Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik ga m'n eerste PC bouwen, wil graag advies over wat ik heb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen/game development.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1300, iets er overheen is niet een groot probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld, ik zal graag horen of er betere opties voor onderdelen zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 266,65€ 266,65
1MSI Z370 Tomahawk€ 141,15€ 141,15
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 515,-€ 515,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,95€ 61,95
1Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass€ 106,-€ 106,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,-€ 31,-
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 71,-€ 71,-
1EVGA SuperNOVA 550 GS (V2)€ 85,99€ 85,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.412,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merken, zolang het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag voorlopig nieuwe games makkelijk aankunnen op 1440p, ook wil ik in de toekoemst een HTC Vive aanschaffen, het zou dus mooi zijn als de PC dat aankan.

Ga je overklokken?
Misschien ooit, maar ik ben het nu niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over m'n build, aangezien dit de eerste keer is zijn er misschien betere opties voor bepaalde onderdelen.

Ik had ook nog een aparte vraag, in de kast (http://www.phanteks.com/Enthoo-Pro-M-SpecialEdition.html) zitten al 2 standaard fans, is dat plus de CPU cooler voldoende ?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 12:45 ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Maak even een lijstje met behulp van Handleiding Pricewatch, dat maakt het voor ons wat makkelijker.
Ik had ook nog een aparte vraag, in de kast (http://www.phanteks.com/Enthoo-Pro-M-SpecialEdition.html) zitten al 2 standaard fans, is dat plus de CPU cooler voldoende ?
Over het algemeen is dit voldoende, ik neem aan dat het met die kast geen probleem kan zijn. Eentje voorin en een achterin plaatsen lijkt me.

De onderdelen zijn wel compatibel, maar ik zou in plaats van 650W een 550W voeding pakken, zelfs dat is nog overkill. Het kan aan mij liggen, maar ik zie 2 processorkoelers, waarschijnlijk een foutje. Ook vind ik met een budget van 1300 euro dat je wel 16gb geheugen moet hebben, ookal is het 2 keer zo duur als het hoort te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb een lijstje gemaakt en toegevoegd. Ik ga denk ik inderdaad voor de 550W, scheelt toch wat. En ja ik had perongeluk 2 processorkoelers laten staan.

Over het geheugen, is 16GB niet overkill tenzij je veel zware programma's gebruikt ? Ik dacht dat 8GB al ruim voldoende was voor gamen etc. Vindt het niet erg om daar wat meer geld in te stoppen, maar dan wil ik er wel wat van merken natuurlijk.

Ik had ook nog een vraagje over de videokaart, als dat niet erg is. Hier bij tweakers is die minimaal 515 euro, terwijl ik hier een andere variant heb voor 400, en zover ik kan zien zit er geen verschil tussen de twee kaarten. Zie ik wat over het hoofd of is er echt zo'n prijsverschil ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 12:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Newegg is over het algemeen zonder belasting en vergeet ook de importheffing niet. Dat is uiteindelijk nooit goedkoper (anders kocht iedereen daar).

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat was dus wat ik over het hoofd zag, bedankt! Dat valt wel tegen, zijn uiteindelijk nog duurder dan normaal dus.

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 12:42
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:49:
Over het geheugen, is 16GB niet overkill tenzij je veel zware programma's gebruikt ? Ik dacht dat 8GB al ruim voldoende was voor gamen etc. Vindt het niet erg om daar wat meer geld in te stoppen, maar dan wil ik er wel wat van merken natuurlijk.
Als je game development gaat doen lijkt het me wel praktisch om wat meer RAM te hebben. 8Gb is wel het minimum wat je in nieuwe systemen moet plaatsen tegenwoordig.

So long, and thanks for all the fish!

Pagina: 1