Samsung evo 850 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Ik heb voor in mijn schoonvader zijn laptop een packard bell LJ71 een Samsung evo 850 ssd gekocht, aangezien deze aardig traag begon te worden. Nu heb ik al meerdere ssds geïnstalleerd en nog nooit problemen hiermee gehad, tot vandaag dus..

Ik heb de kale ssd in de laptop gezet en daarna wilde ik met de Windows usb stick erin, deze als eerste aanvinken in de bios, zodat de laptop opstart vanaf de usb stick.

Het probleem is echter dat wanneer ik de laptop opstart met de usb stick erin, ik met geen mogelijkheid in de bios kan komen, het Packard bell logo blijft in beeld staan. Zodra ik de stick eruit trek kom ik gelijk in de bios.

De bios herkent de ssd wel, aangezien ik deze wel tussen de boot opties zie staan. Ik heb van alles al geprobeerd, zelfs de Samsung ssd in een andere laptop gezet. Maar dit geeft hetzelfde probleem..

Als ik de originele hdd terug zet in de packard bell dan start de Windows usb stick wel gewoon op, dus deze werkt wel correct.

Iemand een idee?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
uefi boot aanstaan ? kan je ook op legancy staan.. weet niet of dat helpt

USB pas er in steken zodra je de POST screen hebt gehad van Packard Bell (ook wel genoemd, packard hell)

Hoe heb je die bootable usb gemaakt ?
Staan de instellingen van de USB poorten wel aan/uit ? (usb legancy auto?)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
En als je een andere stick probeert?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Usb 2 en usb 3 proberen.

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
@Soundstorm2010 ik zie in de bios niets staan betreffende uefi helaas.. Ik zie alleen bij de boot opties network legacy staan, maar als ik deze op de eerste plek zet werkt het ook niet.
De stick er later indrukken helpt ook niet en ik heb de bootable usb gemaakt met het programma van Windows zelf. De stick werkt op andere laptops wel, dus daar moet het niet aan liggen..
Tevens zie ik in de bios niets betreffende usb poorten :(

@jan99999 ik heb de andere poorten gebruikt, maar ook geen resultaat..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7QoBmej.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fECC3vX.jpg

Als ik de Samsung evo erin heb zitten, dan staat er bij optie 3 wel de Samsung SSD.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i955H0k.jpg

En op dit scherm blijft het beeld staan met de usb stick erin, na een tijdje begint de mobo te piepen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpk2Qgq.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door dropkikker op 29-12-2017 14:14 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
@dropkikker
dropkikker schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:48:
@Soundstorm2010 ik zie in de bios niets staan betreffende uefi helaas.. Ik zie alleen bij de boot opties network legacy staan, maar als ik deze op de eerste plek zet werkt het ook niet.
De stick er later indrukken helpt ook niet en ik heb de bootable usb gemaakt met het programma van Windows zelf. De stick werkt op andere laptops wel, dus daar moet het niet aan liggen..
Tevens zie ik in de bios niets betreffende usb poorten :(

@jan99999 ik heb de andere poorten gebruikt, maar ook geen resultaat..

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de Samsung evo erin heb zitten, dan staat er bij optie 3 wel de Samsung SSD.

[afbeelding]

En op dit scherm blijft het beeld staan met de usb stick erin, na een tijdje begint de mobo te piepen..

[afbeelding]
PS.. Bios Update uitgevoerd ?

Situation 2: SSD not recognized by Windows 10/8/7 Setup
If it is detected in BIOS, then you can refer to the following steps to make it right:

1. Boot into BIOS, and set SATA to AHCI Mode. For installing Windows8/10 cannot install on SSD, enable Secure Boot if it is available.

2. If your SSD still is not showing at Windows Setup, press SHIFT+F10 to open a Command Prompt window.

3. Type “diskpart”

4. Type “list disk” to display all the disks connected to your computer.

5. Type “select disk [disk number]” For example, type “select disk 0” if you have insert one drive in your system

6. Make sure the selected disk has no valuable data. Type “clean all” and press Enter to wipe out all data from the SSD.

7. When the process is complete, type “exit” to close this windows and go back to Windows Setup screen.

en als dat niet werkt:
https://www.disk-partitio...install-on-ssd-4348i.html

Kijk ook naar de commentaar onder aan deze site.. ook handig om te weten

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp:
Laptop met ssd + usb stick = werkt niet
Laptop met hdd +usb stick werkt wel.

Ssd in andere laptop, werkt ook niet.

Conclusie: ssd is stuk.
Pagina: 1