Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nickdn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-09 20:27
Ik zoek een speakers en een receiver voor mijn woonkamer
Ik heb momenteel de harman kardon soundsticks aan een chromecast audio. Dus ik begin helemaal vanaf nul

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Set up gaat vooral gebruikt worden om CD´s af te spelen. Daarnaast spotify of andere digitale form van geluid. We luisteren veel rock, maar soms ook akoestisch, hiphop, pop. CD's die we graag opzetten De Staat, Neil Young Live at massey hall 1971, Linkin Park, Gorillaz, Nick Drake, Fleetwood Mac, White Lies, Oasis, Alt-J, The Killers, Elbow, Hall and Oates, The XX, Bruce Springsteen.....

Soms kijken we ook een serie of film dan gaan de speaker ook aan, maar dat is niet hun hoofd doel

Woonkamer is ongeveer 4.3m bij 7.5m. Maar dat is met keuken dus gedeelte waar je zit is ongeveer 4.3m bij 5.0m Ruimte tussen tv / speakers en de bank is dus ongeveer 4 m

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar de sets van Teufel.
Kombo 62 https://www.teufelaudio.nl/stereo/kombo-62-p16085.html

Kombo 500 https://www.teufelaudio.nl/stereo/kombo-500-p16438.html

Of de boekenplank speakers van Elac
Elac debut b6 https://tweakers.net/pric...lac-debut-b6-(zwart).html
Geen idee wat voor receiver hier bij kan...

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet dus niet wat overkill is voor mijn woonkamer en ik vind detail en separatie van geluid belangrijker dan pure power. Eigenlijk sta ik open voor elke oplossing, elk advies is welkom. Ook bijvoorbeeld waar ik heen moet om te gaan luisteren, ik woon helemaal onder in Noord-Holland.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Overkill voor je woonkamer bestaat niet. Ja fysiek kan het allemaal erg groot worden, maar betere speakers gaan ook in een woonkamer van 7,5x4,3 (Jaren 1910 arbeiderswoning? :P) prima klinken.

In mijn woonkamer (4,3 x 8 ) staan een set high end speakers met een 4x multisub. Dat is wellicht overkill voor velen, maar niet voor de woonkamer :).

JvS wijzigde deze reactie 29-12-2017 19:29 (28%)

• diffelmit
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-01 09:01
het beste advies is om te gaan luisteren in diverse audio winkels.
Het zijn jouw oren en alleen jij kunt bepalen wat je mooi vindt.
Speakers kopen op basis van specificaties en reviews kun je beter niet doen. Immers speaker A kun jij mooi vinden, en een ander vindt het weer niks.

De teufels die je aangeeft hebben over het algemeen een zeer goede prijs/prestatieverhouding.
Zelfs heb ik de ultima 40 ook gehoord en voor het bedrag wat ze kosten (in de aanbieding 399 voor 2) is er vrij weinig beters te vinden.

Speakers als de Q-Acoustic 3050 en dali zensor 5 zijn ook leuke prijs/prestatie speakers.

Ga zeker is luisteren in een winkel en probeer zeker zoveel mogelijk geld in je speakers te stoppen, daar maak je namelijk de winst.

• Nickdn
okay bedankt.
Dit Dali Zensor 5 zien er ook wel goed uit idd.

Ga zeker even luisteren.

• n8n
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
Heb zelf een NAD D 3020 gehaald wat een zeer compacte versterker is voor 400 euro. Heb ook naar speakers geluisterd tot 800 euro per stuk (Dali, B&W, Paradigm) maar was niet onder de indruk. Heb toen via marktplaats een paar Vifa Vivace gehaald voor 250 en kan er niet blijer mee zijn. Het zijn flinke units maar the XX is meteen kippenvel.

Mijn tip is dan om zeker een luisterafspraak te maken in een hifi-toko naar je ook wat te oriŽnteren op algemeen geliefde speakers en deze tweedehands in de gaten te houden.

• Nickdn
Nou het is heel anders gelopen uit eindelijk, ben helemaal vintage gegaan...

Mijn vader had blijkbaar nog twee oude Driade 2-weg speakers (model 11). Mooi Nederlands fabricaat, hij had zelfs al het promotie materiaal en de manuals nog. Erg leuk om allemaal te lezen.
Die speakers heb ik aangesloten op een Braun A501 versterker, chromecast audio aan de versterker en we zijn weer in de 21ste eeuw :)

Toch bedankt voor de info, als dit setje sneuvelt kom ik hier nog een keer terug om de keuzes te beluisteren.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooi man! Zo'n oud beestje met een chromecast de 21e eeuw in helpen is een mooie pragmatische oplossing :). Die driade 11 ken ik, vind ik een mooie speaker.
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True