IPhone SE kan geen PDF als bijlage mailen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1019871

Topicstarter
Mijn vraag:
Een collega kan met zijn IPhone geen mail met PDF als bijlage versturen met zijn zakelijke account.
In de mail wordt de PDF weergegeven (voor weergave), volgens mij is dit geen juiste wijze om de PDF als bijlage te mailen en gaat het hier fout.
Een mail zonder bijlage lukt zonder probleem.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het betreft een IPhone SE 64GB met de standaard mail app van IPhone.
Onze zakelijke mailserver is exchangeserver met outlook 365 (2016).
Zijn IPhone is qua updates helemaal bij.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zijn zakelijk account verwijderd en opnieuw toegevoegd op zijn Iphone.
Het versturen van een .doc of .txt als bijlage geeft geen probleem (deze worden echter niet via voor weergave in de mail getoond).
Zijn account op mijn telefoon gezet (Nokia 5 met Android), deze had geen probleem met het versturen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Had dit niet te maken met dat een pdf van 1 pagina getoond wordt wordt als afbeelding en als de pdf meerdere pagina`s heeft dan laat deze een attachment icoon zien ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:31:
Had dit niet te maken met dat een pdf van 1 pagina getoond wordt wordt als afbeelding en als de pdf meerdere pagina`s heeft dan laat deze een attachment icoon zien ?
Zou best wel eens kunnen.
Ik heb zelf als jaren geen IPhone meer gehad (de laatste was de 4S) en weet dus niet meer zoveel van de werking.

Is er een manier om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
@Anoniem: 1019871 Het is volgens mij niets anders dan het standaard gedrag van de iPhone mail applicatie op de telefoon zelf die een preview laat zien, maar heeft niets te maken met hoe de ontvanger de bijlage gaat zien in haar eigen mail cliënt, daar laat deze als het goed is gewoon de pdf zien als een bijlage en niet als preview of afbeelding. Ik dacht niet dat er een instelling in de standaard iPhone mail client zit waarmee je dit uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:07:
@Anoniem: 1019871 Het is volgens mij niets anders dan het standaard gedrag van de iPhone mail applicatie op de telefoon zelf die een preview laat zien, maar heeft niets te maken met hoe de ontvanger de bijlage gaat zien in haar eigen mail cliënt, daar laat deze als het goed is gewoon de pdf zien als een bijlage en niet als preview of afbeelding. Ik dacht niet dat er een instelling in de standaard iPhone mail client zit waarmee je dit uit kan zetten.
Dat is dus het probleem.
De mail wordt niet verstuurd als er een PDF als bijlage is toegevoegd.
Is de bijlage een .doc of .txt dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
@Anoniem: 1019871 Krijg je ook een foutmelding te zien of blijft deze in unsend items staan oid ?

Daarnaast; waar is de pdf opgeslagen en/of in geopend ? Is dit lokaal of staat deze op een cloud locatie/app ?

Wat gebeurt er als je een mail met een pdf bijlage naar de Iphone stuurt en dan weer doorstuurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:50:
@Anoniem: 1019871 Krijg je ook een foutmelding te zien of blijft deze in unsend items staan oid ?

Daarnaast; waar is de pdf opgeslagen en/of in geopend ? Is dit lokaal of staat deze op een cloud locatie/app ?

Wat gebeurt er als je een mail met een pdf bijlage naar de Iphone stuurt en dan weer doorstuurt ?
Mijn collega gaf aan dat hij de meldingen "e-mail versturen mislukt" en "fout bij afleverenvan dit bericht" kreeg.
Deze mail blijft in zijn outbox staan, deze worden dus niet verstuurd.

We hebben dit getest met mail welke hij ontvangen heeft en door wil sturen.

Of hij dit probleem ook heeft als de PDF is opgeslagen op het toestel of in de cloud weet ik niet, dat zal hij even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat om welke Mail App er gebruikt is, niet specifiek iPhone SE.
Er loopt al een onderwerp over Outlook 2016, misschien dat je daar de oplossing vind.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is dit niet een exchange dingetje?; ik weet hier ook van apple users met attachment issues met exchange (van o365);

Volgens mij hielp "rich text format / TNEF" uitzetten in: O365 admin panel > exchange admin centre > mail flow

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 29-12-2017 22:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:55:
Het gaat om welke Mail App er gebruikt is, niet specifiek iPhone SE.
Er loopt al een onderwerp over Outlook 2016, misschien dat je daar de oplossing vind.
Mijn collega gebruikt de standaard IPhone app.
Ik zal in ieder geval ook naar de topic kijken over Outlook 2016.
maratropa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:02:
Is dit niet een exchange dingetje?; ik weet hier ook van apple users met attachment issues met exchange (van o365);

Volgens mij hielp "rich text format / TNEF" uitzetten in: O365 admin panel > exchange admin centre > mail flow
Als dit een exchange dingetje is, zou ik er dan ook niet last van moeten hebben met mijn Android?
En zou het probleem dan niet met alle soorten bijlages moeten voorkomen en niet alleen bij PDF?

Is in ieder geval wel iets waar we naar kunnen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Probeer het eens via Outlook App. Anders even bespreken met de ICT-collega

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:11:
Probeer het eens via Outlook App. Anders even bespreken met de ICT-collega
We hebben, na een tussen periode, eindelijk kunnen testen met diverse mail apps op een Iphone.
Een van die mail apps was de Outlook app, bij allen kwamen we hetzelfde probleem tegen.

Dit was dus helaas niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

talin

ES-MA

Anoniem: 1019871 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:47:
[...]

We hebben, na een tussen periode, eindelijk kunnen testen met diverse mail apps op een Iphone.
Een van die mail apps was de Outlook app, bij allen kwamen we hetzelfde probleem tegen.

Dit was dus helaas niet de oplossing.
aangezien het hier over een zakelijke telefoon gaat mijn vraag, gebruiken jullie een MDM oplossing?
oftewel een "server" die instellingen beheerd voor de telefoons?
of worden alle telefoons handmatig uitgerold?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1