Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

browsen in chrome verbreekt netwerk verbinding/reset nic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Hi,

Ik heb een vreemd probleem: als ik aan het browsen ben in Chrome dan wordt heel regelmatig (elke 2/3 minuten) mijn nic gereset. Er staat dan kortstondig een rood kruisje door mijn netwerk icoontje, en dan een paar seconden later is alles weer -even- ok. bloedirritant, wel.

Ik zie dit niet in Edge/Firefox. Ik heb chrome ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar probleem is er direct weer. In mijn event log staat alleen dat de 'link is disconnected' en kort daarna weer op 'established'. in de software logs niet veel te vinden, behalve wat timeouts van netwerk services, maar zonder link lijkt me dat verklaarbaar. IIg niet iets over Chrome specifiek.

Verder heb ik met games of downloaden geen enkele andere onderbrekingen.

Wat ik als enige heb gedaan is een upgrade van mijn virusscanner (Bitdefender, internet security 2018), maar ook daar zie ik niets wat echt een disconnect zou kunnen triggeren.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik er vanaf kom?

Alle reacties

• terror538
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-03 11:21
Eerst uitsluiten of het niet aan je drivers of kabel ligt, dus die opnieuw installeren en testen met een andere kabel.
Ik kan mij niet voorstellen hoe chrome ervoor kan zorgen dat je link reset, waarschijnlijk is dat dus puur toeval.

too weird to live too rare to die

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:48
quote:
terror538 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:01:
Eerst uitsluiten of het niet aan je drivers of kabel ligt, dus die opnieuw installeren en testen met een andere kabel.
Ik kan mij niet voorstellen hoe chrome ervoor kan zorgen dat je link reset, waarschijnlijk is dat dus puur toeval.
Drivers via windows had ik al geupdate. Net ~2 uur world of tanks gespeeld (online), en het eea gedownload. Zonder problemen. Eerste minuut chrome en de verbinding ligt eruit.

ik tik deze berichten in Edge, en ook daar geen probleem.

O, en nog even Malware bytes laten scannen op rommel, maar dat kwam clean terug.

[Voor 6% gewijzigd door superduper op 29-12-2017 17:12]

• terror538
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-03 11:21
quote:
superduper schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:11:
[...]

Drivers via windows had ik al geupdate. Net ~2 uur world of tanks gespeeld (online), en het eea gedownload. Zonder problemen. Eerste minuut chrome en de verbinding ligt eruit.

ik tik deze berichten in Edge, en ook daar geen probleem.

O, en nog even Malware bytes laten scannen op rommel, maar dat kwam clean terug.
Een vluchtige blik in google kwam ik een PR tegen van iemand wiens router resette bij het downloaden van files middels chrome...
De oorzaak is daar overigens niet gevonden, waarschijnlijk een brakke router, maar een workaround wel: ipv6 uitschakelen.

Loop dus ook even je router/modem na, wellicht dat dat ding reboot op het moment van de netwerk issues. En zo nee, kijk of je router/het internet nog wel pingt vanaf een ander apparaat zodra het zich voordoet.

Als je router inderdaad reboot dan daar de firmware van updaten. Verhelpt dat niets dan kan je natuurlijk bij de fabrikant/verkoper gaan klagen ;)

too weird to live too rare to die

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True