Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor thuis en mobiel gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis gebruik.
Door omstandigheden heb ik kantoor meer aan huis en moet ik nu vanaf te eettafel werken.
Ik wil op de laptop een los beeldscherm en muis kunnen aansluiten. Soms als lange teksten moet schrijven wil ik ook nog een losse hdd en toetsenbord kunnen aansluiten.

Ik heb deze vergelijking gemaakt, met als laatste in de rij, de laptop die ik nu heb.

https://tweakers.net/pric...9;1126289;1113351;280141/

Als ik zo naar de specs kijk denk ik dat de pricewatch: HP 15-bw052nd de beste keus is. Alleen heb ik met mijn huidige laptop het probleem dat hij niet goed kan koelen. Zo komt de hete lucht van mijn huidige laptop er via de onderkant uit, terwijl er bijna geen ruimte is om dit af te voeren, tenzij je de laptop op 24 blokken zet.
Ik kan op internet niet vinden of dit probleem met deze laptop inmiddels is verholpen.

Wat denken jullie van deze HP? Of doe ik er beter aan een andere laptop uit te zoeken, als er een andere laptop is die veel beter is en ongeveer 100 a 200 euro duurder is, dan wil ik die ook wel graag overwegen.

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 09-01-2018 03:33)

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 21:01
Laat je echt niet afschrikken op dual core/quad core tenzij je echt doelbewust daarvoor wil gaan. Een processor alleen bepaalt niet de snelheid van je laptop.

Ik heb nog geen goed idee van wat je nou echt ermee gaat doen, denk ook dat je echt wel lager kan zitten.
Maar ik zou een keuze maken uit de volgende laptops.

Budget 14"
HP Thinbook

Basis 14"
HP Pavillion

Mainstream 15"
Asus ViVobook
HP Pavillion

De budget en basis modellen zijn nog steeds super snel :) , maar niet geschikt voor games of hele zware taken. Ik zou ten alle tijden wel voor een laptop gaan met een SSD.

Edit: overigens zijn de mainstream laptops ook niet perse geschikt voor 'hele' zware taken maar die kunnen in ieder geval iets meer hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door thisisjazz op 29-12-2017 18:42 ]

Alle reacties

• thisisjazz
Bij het maken van een keuze is het van belang om te weten wat je met je laptop gaat doen. (denk aan; browsen, surfen, gamen, multimedia, zakelijk...). Als het alleen gaat om het schrijven van teksten dan kan het wellicht zelfs goedkoper.

Enkele tips kun je ook vinden uit de guides van de afgelopen maanden

Laptop Best Buy Guide oktober 2017
Laptop Best Buy Guide december 2017

[ Voor 8% gewijzigd door thisisjazz op 29-12-2017 14:51 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Anders een degelijke laptop met laptopstandaard? Kun je alsnog toetsenbord gebruiken maar bespaard het je de aanschaf van een extra scherm..

...

• Zomaar iemand
  • Niet online
thisisjazz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:50:
Bij het maken van een keuze is het van belang om te weten wat je met je laptop gaat doen. (denk aan; browsen, surfen, gamen, multimedia, zakelijk...). Als het alleen gaat om het schrijven van teksten dan kan het wellicht zelfs goedkoper.

Enkele tips kun je ook vinden uit de guides van de afgelopen maanden

Laptop Best Buy Guide oktober 2017
Laptop Best Buy Guide december 2017
Bedankt voor de linkjes, deze guides kende ik nog niet.

Ik wil nooit echt voor de goedkoopste gaan, ik ga er niet mee gamen, vooral in de cloud werken, maar het beeld moet wel goed zijn. Vooral veel budget laptops geven zo een onrustig beeld.
koentjuh1987 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:22:
Anders een degelijke laptop met laptopstandaard? Kun je alsnog toetsenbord gebruiken maar bespaard het je de aanschaf van een extra scherm..
Zo'n standaard had ik nog nooit gezien. opzich wel handig, maar ik wil vooral op een behoorlijk schem kunnen werken. Ik wil daarom het scherm van 29"wat ik al heb blijven gebruiken.

Als ik naar de 900 euro laptop kijk: pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UA-BQ514T
Zie ik een quadcore van 1,6 ghz terwijl mijn veel oudere laptop een quadcore van 2ghz heeft (pricewatch: HP Pavilion dv6-3142ed (XD628EA).
Is de nieuwe laptop dan nog wel sneller of ga ik er dan op achteruit met deze laptop?

[ Voor 34% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-12-2017 17:43 ]

• thisisjazz
Als ik naar de 900 euro laptop kijk: pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UA-BQ514T
Zie ik een quadcore van 1,6 ghz terwijl mijn veel oudere laptop een quadcore van 2ghz heeft (pricewatch: HP Pavilion dv6-3142ed (XD628EA).
Is de nieuwe laptop dan nog wel sneller of ga ik er dan op achteruit met deze laptop?
Niet bang worden van de cijfers. Bovendien moet je ook kijken naar de maximale turboklokfrequentie. Wat het betekent vind je als je op de ( i ) klikt ernaast. Deze staat op 3,4 ghz dus je gaat zeker een aantal stappen vooruit. Bovendien vergelijk je een i5 processor met een AMD processor, waarbij in dit geval de i5 veel beter is.

De asus vivobooks zijn zeker goede laptops maar kijk ook naar de alternatieven. Binnen deze price range heb je voldoende keuze. :*)

• Zomaar iemand
  • Niet online
thisisjazz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:10:
[...]

Niet bang worden van de cijfers. Bovendien moet je ook kijken naar de maximale turboklokfrequentie. Wat het betekent vind je als je op de ( i ) klikt ernaast. Deze staat op 3,4 ghz dus je gaat zeker een aantal stappen vooruit. Bovendien vergelijk je een i5 processor met een AMD processor, waarbij in dit geval de i5 veel beter is.

De asus vivobooks zijn zeker goede laptops maar kijk ook naar de alternatieven. Binnen deze price range heb je voldoende keuze. :*)
Teveel keuze als je het mij vraagt, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik was eerst vooral gefocust op de een quadcore met minimaal kloksnelheid die hoger is dan 2ghz, maar nu blijkt dat dus ook niet een goede vergelijking te zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• thisisjazz
Laat je echt niet afschrikken op dual core/quad core tenzij je echt doelbewust daarvoor wil gaan. Een processor alleen bepaalt niet de snelheid van je laptop.

Ik heb nog geen goed idee van wat je nou echt ermee gaat doen, denk ook dat je echt wel lager kan zitten.
Maar ik zou een keuze maken uit de volgende laptops.

Budget 14"
HP Thinbook

Basis 14"
HP Pavillion

Mainstream 15"
Asus ViVobook
HP Pavillion

De budget en basis modellen zijn nog steeds super snel :) , maar niet geschikt voor games of hele zware taken. Ik zou ten alle tijden wel voor een laptop gaan met een SSD.

Edit: overigens zijn de mainstream laptops ook niet perse geschikt voor 'hele' zware taken maar die kunnen in ieder geval iets meer hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door thisisjazz op 29-12-2017 18:42 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel, hier kan ik heel veel mee.
Wat me wel opvalt is dat de dvd speler en/of netwerkport er steeds vaker uitgehaald wordt.
Ik was er van uitgegaan dat deze er altijd in zouden zitten, maar helaas. Voor mij zijn beide wel echt een must.

Maar dan zou deze wel wat kunnen zijn denk ik:

pricewatch: HP 15-bw091nd

pricewatch: Asus VivoBook Max A541UV-DM1074T

Ik durf alleen niets meer te zeggen over de snelheid

[ Voor 43% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-12-2017 20:25 ]

• thisisjazz
Je kan altijd nog een externe drive aanschaffen, afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt.
Als het een must is zijn beide laptops prima waarbij de HP een SSD heeft, dus zou ik die adviseren.

Ben echter wel bekender met Intel processoren en minder met AMD dus ik kan weinig zeggen over de HP processor. Voor dagelijks gebruik en het schrijven van teksten zijn ze meer dan prima.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het is de HP geworden, helaas geen geluk met de levering, de laptop kwam kapot aan in de post.

Zowel het scherm als de behuizing, nu even wachten tot de nieuwe binnenkomt.

• thisisjazz
Goed om te horen dat je een keuze hebt kunnen maken, balen dat de levering niet goed ging maar dat komt vast snel goed.

Veel plezier alvast met jouw nieuwe laptop!
Pagina: 1