan zijn: vorig jaar heb ik een zienswijze ingediend op een bestemmingsplan. En hoewel dat niet ontvankelijk was werd er direct door de gemeentelijke jurist gesuggereerd om het te interpreteren als een verzoek tot een verkeersbesluit. Een paar maanden later lag dat er inclusief mijn voorgestelde maatregel. Kreeg nog keurig daarvan bericht van de betreffende ambtenaar.

In een dorp lijkt dit me nog een slag eenvoudiger.
Op zich is het ook goed dat dit voorval bij de politie is gemeld, want typisch zal in de voorbereiding van een verkeersbesluit de politie om advies worden gevraagd.

• Mosin
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:05:
Er is geloof ik een soort noodfonds waar je met je schade naartoe kunt. (lees dit ff: https://www.homefinance.n...dader-schade-onbekend.asp)

__R__ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:07:
[...]

[...]

[...]

[...]

Allereerst.. Adem eens in. Je komt hier al behoorlijk opgefokt en dreigend over. Laat staan in het echt. Daar schiet je niks mee op.

Daarnaast https://www.google.nl/url...Vaw3CWzJzPzrflaHkaTmHdv5O.

En in de tussentijd gewoon in gesprek gaan. Des noods schriftelijk aan de gang.
Van het waarborg fonds ben ik op de hoogte, maar in mijn geval moet ik zelf mee betalen. Daarnaast zou het mijn probleem niet oplossen. Als er volgende week een vrachtwagen te ver uitzwenkt, ben ik net zo ver als nu.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om zo over te komen! :o
Maar ik geef toe, dat ik al niet de vrolijkste kan zijn. Laat staan nu, maar ik ben wel tegen de personen van de gemeente en het bedrijf zeer netjes geweest. Ik bedoelde meer te zeggen dat deze meneer angstig keek doordat ik hem daarover aansprak. Hij had al heel snel een antwoord klaar liggen, dat het iets tussen mij en hun (transport bedrijf) is. Daar heeft hij misschien wel gelijk in, maar ik vond het jammer dat hij niet met iets aankwam zetten.

Verwijderd

Schade hou je niet tegen, maar als het gebeurd is het wel fijn dat je weet wie het gedaan heeft en wie je aan z'n jasje moet trekken.

• Mosin
Rukapul schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:14:
[...]

Om aan te geven hoe simpel het kan zijn: vorig jaar heb ik een zienswijze ingediend op een bestemmingsplan. En hoewel dat niet ontvankelijk was werd er direct door de gemeentelijke jurist gesuggereerd om het te interpreteren als een verzoek tot een verkeersbesluit. Een paar maanden later lag dat er inclusief mijn voorgestelde maatregel. Kreeg nog keurig daarvan bericht van de betreffende ambtenaar.

In een dorp lijkt dit me nog een slag eenvoudiger.
Op zich is het ook goed dat dit voorval bij de politie is gemeld, want typisch zal in de voorbereiding van een verkeersbesluit de politie om advies worden gevraagd.
Kijk eens aan!
Hoe moet ik me dat voorstellen? Moet ik bijvoorbeeld een schriftelijke klacht indienen met daarin een oplossing.
Ik ben niet helemaal thuis in dat soort zaken namelijk.

• Rukapul
Mosin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:15:
Hij had al heel snel een antwoord klaar liggen, dat het iets tussen mij en hun (transport bedrijf) is. Daar heeft hij misschien wel gelijk in, maar ik vond het jammer dat hij niet met iets aankwam zetten.
Dan "beloon" je dat bedrijf toch door je te abonneren op vergunningsaanvragen op jouw/zijn postcode (https://www.overheid.nl/h...ekendmakingen/attendering). Vervolgens is het een kwestie van zienswijzen en bezwaren indienen.
Mosin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:19:
[...]

Kijk eens aan!
Hoe moet ik me dat voorstellen? Moet ik bijvoorbeeld een schriftelijke klacht indienen met daarin een oplossing.
Ik ben niet helemaal thuis in dat soort zaken namelijk.
Neem gewoon weer contact op met de ambtenaar die over het verkeer gaat. Vraag aan hem wat hij nodig heeft om hier iets in gang te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2017 18:23 ]

• Mosin
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:17:
Schade hou je niet tegen, maar als het gebeurd is het wel fijn dat je weet wie het gedaan heeft en wie je aan z'n jasje moet trekken.
Ja, precies. Ben al overal langs gegaan voor camera beelden. Nu is er een dranken handel die beeld heeft, maar daar is niks op te zien. Mijn moeder hoorde rond 7/8 ‘s morgens een vrachtauto en de bandensporen stonden ver in de bocht. Daar ligt een modder hoop waar het mooi in blijft staan.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

[...]

Maar het richten van een camera op je eigen auto mag dan weer wel. Verder geld dat hele bewijsmateriaal gedoe alleen voor justitiele vervolging, als jij in het civiele recht met die beelden aan komt zetten wordt dat echt niet afgewezen 'omdat je ze niet had mogen maken'.

@Mosin , hiervoor bestaat het waarborgfonds. Mijn tip, maak foto's van alles, dus alle schade, waar wat ligt (misschien beetje laat dus hoop dat je dat al gedaan had), doe idd aangifte bij de politie en schakel daarna je rechtsbijstand in als je die hebt. Het waarborgfonds doet tegenwoordig vrij moeilijk door allerlei klootzakken die fraude ermee plegen, maar het is oorspronkelijk voor exact dit soort gevallen bedoeld (schade door onbekend motorvoertuig). Let dus op dat je echt moet kunnen hardmaken dat het een motorvoertuig was en geen fietser ofzo. (ik kreeg zelf een half jaar na mijn aanvraag de vraag of ik kon aantonen dat het echt olie was geweest waardoor ik onderuit was gegaan en geen andere vloeistof...)

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
waarborgfonds is een lachertje....
Ik heb het ook eens gehad, kwam terug uit de winkel en er zat schade op, afijn verzekering gebeld en die kon niets doen (jammer voor mezelf ik had een maand daarvoor van allrisk naar wa gezet).
Ik moest het waarborgfonds bellen, afijn wat zeggen deze waardeloze mensen.

-Moest bewijzen dat er net daarvoor geen schade opzat, uhmm ja hoe.... ik maak niet om de 5min foto`s van me auto.
-Moest iemand hebben die het gezien had maar het mogen geen bekenden zijn, vrienden, familie enz.... jaja, buiten dat hoe weet ik wie het gezien heeft?

Er zit helaas niets anders op dan het zelf te betalen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
*knip op de man*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2017 22:16 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe weet je dat het een vrachtwagen was die de schade heeft veroorzaakt, ga je gewoon van onderbuik gevoelens uit ?
Meld je schade via je agent bij het waarborgfonds, waar je een deel vergoed krijgt. Over het algemeen iets van 60-70%, maar beter dan niets.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:17:
Hoe weet je dat het een vrachtwagen was die de schade heeft veroorzaakt, ga je gewoon van onderbuik gevoelens uit ?
Meld je schade via je agent bij het waarborgfonds, waar je een deel vergoed krijgt. Over het algemeen iets van 60-70%, maar beter dan niets.
Waarborgfonds is normaal volledige betaling met n eigen risico van 250 euro (tenminste dat was het in 'mijn' tijd, kan veranderd zijn). En ja, het is veel gedoe, maar het kan wel schelen bij een flink bedrag. Rechtsbijstand scheelt sowieso een hoop werk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark-k schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:27:
[...]

Waarborgfonds is normaal volledige betaling met n eigen risico van 250 euro (tenminste dat was het in 'mijn' tijd, kan veranderd zijn). En ja, het is veel gedoe, maar het kan wel schelen bij een flink bedrag. Rechtsbijstand scheelt sowieso een hoop werk.
Ik heb er 2x aanspraak op gemaakt, en kreeg +- dat percentage van het totale getaxeerde bedrag. Al is de laatste keer een jaar of 11-12 geleden nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:41
Ja je had beter kunnen wachten tot 1 januari
dan zit het waarborgfonds weer vol

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:30:
[...]

Ik heb er 2x aanspraak op gemaakt, en kreeg +- dat percentage van het totale getaxeerde bedrag. Al is de laatste keer een jaar of 11-12 geleden nu.
Mijn laatste (en enige) keer was 2012/2013 (heeft sowieso een jaar geduurd voor ik eindelijk gelijk kreeg), toen kreeg ik gewoon de volledige schade aan motor+kleding uitgekeerd, minus 250 euro eigen risico, maar met wettelijke rente.

Overigens was dat bedrag dankzij economisch total loss dus dagwaarde min restwaarde, misschien dat je daar met je percentage vandaan komt.

• Mosin
Ik moet inderdaad 250 euro aan betalen voor aanspraak op het waarborg fonds, maar voor dat bedrag kan ik de auto zelf maken. Daar ga ik in dit geval ook voor, anders schiet ik mezelf in de voet.

@Rukapul
Bedankt, ik ga ermee aan de slag!

@Hackus
Er stonden op dat moment verse banden sporen in de bocht en bij mij thuis hebben ze een vrachtwagen langs horen komen. Die hoor je namelijk erg goed. Punt is wel dat ik geen keihard bewijs kan leveren. Heb namelijk niks op beeld staan :(

@mark-k
Ik heb overal foto’s van. Banden sporen, schade, de betreffende vrachtwagens etc.

@unfor
Ik weet niet zo goed wat ik met je reactie aan moet, maar ik vind het vooral erg belachelijk van je. Zo’n idiote comment ben ik eigenlijk nog niet op Tweakers tegen gekomen. En jij kent mij niet hè ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Even door de zure appel heen bijten wat betreft deze schade en een verzoek bij je gemeente indienen om die straat van je verboden te maken voor vrachtwagens zodat ze de alternatieve route moeten nemen. Dat hebben ze hier met een aantal straten ook gedaan, niet eens vanwege schade, maar puur vanwege veiligheid en overlast door omwonenden. Daar hangt nu zo'n rood/wit geblokte balk boven de weg op 3 meter.

Ik ga er overigens even vanuit dat je auto zo geparkeerd staat dat als die vrachtwagen jou auto raakt hij dat waarschijnlijk doet in een bocht, met de achterzijde van z'n trailer die uitzwenkt. Dan is het inderdaad heel makkelijk ontkennen voor die vrachtwagen chauffeurs, het gebeurt buiten het zicht van hun spiegels en zo'n vrachtwagen trekt daar gewoon doorheen. Als chauffeur voel je het niet eens. Daarbij, vaak raken ze je dan met de stootbalk die onder de deuren van de trailer hangt, die ziet wel vaker de betonnen rand van een loading dock van dichtbij, dus dat daar schade op zit is niet zo gek.

Heb je wellicht een streetview linkje? Dat helpt een beetje met de situatie schets die ik nu in m'n kop heb.

EDIT: of vraag het bedrijf om bewegwijzering te (laten) plaatsen zodat de vrachtwagens de veiligere route nemen.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 29-12-2017 22:21 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Kan je niet vragen of het bedrijf een bord kan plaatsen met een richtingspijl erop voor de splitsing waar vrachtwagens het dorp inrijden ipv de beter geschikte route? Dat lijkt mij voor alle nationaliteiten duidelijk. Dat kan al een hoop schelen zonder dat je op het ambtelijk apparaat hoeft te wachten voor een definitieve oplossing.

• Mosin
@FastFred
Dit is de handigste foto die ik momenteel heb.
Varkens ruggen zijn aan de kant gezet of verwijdert door chauffeurs.

@xos
Inderdaad, dat is ook een prima oplossing.
Zal toch samen met ze moeten kijken en waarschijnlijk even datgene doen waar Rukapul mij op wees.

[ Voor 73% gewijzigd door Mosin op 12-03-2019 16:54 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Dat dacht ik al, die raken jou auto omdat de trailer uit zwenkt. Daar merk je als chauffeur amper iets van

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik denk dat je met dit soort foto's vrij sterk staat bij het waarborgfonds. Het prettigste is uiteraard als de eikel die het veroorzaakt heeft moet betalen, maar het vergoed krijgen van je schade is denk ik het belangrijkste at the moment. Sowieso duurt zo'n claim lang dus in de tussentijd kun je altijd nog stoppen mocht de dader gevonden worden.

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
[...]

Of het mag of niet maakt niet uit als je zo'n oostblokker die je bumper er af rij de beelden laat zien kan hij niet meer ontkennen en moet hij wel een schade formulier ondertekenen }) })

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Wellicht even ergens anders parkeren voorlopig? Je komt nogal opgefokt over en daarmee ga je geen resultaten behalen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:23
Malt007 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:13:
Wellicht even ergens anders parkeren voorlopig? Je komt nogal opgefokt over en daarmee ga je geen resultaten behalen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat TS opgefokt is.
Ik zou super woedend zijn.....

Ik had hem daar überhaupt niet eens geparkeerd als dit vaker voorkomt.. of vrachtwagens langs rijden..

Sterkte

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33
Ik vraag me alleen af of je wel zo dichtbij een kruispunt mag parkeren? Ik zou mijn auto daar niet zo snel zetten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mosin vervelend, de chauffeur heeft te weinig ruimte gepakt van rechts, of kunnen pakken. Of en te hard op de bocht aangereden en jouw voertuig geschrampt met uitstekend treeplankje.(te vroeg rechts ruimte willen pakken)
Is je voorscherm ook flink geraakt ?

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:33
[...]

Bij Opsporing Verzocht worden zo vaak beelden laten zien van permanente camera's die de openbare weg filmen (en toevallig een misdaad o.i.d.) en er wordt daar nog vaker gevraagd of andere mensen ook camerabeelden hebben om bijv. misdaden e.d. op te lossen.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Mosin schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:41:
@FastFred
[afbeelding]

@xos
Zal toch samen met ze moeten kijken en waarschijnlijk even datgene doen waar Rukapul mij op wees.
Is dat een bocht of een T-splitsing? In dat laatste geval mag je daar waarschijnlijk niet eens parkeren. Als je weet dat het vaker gebeurt, waarom zet je daar je auto überhaupt neer?
In ieder geval wel balen dat het zo gaat, zonder bericht oid. Hoop dat het opgelost kan worden in de hele situatie.

Si vis pacem, para bellum

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:21

thof

FP ProMod
quote: ANWB
(...)
Op grond van art 24 RVV is het verboden om minder dan vijf meter afstand van een kruispunt.

Indien schade zou ontstaan met een auto die binnen 5 meter van de een kruispunt (bocht) geparkeerd staat, dan is de degene die tegen de fout geparkeerde auto aanrijdt aansprakelijk voor de schade; strafrecht (fout parkeren) vs civiel recht (veroorzaken schade).
https://www.anwb.nl/exper...ht-in-de-bebouwde-kom-nog

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stel dat je iets in de bocht kan neerleggen zoals een betonblok? Dan kunnen ze sowieso niet de bocht meer afsnijden. Maar ja dan is wel de vraagstelling, als dat gaat gebeuren, hoe moeten ze dan nog eruit komen zonder brokken? Want zo te zien is het een krappe bocht en komen er grote trailers langs even snel ingeschat qua uitzwenken. Als de navigatie het al aangeeft dat vrachtwagens zo mogen rijden, zal ook na bepaalde maatregelen hetzelfde probleem blijven. Dus dan zal aan het begin van de straat/dorp al versmallingen of andere maatregelen genomen moeten worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Mosin
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik sta inderdaad dicht bij de bocht. Het is is een t-splitsing.
De vorige keer dat het gebeurde, bij de auto van mijn ouders, stond de auto nog een stuk nog achteren. Dus ongeacht waar ik hem neer zal zetten, met een beetje pech blijf ik schade houden.

Om antwoord te geven op sommige oplossingen.
De auto kan ik sowieso niet verder in de straat zetten. WIj hebben 3 auto's en de straat staat 's avonds stampe vol. Onder de brug wil ik hem niet neer zetten i.v.m. de Duitse en Poolse vissers die hier ongeveer elke week staan. Ik vertrouw die gasten voor geen meter. Ze doen hier namelijk al veel dingen die niet mogen.
Daarbij kan ik niks als ze mijn auto willen jatten, dan ben ik iets langer onderweg dan dat hij voor mijn deur staat. Dat risico wil en ga ik niet nemen.

De politie raadde mij aan om te vragen voor een aantal parkeer plekken te plaatsen in het gras tegen over ons huis. Dat zou het voor mij oplossen, maar dan komen ze evengoed door de straat. Camera's ophangen zijn we nu sowieso van pan. Via het waargborg fonds krijg ik niks vergoed, dus ik ben bang dat ik van het geld niks terug ga zien..
Vandaar de vraag om jullie tips/oplossingen.

@itsalex
Dan ga ik er inderdaad om vragen. Ik wou die varkens ruggen al op eigen houtje terug zetten, maar dat zal wel strikt verboden zijn.

@Hackus
Ja, helaas wel. Hij heeft hem geschampt, dus ik heb wel lak schade.
Het vervelende is dat die spoor verbreder volgens een vriend niet te spuiten is, dus ik zal een nieuws zij scherm moeten kopen met spoor verbreder erop. Ik heb wel het geluk dat de onderdelen niet heel erg prijzig zijn, maar ik heb het een en ander vervangen afgelopen Zaterdag. Dan is dit extra klote.

@Aggressor
Daar had ik inderdaad misschien beter over na moeten denken, maar ik had absoluut niet verwacht dit nog een keer mee te maken.. Ik heb al 2 jaar een auto voor de deur staan en er is op dit na , voor mij nog niks gebeurd.

Ik ben er ook wel kwaad om. Dat zou iedereen van jullie wel zijn geweest. Daarom vraag ik jullie ook om verstandig advies. Ik ken mezelf namelijk goed genoeg.

@FastFred @mark-k
Jep, en gelukkig kan ik het ook aantonen. Betere foto's kun je er bijna niet van maken. Ik heb een heleboel op mijn telefoon staan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mosin Misschien kun je bij sloperij informeren naar gebruikte onderdelen. Bart Ebben, is Citroen en Peugeot specialist. vd Ven heb je ook nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 30-12-2017 10:45 ]

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik zeg ook nergens wat over dat het een vrijbrief is om ongestraft schade te maken. Alleen maar om aan te geven dat parkeren daar niet mag en dat heeft een goede reden. Onder andere wat hier gebeurt. Daar naast is het maar de vraag of het zo simpel is als daar gesteld wordt. Voor een onrechtmatige daad (om schade te verhalen) heb je namelijk wel onrechtmatigheid nodig. Dan heeft iemand die tegenover jou staat en kan aangeven dat jij een verkeersregel (vanuit het strafrecht in het civiel recht in te brengen) hebt overtreden toch wel een iets sterkere positie dan zonder.

@Mosin Dat het ergens anders niet direct kan wil nog niet zeggen dat het dan daar ineens wel mag. Hier in de wijk ook een ergernis, waar veel T-splitsingen vol geparkeerd worden. Dat geeft veel hinder voor het verkeer. Zelfs een dubbele splitsing met minder dan 5 meter er tussen staat vol. Hoe moet je dan nog dat overzien en overleven? Dat terwijl er, helemaal tov de rest van de stad, uitbundig parkeerplaatsen zijn, alleen niet direct (lees: binnen 3 stappen van de voordeur) voor de deur.

Nogmaals is dat geen reden om dan maar een auto kapot te rijden, bewust of onbewust. De situatie met veel transport door een dorp behoeft een andere oplossing. Ik hoop voor jou dat er op korte termijn aan gewerkt kan worden.

• Mosin
@Hackus
Ik ben al bij een kerel langs gereden in Liende, die het nog een bumpertje liggen in mijn kleur.
Helaas zag ik net dat het ophangings punt is doorgeschoten. Dat is het punt waar de bumper op het chassis geschroefd wordt. Dat mag ook nog gelast gaan worden.

@Ex Nunc
Ik begrijp die frustratie wel. Ik zou me ook ergeren als alles vol geparkeerd is. Het is ook gevaarlijk op t-splitsingen.
Ik denk dat ik mijn auto voortaan aan de andere kant van de hoek ga zetten. Daar zou het in principe niet mogen gebeuren.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:30:
Sinds die tijd zijn ze echt heel wat strenger geworden omdat er helaas regelmatig misbruik werd gemaakt.

• Mosin
TheBrut3 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Sinds die tijd zijn ze echt heel wat strenger geworden omdat er helaas regelmatig misbruik werd gemaakt.
Het blijft altijd jammer dat er mensen moeten boeten vanwege andermans misbruik. Aan de andere kant begrijp ik wel, dat ze het over de brede kant trekken. Dan voorkom je het.
Voorlopig parkeer ik mijn auto helemaal niet meer ook de hoek, maar aan de andere kant van de straat. Ik krijg deze week nieuws van de gemeente, dus ik ben benieuwd. Anders ga ik hetgeen doen waar Rukapul mij op wees.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 17:38

Foamy

Fulltime prutser

Ex Nunc schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:04:
Ik zeg ook nergens wat over dat het een vrijbrief is om ongestraft schade te maken. Alleen maar om aan te geven dat parkeren daar niet mag en dat heeft een goede reden. Onder andere wat hier gebeurt. Daar naast is het maar de vraag of het zo simpel is als daar gesteld wordt. Voor een onrechtmatige daad (om schade te verhalen) heb je namelijk wel onrechtmatigheid nodig. Dan heeft iemand die tegenover jou staat en kan aangeven dat jij een verkeersregel (vanuit het strafrecht in het civiel recht in te brengen) hebt overtreden toch wel een iets sterkere positie dan zonder.
Dat jij iets doet dat niet mag zorgt er niet voor dat een andere chauffeur:
  1. Jouw auto schade mag berokkenen
  2. Door mag rijden na een ongeval(verboden + strafbaar volgens artikel 7 van de Wegenverkeerswet)

blub

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Foamy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Dat jij iets doet dat niet mag zorgt er niet voor dat een andere chauffeur:
  1. Jouw auto schade mag berokkenen
  2. Door mag rijden na een ongeval(verboden + strafbaar volgens artikel 7 van de Wegenverkeerswet)
Je reactie is nogal selectief, zie de rest van de reactie. Overtreding van een wet zet je al op achterstand om je schade te verhalen. Doorrijden na een ongeval mag je (politie en OvJ) dan aantonen dat het bewust is gedaan. Als je niet weet dat je iets hebt aangereden, dan kan het ook niet stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ex Nunc op 02-01-2018 21:32 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 17:38

Foamy

Fulltime prutser

Ex Nunc schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:30:
Je reactie is nogal selectief, zie de rest van de reactie. Overtreding van een wet zet je al op achterstand om je schade te verhalen. Doorrijden na een ongeval mag je (politie en OvJ) dan aantonen dat het bewust is gedaan. Als je niet weet dat je iets hebt aangereden, dan kan het ook niet stoppen.
Klopt, het zal inderdaad wel aangetoond moeten worden, daar heb je zeker gelijk in. Ik vraag me alleen af waar de bumper terecht zou komen als de chauffeur het inderdaad niet door heeft gehad en gewoon door is gereden. Lijkt mij eerder naast de auto te komen, en niet voor de auto. Situatie zoals deze op deze foto is lijkt me dat de chauffeur het wel degelijk door heeft gehad, in zn achteruit is gegaan en daarna pas door is gereden.

Maar: dat is aanname/giswerk van mijn kant, en niet iets waar de TS iets aan heeft. Als er op deze locatie vaker dit soort "aanrijdingen" plaatsvinden dan denk ik (IANAL) dat je daar bij de gemeente wel een punt over kunt maken. Heb je toevallig rechtsbijstand? Wellicht dat die deze optie voor je kunnen onderzoeken.

blub

• Mosin
Het is alweer een tijdje terug geweest dat dit ongeluk is gebeurd. Het is zelfs nog een keer voorgekomen,
alleen stapte de beste chauffeur dit keer netjes uit en hebben we een formulier ingevuld.
Wat het voornaamste is, is dat de gemeente er nu toch iets aan gaat doen! Via een contact persoon die in de gemeente raad zit zijn ze voor het blok gezet vanwege de vreselijke communicatie.

Het is fijn, dat ondanks de wat lacherige kritiek van mensen, je toch gelijk krijgt :D :7

[ Voor 18% gewijzigd door Mosin op 11-03-2019 13:58 ]

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-11 09:25
Mosin schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:56:
Het is alweer een tijdje terug geweest dat dit ongeluk is gebeurd. Het is zelfs nog een keer voorgekomen,
alleen stapte de beste chauffeur dit keer netjes uit en hebben we een formulier ingevuld.
Wat het voornaamste is, is dat de gemeente er nu toch iets aan gaat doen! Via een contact persoon die in de gemeente raad zit zijn ze voor het blok gezet vanwege de vreselijke communicatie.

Het is fijn, dat ondanks de wat lacherige kritiek van mensen, je toch gelijk krijgt :D :7
De aanhouder wint. Dat geldt vaak vooral als het dit soort zaken gaat en je moet 'dealen' met ambtenaren. Hoop voor je dat nu alles opgelost wordt en je voortaan je auto weer met een veilig gevoel kan parkeren.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

XallaX

Meow

Vraag aan de gemeente naast een inrijverbod voor vrachtwagens een betonnen bloembak om de weg te versmallen of een drempel met paaltjes zodat de vrachtwagens er niet meer door kunnen.

Alleen een inrijverbod stopt ze niet.

• Mosin
Arwintju schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:21:
[...]

De aanhouder wint. Dat geldt vaak vooral als het dit soort zaken gaat en je moet 'dealen' met ambtenaren. Hoop voor je dat nu alles opgelost wordt en je voortaan je auto weer met een veilig gevoel kan parkeren.
Ja precies. Natuurlijk moet je wel met een reden aankomen en gelukkig heb ik wel een paar dingen die ik kan onderbouwen. Ik hoop dat de maatregelen die ze nemen werken, zo niet, dan ga ik gewoon weer via die tussenpersoon contact opnemen.
XallaX schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:55:
Vraag aan de gemeente naast een inrijverbod voor vrachtwagens een betonnen bloembak om de weg te versmallen of een drempel met paaltjes zodat de vrachtwagens er niet meer door kunnen.

Alleen een inrijverbod stopt ze niet.
Dat is inderdaad helemaal geen stom idee!
Alleen ben ik momenteel al blij dat ze uberhaupt iets doen |:( Mocht dat niet werken, ga ik het gewoon aankaarten. Ik kan me voorstellen dat menig buitenlandse chauffeur het aan z'n reet kan roesten wat op een bord staat.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:07
@FastFred
[Afbeelding]

@xos
Even advocaat van de duivel hoor, maar als ik dat zo zie, zijn er geen specifieke parkeervakken en is het in een woonwijk? Is het dan niet mogelijk ook aan de andere kant van die bocht paar auto's te parkeren? Knappe jongen die er dan nog een vrachtwagen tussendoor manoeuvreert, maar voor normaal verkeer geen probleem, als ik foto zo zie... Maar hangt natuurlijk beetje af van of dat daar mag.

Verwijderd

Twam schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Even advocaat van de duivel hoor, maar als ik dat zo zie, zijn er geen specifieke parkeervakken en is het in een woonwijk? Is het dan niet mogelijk ook aan de andere kant van die bocht paar auto's te parkeren? Knappe jongen die er dan nog een vrachtwagen tussendoor manoeuvreert, maar voor normaal verkeer geen probleem, als ik foto zo zie... Maar hangt natuurlijk beetje af van of dat daar mag.
Voor sommige hardleerse figuren inderdaad de enige optie: zorgen dat het gewoon echt niet meer kan. Hier in de buurt parkeert men ook vaak een auto op een specifieke plaats om de snelheid er een beetje uit te halen. Die auto staat dan in een flauwe bocht, zodat je er toch echt even wat rustiger omheen moet rijden. Tijdens een inspraakbijeenkomst over het invoeren van het nieuwe verkeersplan in onze buurt (whooping 3 omwonenden waaronder ik - zonder auto - die op kwamen dagen) werd dat duidelijk. Ik wist wel dat die auto daar wel erg vaak op ongeveer dezelfde plek stond, maar de achterliggende reden kende ik niet. De gemeente nam dat meteen mee. Ze gaan het wegbeeld daar nu met wat kleine aanpassingen dermate veranderen dat die auto daar niet meer hoeft te staan. Er komt een wat scherpere knik in de straat gecombineerd met van die kleine versmallingen. Ook wordt er een klein stukje asfalt in de "aanloop" vervangen door klinkers, zoals in de rest van de buurt. Wel grappig dat helemaal niemand blijkbaar wist waarom daar aan het begin van de straat 30 meter asfalt ligt en in de rest van de wijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 09:18 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27
Twam schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Voor verkeershinder mogen ze je bekeuren. Zolang vrachtwagens er gewoon in mogen rijden kun je zelf niet heel veel dingen doen. Je kunt natuurlijk bij het begin van de straat een bord plaatsen met de bedrijfsnaam en een pijl zodat je het verkeer "omleid".

Verwijderd

.Maarten schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Voor verkeershinder mogen ze je bekeuren. Zolang vrachtwagens er gewoon in mogen rijden kun je zelf niet heel veel dingen doen. Je kunt natuurlijk bij het begin van de straat een bord plaatsen met de bedrijfsnaam en een pijl zodat je het verkeer "omleid".
Zo'n Pool die vloekt een keer en rijdt om. Die gaat echt geen politie bellen hoor..... straks moet hij nog blazen. :)
Het wordt wel vervelend als iemand eens een lading nieuwe sierbestrating + ophoogzand geleverd krijgt. Want als die Pool er niet door kan, dan kan de vrachtwagen met de bestelling van 1 van je buren er ook niet door. Of de ladderwagen van de brandweer, maar die geven je auto gewoon een beste douw als hij echt in de weg staat. Veel succes met het verhalen van je schade op hulpdiensten die met spoed op weg waren naar een brand in een verzorgingstehuis. :)

Verwijderd

@FastFred
[Afbeelding]

@xos
Mag je überhaupt wel zo dicht op een bocht en drempel parkeren

• Rukapul
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Mag je überhaupt wel zo dicht op een bocht en drempel parkeren
Volgens het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) is het niet verboden om in een bocht (niet zijnde een kruispunt) te parkeren. De drempel heeft geen status.

• Mosin
@Twam
Er zijn hier inderdaad geen goede parkeer vakken. Het scheelt dat ik 1 auto verkocht heb, want anders staan er 4 voor de deur. Het vervelende is dat er regelmatig fout volk tegenover ons huis staat, die bivakeren onder de brug en probeerden laatst in te breken in een van onze wagens. Nu scheelt het dat die wagen een paar weken erna motorisch in die soep liep, maar daar ga ik hem dus never nooit parkeren.

Bij ons naast ligt een kapster, die parkeert ervoor en dan soms nog 3 wagens erbij van klanten. Dat past voor geen sodemieter en de ruimte is er niet. Ik ben ten alle tijden stijf koppig dat ik onze wagens voor de deur wil hebben, aangezien ik ze in de gaten wil houden. Dat zal nooit 24/7 lukken en daar ben ik me ook bewust van. Het geeft me wel een wat prettiger gevoel.

@Verwijderd
Het scheelt dat ik een Peugeot 106 rijd. Elke Tweaker kan daar schade aan repareren :)
Ik sta trouwens voor niemand in de weg verder. Tegenwoordig parkeer ik al een heel stuk meer terug. Dat maakt het ook wat simpeler om iets te regelen bij de gemeente.

@Verwijderd @Rukapul
Meende in eerste instantie dat ik ook flink de zak was, vanwege die reden. Niemand heeft er echt over gepraat, zelfs niet toen die meneer van de waarborgfonds kwam kijken.
In ieder geval goed om te weten dat het geen probleem kan vormen. We parkeren al wat verder de straat in, want schade blijft klote, ondanks het geld.

Verwijderd

dan parkeerde ik aan de binnen kant van de bocht als er geen verbod is aan die kant. dan ken die zeker zijn draai niet meer maken _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 12:19 ]

• Mosin
@Verwijderd
Dat zou best wel trutterig zijn he hahaha. En dan niet opendoen als ze aanbellen })

Verwijderd

Mosin schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:28:
@Verwijderd
Dat zou best wel trutterig zijn he hahaha. En dan niet opendoen als ze aanbellen })
hier staat de bel standaard uit :) heerlijk rustig

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

De raad zou het gemakkelijk kunnen oplossen, door een parkeerverbod in te stellen voor jouw woning, want jij gaat er wel wat al te gemakkelijk vanuit dat er een geslotenverklaring voor vrachtauto's gaat komen. Als dat bedrijf zich gaat roeren en woorden als werkgelegenheid en economische schade bij de gemeenteraad beginnen te klinken, sta je nergens meer.
Zo'n stuk plastic aan je auto, rijdt een vrachtauto eraf zonder dat de chauffeur daar ook maar iets van merkt en is het logisch dat er niet gestopt wordt.
Het echte probleem is gewoon de ergernis die jij lijkt te hebben over Oost-Europeanen in het algemeen (of het nu vissers zijn of vrachtwagenchauffeurs). Je hebt geen beelden en geen getuigen, dus 90% van datgene wat je hier schrijft is suggestief en is gebaseerd op onderbuikgevoelens.

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:56:
Volgens het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) is het niet verboden om in een bocht (niet zijnde een kruispunt) te parkeren.
Parkeren in een bocht valt al snel onder "een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt/kan worden gehinderd" (feitcode 395).
En als je je auto expres als barricade neerzet al helemaal.

• Mosin
Nvm

[ Voor 106% gewijzigd door Mosin op 12-03-2019 16:52 ]

Verwijderd

Als je getuigen hebt is het doen van aangifte toch geen probleem? Je zou denken dat de getuigen ook wel de naam van de firma op de vrachtwagen hebben kunnen onthouden!

Ik zou ook zeker nog een keer de discussie met het bedrijf zoeken. Die kunnen bordjes plaatsen, informatie aanleveren aan hun toeleveraars etc. Ik ken geen vrachtwagenchauffeur die voor zijn lol door een woonwijk gaat, ze doen het omdat ze geen andere manier kennen. Niet omdat het allemaal klootzakken zijn.

Als ik eerlijk bent komt het ook allemaal een beetje onaardig over. Je weet niet welke vrachtwagen je heeft aangereden maar je gaat ervan uit dat het er een uit het oosten is etc. En als jij niet wilt dat wij commentaar leveren omdat de situatie daar verder niet kennen, begrijp ik het doel van je posting niet. Drink een kop koffie, haal diep adem en relax.

• koektrommeltje
  • Laatst online: 03-11 02:43

Maar nu ben ik weer benieuwd. Wie heeft de schade uiteindelijk betaald? Waarborgfonds, of mocht je zelf de buidel trekken? Mag hopen het waarborgfonds, al kost het je dan nog steeds 250 euro :/

• Mosin
@Verwijderd
Ik had er sowieso niet op in moeten gaan, want we zijn inmiddels al weer een tijd verder en gelukkig heb ik niets tegen oost-europeanen :) Ik heb het toendertijd in emotie geschreven.
Uiteraard wou ik iedereen, die mee discussierde, wel even laten weten dat ze er mee aan de slag gaan.

Getuigen zijn voor de laatste schade, dus die schade heb ik gelukkig kunnen verhalen via een schade formulier. De beste man merkte inderdaad niets ervan, vanwege zijn zware lading, maar werd erop gewezen en handelde uiterst netjes.
Alles is gelukkig goed gekomen. Ik wou het topic ook niet heropenen ofzo.

@koektrommeltje
Het waarborg fonds heeft mij een net bedrag terug betaald. Daar kon ik zelfs nog een 106’je van bij kopen haha.
Pagina: 1