Panasonic TX-P50VT60 lichte band aan rechterzijde van scherm

Pagina: 1
Acties:

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:05
Hallo Tweakers,

Ik heb nu enkele jaren een Panasonic TX-P50VT60. Enkele weken geleden viel me op dat aan de rechterzijde vanaf onder tot bijna boven een lichtere strook zichtbaar is bij lichte beelden, maar ook goed zichtbaar als de ondergrond wat donkerder is. Wat me zojuist opviel is dat het ook zichtbaar is als de TV uit staat.
Zie hieronder een afbeelding van de lichte band als de TV aan staat;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2j14huw.jpg

Wat heb ik allemaal geprobeerd;

-Eerst proberen te achterhalen via forumberichten op Tweakers, maar kan er niets over vinden
-Op andere fora proberen te achterhalen of er iets vergelijkbaars te vinden is.
-De TV 'gereset' naar fabrieksinstellingen
-De stekker er uit gehaald en na een tijd weer aangesloten op het stopcontact.
-Andere modi geprobeerd / met instellingen gevarieerd
-Andere inputs geprobeerd (HDMI ingangen / Decoder / eigen Tuner / HTPC)

Al deze dingen leveren me helemaal geen hits op mijn ondervonden probleem.

Nog andere toevoegingen m.b.t de TV

-De TV staat in schone rookvrij omgeving met genoeg ruimte voor ventilatie
-Aantal uren in bedrijf 7085
-Niet gecalibreerd
-Verder geen inbranden van logo's oid / TV kijken altijd volledig scherm 16:9
-Pixel orbiter heeft bijna altijd aangestaan.
-TV wordt zo min mogelijk schoongemaakt, alleen heel af en toe met een microvezel doekje zonder schoonmaakmiddel
-Frontspeakers staan er 40 centimeter vanaf.
-De setup staat al bijna 2 jaar in deze opstelling

Ik vrees het ergste zeker omdat het ook te zien is als de TV uit staat, maar misschien weet iemand wat dit is en of er uberhaupt nog iets aan te doen is....

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 09:09
is slijtage. Ik heb het nu ook op mijn VT60, wel veel minder dan jij. heb denk ik nu 14000 bedrijfsuren.

Is mijn 2e 65 inch. De eerste is vernield, maar die had het probleem ook al behoorlijk meer dan het model wat ik nu heb en die zat ook rond de 7000.

Het is dikke pech. Je kunt je het beste erbij neerleggen. Ze krijgen uiteindelijk allemaal die streep.

• Endy
Bedankt voor de info MaxHardcore, jammer maar ik was er al bang voor dat het niet te maken zou zijn.
In ieder geval fijn om te weten dat het om een bekend probleem gaat wat m.i dus pas echt op gaat vallen na duizenden uren. En dat er dus ook nog verschillen zijn qua zichtbaarheid, wat denk ik dan ook te maken heeft met instellingen en mogelijk het paneel zelf.

Ik denk dat ik het nog maar even aankijk tot volgend jaar zomer en dan toch maar naar het OLED kamp ga :)
Kan deze misschien nog een 2e leven krijgen op de slaapkamer.

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

Verwijderd

@Endy Mijn St60 heb ik met een structureel probleem na 3 jaar "gedumpt" bij Pana en kreeg geld terug. Heb met enkele honderden euro's erbij nu een Oled en ben achteraf blij dat mijn Plasma weg is. Heb boven nog een 10 jaar oude VT en zelfs die vertoont niet wat jij hebt en die heeft toch al wat uurtjes achter de kiezen. Ik zeg, weg dat ding en contact zoeken met Pana.

• Endy
@musicmasters Wel jammer dat dit er toch zodanige problemen zijn met de de laatste generatie plasma's.
Zelf heb ik ook een oudere VT20 gehad en die heeft in 5 jaar en 10000 uur me nooit teleurgesteld.

Ik weet niet of ik via Panasonic nog iets kan claimen, ik had hem destijds zo goed als nieuw overgenomen via marktplaats en gezien de leeftijd en niet 1e eigenaar, zal het denk ik lastig worden :'(