Maak je Photo Library kleiner. JPG naar HEIC/HEIF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Toen Apple bekend maakte dat ze in OSX en IOS een nieuwe compressie gaan toepassen was de eerste gedachte die ik toen kreeg. Je gaat de optie krijgen om alle oude foto's naar HEIC te comprimeren. Helaas was dit niet het geval. Alleen de nieuwe foto's die zijn gemaakt met mijn iPhone zijn in het nieuwe formaat.

Stiekem had ik de gedachte dat vanaf oktober er een lawine aan apps zou komen die dit werk zou doen. Er kwam inderdaad een lawine aan apps. Maar die waren vooral bedoeld om HEIC naar JPG om te zetten. Er zijn maar een paar apps die JPG naar HEIC kunnen omzetten. Maar dan moet ik de foto 1 voor 1 uit Apple Photos halen omzetten en terugzetten. Te veel werk voor een library die binnenkort 40.000 foto's gaat aantikken.

Vorige week vond ik http://www.halfapp.co HALF apps. Die maakt het mogelijk om foto's om te zetten. Maar deze app voelt nog niet af. Zijn er meer alternatieven aan apps die ervoor kunnen zorgen dat ik een batch kan omzetten in Apple Photos.

Nu weet ik dat mensen zullen reageren dat het zonde is om JPG naar HEIC te converteren vanwege de verlies in kwaliteit. Maar voor mij boeit dat echt niet voor vakantie foto's die ik 12 jaar geleden heb genomen met een 2Mpixel camera. De kwaliteit kan er echt niet minder om worden. En om nu alle vakantie foto's in raw te bewaren. Dat vind ik ook een beetje te ver gaan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat is het probleem dat je op wilt lossen hiermee? JPG voldoet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Sethro schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 06:46:
Wat is het probleem dat je op wilt lossen hiermee? JPG voldoet toch?
Misschien heeft zijn topic titel 'maak...library kleiner' er iets mee te maken? 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42

P_Tingen

omdat het KAN

Wat doet dat eigenlijk voor de kwaliteit van de foto's? Conversie vanuit JPG en bijbehorende hercompressie naar HEIC levert (in ieder geval in theorie) ook weer wat kwaliteitsverlies op.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
P_Tingen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:51:
Wat doet dat eigenlijk voor de kwaliteit van de foto's? Conversie vanuit JPG en bijbehorende hercompressie naar HEIC levert (in ieder geval in theorie) ook weer wat kwaliteitsverlies op.
Theoretisch klopt dat. Net zoals de topic starter boeit dat theoretisch beetje verlies mij niets. Ik heb hier rond de release van iOS 11 ook naar gezocht en had niks gevonden. Ik wil dit graag ook wel weten!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08
Ik heb hier ook al naar zitten zoeken en nog niets kunnen vinden.

/edit/

Niemand ?

[ Voor 15% gewijzigd door The Gamblers op 06-01-2018 00:57 ]

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52

JaQ

Om de lokale omvang van de foto’s library te beheersen heb ik deze opgeslagen in een sparse disk image van 10GB. Dat in combinatie met iCloud foto optimalisatie zorgt voor een beheersbare lokale situatie; aan dat grote (gezin) iCloud abonnement zat ik toch al vast met meerdere iPhones, iPads en Macs in huis. En nu heb ik geen last meer van foto’s die ruimte gebruikt die ik nodig heb voor andere zaken.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
Een klein Schopje nu we 2 maanden verder zijn. Iemand al iets gevonden ?

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
Een schopje omhoog,

Ik heb nog niets gevonden ? Iemand anders wel ?

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
The Gamblers schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:26:
Een schopje omhoog,

Ik heb nog niets gevonden ? Iemand anders wel ?
https://rienkjanschurer.n...265-hevc-for-your-videos/

Dit is wat ik tegenwoordig doe. Heeft mij vele honderden gigabytes aan besparing gegeven. Niet de meest optimale oplossing. Maar heeft mij een goed gevoel gegeven.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1