Toon posts:

Hee wat ruik ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft gisteren zijn PC geupgrade....regelrecht de hemel in waarschijnlijk :(
Ik had hem een 64MB Dimmetje (100MHz) gegeven om bij zijn Athlon te prikken (700MHz Slot A niet OC'ed). Heeft hij dus gedaan, maar zodra de PC aan ging begon er iets te knetteren en VRESELIJK te stinken :r
Op de 64MB dimm zijn er een stuk of 8 pinnetjes een beetje zwart geworden, volgens mij precies diegene waar de stroom op binnenkomt. Op zijn 133MHz 128MB Dimm is niets te zien. Beide Dimms stinken niet, echter de proc. en het slot op het mobo produceren een geur waarbij je niet aan bloemetjes denkt...

Wat is er fout gegaan? Wat is er (behalve de insteekkaarten, PSU, Case, etc.) nog bruikbaar? :'(

Verwijderd

Trail and Error...
Begin maar met een nieuwe moederbord en processor lijkt me :P

Kan gebeuren. Gelukkig zijn ze niet meer zo duur >:)

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:40
eh.. ik weet er zelf ook niet veel vanaf, maar je zegt dat je een 100MHz naast een 133 MHz hebt lopen. Nou weet ik niet wat je FSB is, maar alstie 133MHz is... kan dat dan geen kwaad voor die 100MHz-sjip :?
is maar een gokje hoor...

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

nee hoor dat is hjet niet een 100 mhz dimmetje kan prima naast een 133 mhz, alleen zullen ze beiden op 100 mhz lopen

Verwijderd

Topicstarter
Ehhm.....een Athlon 700 op 133 Bus??? lijkt me neit mogelijk. De 133 bus bestond toen volgens mij nog niet eens...

Verwijderd

Just my guess:
Het lijkt me eerder dat er rotzooi tussen bord en geheugen is gekomen (Vet van vingers ofzo). Dat is heet geworden en dan brand het zaakje door.

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:40
Nou ja.. zoals ik al zei.. zelf heb ik er ook weinig verstand van.. ik heb een slotA750 en die draait idd ook op 100MHz.
:z

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 11:13 schreef NorthernLightX het volgende:
Ehhm.....een Athlon 700 op 133 Bus??? lijkt me neit mogelijk. De 133 bus bestond toen volgens mij nog niet eens...
Mijn Abit KA7 had een optie HSTCLK+PCICLK, dan draaide je geheugen op 100+33=133 mhz, een PC100 dimmetje vind dat in de meeste gevallen niet leuk ben ik bang.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op donderdag 12 juli 2001 11:13 schreef NorthernLightX het volgende:
Hehe de pentium3 677 draait al op 133 MHz. Ook al was Athlon wat later dan p3 met 133 MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er redelijk van overtuigd dat hij op 100MHz draaide. Dat hij 133MHz RAM had is alleen omdat dat hetzelfde kostte als 100MHz, maar met het oog op een mogelijke upgrade etc.

Dat de Dimm kaduuk is staat buiten kijf, maar ik ben erg benieuwd of de proc. nog te reanimeren is...

Verwijderd

mijn broer had laatst ook zoiets.. zet geheugen in zijn comp... pc aan... piep piep piep.. hij zet pc uit.. voelt geheugen loei heet... nou geheugen kapot.. rest werkt nog na een bios reset.. misschien een idee voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Sja, maar bij hem stonk zijn proc. waarschijnlijk niet naar verbrande electronica...

Verwijderd

idd niet nee...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Vrij duidelijk, die harrie heeft zijn DIMM verkeerd om in zijn moederbord gezet. Dan smelten er inderdaad een aantal pinnetjes. Ik heb ooit eens hetzelfde gedaan, dus ik ga hier niet beweren dat het dom is ;)

Zie voor meer info:
[topic=9679]

En de mensen die beweren dat het niet gaat, HET GAAT DUS WEL, Je moet gewoon een beetje hard persen en duwen >:)

100Mhz Dimm naast een 133Mhz lukt zonder problemen, zeker als de PC (Athlon C) op 100Mhz draait. De ene is gewoon iets beter van kwaliteit en KAN dus een hogere snelheid aan, dit hoeft niet

Verwijderd

Topicstarter
Na vergelijking van de gesmolten contacten op het mobo en op de Dimm kan ik met zekerheid stellen dat LuCaS er een collega bij heeft >:) . Na testen blijken zowel mobo, dimm als proc overleden. :'(
Nu nog een tweedehands Athlon + mobotje op de kop tikken.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 12:02 schreef LuCaS het volgende:
En de mensen die beweren dat het niet gaat, HET GAAT DUS WEL, Je moet gewoon een beetje hard persen en duwen >:)
ik vraag me nog steeds af of mensen niet voelen dat er iets niet goed is... :)

ik vind dat verkeerd om erop zetten net zoiets als een PIII in een socket A proppen :)

en dom vind ik het ook niet, want toen ik een keer een pc in elkaar zette (eergister) zette ik dus 1 dimm goed en de ander verkeerd. maar ik voelde het dus omgedraaid, en dus verder niks gebeurd..

dimm 1 ging soepel het slotje in en klik, klik, vast
dimm 2 ging soepl slotje in maar klik, en niet meer.. :)

Verwijderd

Wel knap om zo'n geheugenmodule verkeer om in je moederbord te krijgen. Is dat niet hetzelfde als bij ATX-stekkers: dat het gewoon niet kan?

Dat het ging roken en zo kwam denk ik niet door de 133 Mhz. Ik had zelf 2 weken geleden nog een K6-2 300 met 100 Mhz bus en 100 Mhz geheugen met een module van 66 Mhz, die liep ook gewoon op 100 Mhz.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 17:30 schreef trinity het volgende:
Wel knap om zo'n geheugenmodule verkeer om in je moederbord te krijgen. Is dat niet hetzelfde als bij ATX-stekkers: dat het gewoon niet kan?
met een beetje geluk krijg je die ATX stekker wel erin hoor! >:)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Chop2000

Vroem

Heb je wel eens een at stekkertje verkeerd gedaan? gaat heel gemakkelijk >:)

niks

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
Mijn Abit KA7 had een optie HSTCLK+PCICLK, dan draaide je geheugen op 100+33=133 mhz, een PC100 dimmetje vind dat in de meeste gevallen niet leuk ben ik bang.
dan krijg je hoogstens een instabiel systeem, maar geen rook en stank hoor :)

ik denk dat ie ergens kortsluiting heeft gemaakt ofzo :(

maar het komt iig niet door overklokken of dimmetjes van 100 en 133 naast elkaar :P

Have a wheelie good weekend!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik dacht dat ie hem scheef had zitten. Dat had mijn neef namelijk ook, maar verkeerd om. Moet kunnen. Alles kan bij de Gamma :P
Maar doet ie dat bij zijn vriendin ook? Duwen duwen dat moet passen. (oeps plasgaatje)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1