Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johrans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:48
Beste,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een windows 10 laptop/tablet 2 in 1. In feite een Surface alternatief omdat de Surface best prijzig is. budget max rond 1000,- geen 1100,-

Wat wil ik erop gaan doen:
- Veel office bestanden gebruiken
- Photoshoppen ( pen is dus een belangrijk accessoire) dit incl. budget.
Hij moet makkelijk om mee te nemen zijn en handig om neer te zetten. liefst 12 , 13'' vandaar de laptop 2 in 1.

Wat heb ik zoal gevonden voor het budget van rond de 1000,-
- Acer switch 5 | i5-7, 8gb , 256 gb ssd, 2160x1440, 12'', pen 1024 pres. | link | heeft een probleem met beeld kwaliteit calibratie volgens reviews)
- Lenovo Miix 720| i5-7, 8gb, 256 ssd, 2880x1920 12", pen 4096 pres. | linkHeeft fan noise
- Asus Trans. 3 pro T303 | i5-6 8gb, 256 ssd, 2880 x 1920, 12,6" pen 1024 pres.| link | Fan noise

Er zijn nog andere zoals de eve-V, maar ik blijf liever in Nederland om makkelijk mijn garantie te kunnen claimen etc. HP spectre x2 heb ik niet kunnen vinden in die prijsklasse met dezelfde specs ongeveer.

Welke raden jullie mij aan? Of zeggen jullie dat het toch beter is om een Surface Pro 2017 of Pro 4 te nemen met core M of i5 met 4gb.

In afwachting van jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Wij hebben de Surface Pro 4 in gebruik bij meerdere mensen in het bedrijf. Ervaring is goed, ik heb nog geen problemen gemeld gekregen. We hebben wel de i5 versie (met 4 Gb).
Mijn moeder heeft ook een Pro 4, maar de M versie (met 4 Gb) en zij is er ook helemaal tevreden mee (gebruik voor internetten en browser spelletjes e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:09
Beste johrans,

Tijdens de blackfriday tot de Blue mondag dagen hadden ze de perfecte deal voor jou! Ik denk dat je met jouw budget nog een Surface pro 2017 kan scoren! Paar dagen geleden liep ik langs de mediamarkt in Tilburg en zag ik:
https://www.mediamarkt.nl...t-typecover-1538430.html#

Net wezen checken of Tilburg nog iets had maar ze zijn nu echt uitverkocht :(
Breda heeft deze bundel nog wel (volgens de website) mocht je in buurt van Breda wonen bel dan even het filiaal.

Bundel bevat alleen geen pen. Maar voor €899,- surface pro 2017 (i5/128gb/4gb) typecover is nogal een deal.

Edit: met pen zit je net iets over je budget :)
https://www.mediamarkt.nl...en-v4-silver-1525639.html

Bedrijf/instantie waar ik werk hebben recent ook een flink aantal van dit modellen aangeschaft en de gebruikers komen vrijwel nooit terug voor vragen. Helaas gebruiken ze dit soort modellen voor basis doeleinde en is het puur voor de show :p

Garantie claims via microsoft gaan btw goed.
Heb er al een aantal moeten aanmelden (oudere modellen) en verliep soepel.

[ Voor 27% gewijzigd door L-royke op 29-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johrans
L-royke schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:48:
Beste johrans,

Tijdens de blackfriday tot de Blue mondag dagen hadden ze de perfecte deal voor jou! Ik denk dat je met jouw budget nog een Surface pro 2017 kan scoren! Paar dagen geleden liep ik langs de mediamarkt in Tilburg en zag ik:
https://www.mediamarkt.nl...t-typecover-1538430.html#

Net wezen checken of Tilburg nog iets had maar ze zijn nu echt uitverkocht :(
Breda heeft deze bundel nog wel (volgens de website) mocht je in buurt van Breda wonen bel dan even het filiaal.

Bundel bevat alleen geen pen. Maar voor €899,- surface pro 2017 (i5/128gb/4gb) typecover is nogal een deal.

Edit: met pen zit je net iets over je budget :)
https://www.mediamarkt.nl...en-v4-silver-1525639.html

Bedrijf/instantie waar ik werk hebben recent ook een flink aantal van dit modellen aangeschaft en de gebruikers komen vrijwel nooit terug voor vragen. Helaas gebruiken ze dit soort modellen voor basis doeleinde en is het puur voor de show :p

Garantie claims via microsoft gaan btw goed.
Heb er al een aantal moeten aanmelden (oudere modellen) en verliep soepel.
Bedankt, een simpele vraag: wat maakt deze beter dan de switch 5? switch 5 heeft 8 gb en 256 gb ssd en deze maar 4 met 128. p.s. is 4 gb wel genoeg voor photoshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Geheugen hangt af hoe groot de bestanden zijn, ik zou altijd gaan voor zoveel mogelijk, maar... je geeft zelf aan dat de Switch kleur problemen heeft, hoe beïnvloedt dat fotoshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:09
johrans schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:45:
[...]

Bedankt, een simpele vraag: wat maakt deze beter dan de switch 5? switch 5 heeft 8 gb en 256 gb ssd en deze maar 4 met 128. p.s. is 4 gb wel genoeg voor photoshop?
Uiteraard is meer werkgeheugen ‘meestal’ een must. Je gaf ook aan dat een pen één belangrijke accesoire is en ik veel lof hoor van surface gebruikers over hoe accuraat het is (van apple ook maar dat is weer een ander verhaal).

Zelf heb ik geen ervaring betreffende de andere modellen i.c.m. een pen.
Ook heb ik zelf weleens zitten te kijken naar de Surface Pro 3/4 voor tekendoeleinde en kijk ik vooral naar Youtube reviews (staat youtube vol van).

* sorry dat ik nu even geen linkjes heb, type dit vanaf een mobiel.

Edit:
Zit nu eindelijk achter een laptop.
Heb even zitten kijken naar overige modellen 2 in 1 modellen en mocht je toch twijfelen tussen de MS variant en een ander model dan zou ik kijken naar de ASUS Trans. 3 pro T303 https://www.youtube.com/watch?v=I1rT5LRzV1k.

Overigens heeft Tweakers een uitstekende review gemaakt over de Surface Pro 2017 (Helaas is het model een i7).

De keus betreft de aanschaf ligt uiteraard bij jou en als het kan zou ik bijv bij een winkel kijken wat nu precies soepel werkt. Vooral omdat je aangeeft dat de pen een belangrijke accessoire is en je de Tablet/laptop toch een x aantal jaar wil gaan gebruiken (+1000Euro is ook nog een flinke smak geld).

Edit: Vraag betreft photoshop zie http://www.adobe.com/nl/p...-elements/tech-specs.html voor specs. [4GB ram min voor photoshop].

PS: Heb je "Vraag en aanbod" al bekeken?

[ Voor 38% gewijzigd door L-royke op 29-12-2017 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johrans
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wacht even de Mediamarkt BTW dagen af.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar 8gb dit omdat het wel nodig is.
Pagina: 1