Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc heb ik nu nog een sis 6202 (1 MB !!) videokaart zitten. Het is een celeron 400 (600 was veels te instabiel), met 64 MB SDRAM (100 MHz), voodoo 2 12 MB, en dit alles zit op een eagle-max bxpro moederbord (ali m16nogwat chipset(volgens sisoft sandra 2000)).

De 2d prestaties van mijn pc zijn (uiteraard met zo'n beroerde 2d-kaart) zeer beroerd. Als ik de hardware acceleratie uitzet, is hij zelfs nog sneller. Wat voor videokaart kan ik het beste kopen? Ik wil namelijk best wel een geforce kopen, maar ik weet niet of mijn moederbord dat wel trekt. Mijn voedig is 200 Watt. En als ik die videokaart dan heb, kan ik dan mijn oude voodoo 2 laten zitten (voor n64 emulatie), of krijg ik dan conflicten???

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

Raymond

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Als je een Geforce + Voodoo 2 hebt trekt je voeding het misschien niet meer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik denk helemaal niet meer..
Nieuwe kast kopen met 300W voeding, zit je altijd goed...
Ik weet niet of er conflicten kunnen onstaan tussen de GeForce en de Voodoo2, heb het zelf niet...
Ff weer over die GeForce.. als je genoeg doekoe hebt koop je een DDR versie, anders een SDR versie, check de prijzen @ Pricewatch... Mzzl!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Dat 600 mhz instabiel was zou ook aan je voeding kunnen liggen. Misschien als je een 300 watt voeding weet op te brengen (klinkt wat zwaar voor een kastje van 100 piek :)) dan heb je misschien kans om toch in de buurt van 600 mhz te draaien. Dan heeft het met een betere videokaart ook wel degelijk zin.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7