Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toshiba Satellite C660 compatibiliteitscheck

Pagina: 1
Acties:

• Eppopower
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 20-03 23:11
Hoi forumleden.

Ik heb een Toshiba Satellite C660 met een Intel Celeron M 900 processor. Volgens de specs op het hele internet een laptop met P socket. Ik heb er een P8600 ingezet, dat werkte niet, ik denk door de FSB die te hoog is. Nu zag ik op de socket mPGA479 staan. Dat betekent dus dat het een socket 479 is. Hoe kan dit? Ik kan nergens op het internet vinden dat die laptop zo'n socket heeft. Het gekke is dat ie wel gewoon met de oude Celeron 900M functioneert... Dus een upgrade naar een T8300 zou moeten werken?
Help!!

Groetjes Roel

[Voor 8% gewijzigd door Eppopower op 29-12-2017 15:08]

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat jouw laptop een Intel GL40 chipset heeft. Deze chipset ondersteunt inderdaad maar een FSB van 800MHz waardoor de P8600 niet zal werken. Deze heeft immers een FSB van 1066MHz.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:33

nelizmastr

Goed wies kapot

De T8300 heeft wel een FSB van 800MHz dus die zou moeten werken als er meer dan alleen Celerons wordt toegestaan in de BIOS.

I reject your reality and substitute my own

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True