Geluidsverbetering 2x Sonos play 3 tov 1x Sonos play 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1019841

Topicstarter
Beste forum

Ik ben sinds kort in het bezit van een Sonos Play 3, het geluid is erg mooi en ben er zeer content mee.
Ik heb hem in de huiskamer staan , ong. 45m2 groot. Is er iemand die ervaring heeft met 2x een Sonos Play 3 en is het verschil in geluid aanzienlijk tov een enkele Sonos Play3?

met vr.gr.

Jan-Willem

Beste antwoord (via Anoniem: 1019841 op 29-12-2017 09:52)

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik heb in mijn keuken 2x play 3 staan. Doordat de kerstboom een stopcontact nodig had staat er momenteel maar 1 aangesloten. Je merkt hier vrij weinig van. Behalve natuurlijk dat het geluid uit een richting komt.

Het effect hiervan zal in elke ruimte anders zijn. Ik heb het gevoel dat ik prima met 1 speaker door had kunnen gaan. Maar ik heb ze nu eenmaal al.
MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:39:
Je hebt nu defacto mono geluid. Logisch dat een tweede speaker het geluid verbetert. Of je het ervoor over hebt is een tweede natuurlijk.
Sonos gebruik ik toch altijd maar als achtergrond muziek. De speakers staan nooit optimaal opgesteld tov mijn luisterpositie. Hierdoor is het verschil tussen mono en stero veel minder van belang.

[ Voor 38% gewijzigd door Clifdon op 29-12-2017 09:42 ]

Always look on the bright side of life.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt nu defacto mono geluid. Logisch dat een tweede speaker het geluid verbetert. Of je het ervoor over hebt is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik heb in mijn keuken 2x play 3 staan. Doordat de kerstboom een stopcontact nodig had staat er momenteel maar 1 aangesloten. Je merkt hier vrij weinig van. Behalve natuurlijk dat het geluid uit een richting komt.

Het effect hiervan zal in elke ruimte anders zijn. Ik heb het gevoel dat ik prima met 1 speaker door had kunnen gaan. Maar ik heb ze nu eenmaal al.
MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:39:
Sonos gebruik ik toch altijd maar als achtergrond muziek. De speakers staan nooit optimaal opgesteld tov mijn luisterpositie. Hierdoor is het verschil tussen mono en stero veel minder van belang.

[ Voor 38% gewijzigd door Clifdon op 29-12-2017 09:42 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik begreep dat enkele Sonos Play 3 ook "stereogeluid" geeft. Ik denk dat ik het voorlopig zo laat met een enkele sonos Play 3. Wellicht in de toekomst nog uitbreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1019841 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:53:
Bedankt voor de reacties. Ik begreep dat enkele Sonos Play 3 ook "stereogeluid" geeft. Ik denk dat ik het voorlopig zo laat met een enkele sonos Play 3. Wellicht in de toekomst nog uitbreiden.
Stereo uit een enkele richting is geen stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:01:
[...]

Stereo uit een enkele richting is geen stereo.
nee, dat lijkt me inderdaad ook :) Ik begreep het al niet omdat de sonos play 3 verkocht wordt als "stereogeluid" , waarvoor je idd. minimaal 2 boxen nodig hebt.
Voorlopig hou ik het bij eentje, sparen voor een tweede :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:12
De Play:3 heeft een gescheiden linker en rechterkanaal (2 mid-drivers), dit kun je ook zien en testen bij de EQ settings, hier zit een balans slider. Uiteraard is het effect een stuk minder dan als je twee Play:3's hebt waardoor je het geluid echt scheidt.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Pagina: 1