Toon posts:

Video Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al ooit eerder gepost, maar here goes nothing again:

Iemand enig idee hoe achter je videokaart geheugen te komen? (als dit dus niet op de kaart,specs of ergens anders staat, en de userman. pleitte is)

Verwijderd

Welke kaart heb je?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Soms zie je het wel eens staan als je display properties->settings en dan op de advanced knop drukt. Maar ik weet niet precies welke os je gebruikt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Wat bedoel je? Als je denkt dat er geheugen kapot is kan je daar niet achterkomen met software (lees als windows 8Mb aangeeft terwijl het 16 moet zijn, maar door een defect van de hardware 8 aangeeft doet elk programma dit) anders kan je het zo bij de advanced driver instellingen zien...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Oeps 2x gepost...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon met allerlei oude kaarten. Uit semi-nostalgische overwegingen rommel ik af en toe es wat met 486's, 286 of zelfs XT/AT's. Dus heb ik het hier over OUDE kaarten, van alles en nog wat, vaak merkloos.
En dan is het soms wel prettig om te weten of er nou 256Kb, of zelfs al wel een hele Meg op zit!
OS: meestal oude DOS versies, maar any util will do, zet ik de kaartjes wel in een w3.11 of w95 bakje.

Anybody?

Verwijderd

Volgens mij kan SiSoft Sandra het laten zien (weet het eigenlijk wel zeker :))

Verwijderd

Bij Dos 6.22 zat het programma Microsoft Diagnostics. Dit activeer je met het commando MSD op de dos-prompt. Dit geeft veel info weer over je PC, ik weet alleen niet of die vermeld hoeveel geheugen er op de kaart zit, probeer het eens.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ze beide es proberen, thnx!
Pagina: 1